Toon posts:

domainname forwarding (webmin)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

vermits onze IT man op vakantie is en ik weinig van webmin af weet post ik hier even mijn vraag. Ik heb ondertussen ook al de manual van webmin geraadpleegd maar niet gevonden wat ik zocht. Dus als er mensen zijn die hier mee vertrouwd zijn, uw hulp is welkom.

Een vriend heeft dus een domainnaam geregistreerd bij ons. maar het is de bedoeling dat deze domainname doorverwijst naar een subdomain van een anders ISP (users.pandora.be/....)

Ik heb dus voor dat domain een dns master zone aangemaakt. maar nu vroeg ik me af waar ergens ik kan inbrengen hoe ik deze domainnaam kan laten doorverwijzen naar zijn webspace. Eigenlijk zou het antwoord heel simpel moeten zijn, maar in mijn angst om iets mis te doen, ... :?

alvast bedankt

mvg

BudhaBar

Verwijderd

Op dns niveau wordt dat lastig. Jij moet het subdomein aanmaken, en op de server waar de site draait moet er een virtual site aangemaakt worden. Dit is de meest schone manier tenminste.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

via dns kan dat niet iig
je moet een (web)server hebben die reageert op dat domein waar een soort script achtig iets draait (of een mod_rewrite) die de redirect doet naar de users.pandora.be/...

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het eens uitzoeken.
het probleem, met de users.pandora.be/.... is dat daar geen vorm van scripting kan gebruikt worden, enkel wat flash of beperkte java.
Hij had vroeger wel een .tk en dat ging direct naar zijn site.
mss eens de IT man bellen in vakantie. :/

alvast bedankt