[PC] Wat is jouw top 5 PC games van 2003?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nu we het einde van 2003 naderen vind ik het wel leuk om eens te weten wat nu de top 5 beste games van 2003 zijn voor de tweakers. Geef bij je top 5 games wel even aan wat je nu zo leuk vind aan de game en waarom de game in je top 5 staat. Het moet namelijk geen opsom topic worden, maar gewoon een leuk topic dat een leuke discussie kan opleveren.

Ik begin vast met mijn top 5:

1.) Call of Duty
2.) Splinter Cell
3.) Broken Sword: The Sleeping Dragon
4.) Grand Theft Auto: Vice City
5.) Star Trek Voyager: Elite Force II

De reden waarom ze in mijn top 5 staan:

1.) Deze game heeft alles wat MOHAA ook had, alleen dan vele malen beter. De sfeer, het geluid, de graphics en vooral de gameplay zijn van enorm hoog niveau. Jammer dat de game problemen had met de oudere Catalyst drivers, maar ook dat is in een behoorlijk rap tempo opgelost door ATI. Zeker mijn game van het jaar 2003!

2.) Deze game geeft je het gevoel een echte special agent te zijn. Tom Clancy heeft zijn best gedaan met dit spel en UbiSoft heeft het allemaal heel levendig en realistisch in elkaar gestoken. Dit is een van de weinige stealth games die mij echt kon boeien en die ik ook meerdere malen over heb gedaan op o.a. andere niveau's.

3.) ADVENTURE IS BACK! en Broken Sword: The Sleeping Dragon heeft alles wat een adventure in mijn ogen moet hebben. Een flinke dosis humor, super mooie graphics en een zeer goed verhaal. Echt, de tijd van het adventure genre is weer terug en beter dan ooit door deze game.

4.) Deze game geeft je vrijheid! Je kan gaan en staan waar je wilt, je hebt ongelofelijk veel mogelijkheden en vooral missies. Het verhaal boeit ontzettend en de graphics mogen er zeer zeker ook wezen. Helaas dat er geen multiplayer in zat, maar hopelijk maken ze dat goed in GTA 4.

5.) Fans van Star Trek, zoals ikzelf, moeten deze game gewoon in hun collectie hebben. Persoonlijk vind ik het een enorm goed verhaal hebben en ook het geluid en de graphics mogen er zeer zeker zijn. Het mooiste vind ik nog steeds dat de echte stem van Patrick Steward als Jean-Luc Picard in de game zit. Echt een meesterlijke game.

Nou mensen... barst los zou ik zeggen, want 2003 heeft een hele reeks met goede games voor de pc gebracht _/-\o_ . Laat weten welke voor jou het beste waren en waarom.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

m0nk

16-09-2003 15.15

1. Call of Duty - Je zegt het eigenlijk al. Als ex cs speler beviel deze game mij meteen erg goed en sinds kort speel ik in clanverband wat erg goed bevalt.

2. Max Payne 2 - Heb ik me erg goed mee vermaakt, zeker door de graphics en de levels.

3. NFS:U - flink straatracen is altijd leuk, zeker omdat de besturing in deze game fijn is, zo ook de graphics en natuurlijk de auto's.

verder geen games gekocht of gespeeld, veelal cs en de laatste maanden CoD.. dus ik hou het bij een top 3

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

1. Knight of The Old Republic
2. Legacy Of Kain Defiance
3. Halo
4. CS 1.6+steam (mag wel als apart gezien worden toch?)

1> Enig PC spel dat ik ooit heb uitgespeeld(, samen met red faction 1) zegt denk ik wel genoeg ;)

2> Het nieuwste deel van deze superserie, en ook ditmaal weer met een superverhaal en heerlijke puzzels en graphics, Voiceactiing verdient prijzen.

3> De enige reden om een xbox te hebben op de PC!, en dan nog online ook! vooral het online gedeelte 0wnt echt (de SP is veel te saai en eentonig)

4> De nieuwste CS, op het begin was steam kut, maar daar kwam na een paar updates verandering in, en nu is hij perfect, buddy-list ingebouwde msn, en nieuwe wapens en maps
Wat wil je nog meer?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

met stip op 1: Battlefield 1942

reden, diversietijd aan classes, vele mods, support word gaandeweg beter en het blijft me boeien, vanaf de release al eigenlijk. ook enige gekochte spel dit jaar :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
1. Call of duty - heeft geen introductie meer nodig
2. Need for Speed Underground - heb ik sinds gisteren en is dus nu nog leuk, vooral omdat je auto kan tunen

Meer dan een top 2 kan ik niet maken (niet meer gekocht). Voordat CoD uitkwam speelde ik eigenlijk alleen maar MOHAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 16:14
1. Call of Duty en Battlefield 1942!
3. Championship Manager
.....
Verders geen games meer aangeschaft dit jaar.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

1. Red Alert 2
2. Unreal Tournament
3. GTA Vice City

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Niet in de juiste volgorde, maar:

1. Call of Duty
2. DTM Race Driver
3. Need for Speed Underground
4. is er op dit moment niet
5. is er op dit moment niet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 19:24
1. NFSU
2. fifa 2004
3. GTA vice city

verder kom ik eigenlijk niet :-)

[ Voor 14% gewijzigd door died_laughing op 30-12-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:41
Mijn top 5 is :
1: Chrome

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/Chrome.jpg
Zeer mooi , en vernieuwend, en meeslepend verhaal.

2: Freedom fighters,

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/Freedom_fighters.jpg
Was zeer vernieuwend en erg leuk om te spelen.

3: Hidden & Dangerous 2

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/hidden2box.jpg
Mooi en zeer verslavend.

4: Flightsim 2004

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/Flightsim_2004.jpg
Ach wat moet ik hier van zeggen ..... gewoon dat ik ze bijna allemaal in bezit heb.

5: Dungeon Siege: Legends of Aranna

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/box_dsloa.gif
gewoon verplicht voer voor mensen die de eerste deel hebben uit gepeeld.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ben niet zo'n gamer dus ik heb maar een top 1, de enige game die ik dit jaar echt fanatiek gespeeld heb en sinds kort weer uit de mottenballen heb gehaald:

1) Vietcong

Een spel dat de meesten van jullie waarschijnlijk al lang weer vergeten zijn, en op GameSpy ook de award voor "Most underrated game of 2003" heeft gekregen. Vietcong rekent af met het uitgemolken WW2 genre en zet de Vietnam oorlog op de kaart als nieuw FPS genre, waarvan boze tongen vorig jaar nog beweerden dat het met de hardware van toen niet haalbaar was een geloofwaardig jungle gevoel neer te zetten. Inmiddels hebben de "grote jongens" in tactical FPS land gezien wat er mogelijk is en zetten voor 2004 hoog in op het Vietnam genre. Wat ik daar tot nu toe van gezien heb maakt op mij weinig indruk, in tegenstelling tot de Vietcong sequel "Fist Alpha", gepland voor Q2 2004.

Ik zou uren uit kunnen wijden over de inhoudelijke kwaliteiten van het spel, maar ik houd het even bij 1 innovatie: "aim & raise", wat betekent dat je achter een steen gebukt kunt zitten, en terwijl je je geweer aanlegt (mikken met iron-sights) je net met je hoofd boven de steen uitkomt.

Het meest interessante is echter de kleine maar fanatieke Vietcong-community, waarvan ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat gebeurtenissen daarin als voorbeeldmateriaal heeft gediend voor psychologie-colleges op Amerikaanse universiteiten. Een voorbeeld van een een collectief oorlogs-trauma verspreid over meerdere generaties van een volk dat niet gewend is oorlogen te verliezen en daar al helemaal niet graag mee geconfronteerd wordt, waarin tegenstellingen van weleer virtueel worden herleefd, onder de hoede van een schijnbaar ongeinteresseerde uitgever en een aanbroddelende Tsjechische groep ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:41
Genoil schreef op 30 december 2003 @ 13:42:
Ik ben niet zo'n gamer dus ik heb maar een top 1, de enige game die ik dit jaar echt fanatiek gespeeld heb en sinds kort weer uit de mottenballen heb gehaald:

1) Vietcong

Een spel dat de meesten van jullie waarschijnlijk al lang weer vergeten zijn, ..........
Ja dat was ook een mooie game heb ik met veel plezier gespeeld .. Paar weken geleden nog helemaal uit gespeeld.
Er komt al weer een update er voor uit :D dus wachten we maar weer even, voor dat we die VC opnieuw gaan uitmoorden.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 15:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm, misschien heel vervelend maar ben ik de enige die 2003 een beetje matig gamesjaar vond? Ik heb dit jaar geen enkel nieuw spel helemaal 'grijs' gespeelt eigenlijk.

Tuurlijk, GTA Vice City, Prince of Persia en Max Payne 2 heb ik erg veel plezier aan gehad maar ik heb in 2003 geen enkel spel 'maanden' gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

1. Knights Of The Old Replubic
2. Call Of Duty
3. NFS:Underground
4. Prince Of Persia
5. Max Payne 2

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 95446 op 30-12-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

1) Desert Combat 0.6F
2) Battlefield 1942/R2R/SW
3) Championship Manager 03-04
4) Need For Speed Underground
5) Steam CounterStrike 1.6

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Willen jullie a.u.b ook een klein beetje vertellen waarom Keeskruimel en Niels99? want anders moet dit topic zo weer op slot omdat het een opsomtopic word.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 19-06 10:01
1. Call of Duty - What can I say ? Hij is gewoon zoooo intens. :9~

2. Max Payne II - De sfeer, de moves, het verhaal... hij is gewoon super.

3. Grand Theft Auto, Vice City - Tijd geleden dat ik mij zo heb vermaakt met een GTA sinds GTA 1.

4. Prince of Persia, Sands of Time - Prachtige moves en graphics en het speel ook nog eens super!

5. Need For Speed Underground - Viel toch iets tegen maar heb me er toch wel een tijd mee vermaakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

1. Vice City - Ah heerlijk rondcrossen in de stad, mensen schieten.... the usual stuff

2. max Payne II - Ah de graphics, de sfeer.. de gameplay... topper!

3. Battlefield 1942 ( met DC mod ) - Zeer natuurgetrouw, mooie grote levels, hoge kwaliteit graphics. Yup, mooie oorlog simulator

4. The Sims ( extensies ) - Eh tja, ach als je toch een virtueele hamsterkooi hebt waarom niet met mensen erin he.

5. Bejeweled - Yup, ben verslaafd... geef toe....prachtige remake van diamond mine.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Niels99 schreef op 30 december 2003 @ 14:11:
1) Desert Combat 0.6F
2) Battlefield 1942/R2R/SW
3) Championship Manager 03-04
4) Need For Speed Underground
5) Steam CounterStrike 1.6
1) Desert Combat mooiste mod voor BF, veel speel plezier vette maps uren vermaak. Grafisch ook zeer mooi.

2) Ook vanwege de vele mod's grote community, mooie maps veel speel plezier. Goeie support en ook lang vermaak, kan nie wachten op BF Vietnam.

3) Oeroude concept tijdloos, vernieuwde engine verbeterde database nog meer opties. CM zal altijd een killer blijven, oneindig veel speelplezier.

4) Na lange tijd weer een race game die ik weer speel, mooie graphics goeie engine leuke features. Auto's zijn zeer mooi, leuke upgrades, 1 minpuntje circuits zijn vaak hetzelfde. Daarintegen is de online mode ook geinig.

5) Na 4 jaar nog steeds aan de top, je kan altijd inloggen om ff te spelen (echt een tussendoortje) Dus nu met Steam en de 1.6 versie ook nog mooi/beter/leuker. Jammer dat er nog veel gecheat word.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

Mijn top 5:

1) C&C Generals, speel ik nog steeds elke dag
2) Rainbow Six Raven Shield, speel ik ook nog steeds elke dag
3) NFS; Underground, immiddels speel ik deze niet meer
4) HALO; jammer dat het zo zwaar is :'(
5) Splintercell; 1e single player game die ik goed vond!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

1. Call of Duty
2. GTA: Vice City
3. Need for Speed: Underground
4. Hidden & Dangerous
5. Warcraft 3: Frozen Throne

Tja, Battlefield 1942 en de mods ervoor (behalve DC), hebben me het meeste vermaakt dit jaar, maar BF1942 is toch een game uit 2002, en het is dan nu imo nog wel de beste game. Ik geef toch de games van dit jaar een vote, want het gaat om de games van het jaar 2003 dacht ik persoonlijk. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Anoniem: 68393 schreef op 30 december 2003 @ 14:50:
1. Call of Duty
2. GTA: Vice City
3. Need for Speed: Underground
4. Hidden & Dangerous
5. Warcraft 3: Frozen Throne

Tja, Battlefield 1942 en de mods ervoor (behalve DC), hebben me het meeste vermaakt dit jaar, maar BF1942 is toch een game uit 2002, en het is dan nu imo nog wel de beste game. Ik geef toch de games van dit jaar een vote, want het gaat om de games van het jaar 2003 dacht ik persoonlijk. :z
Hij wordt toch nog verkocht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 19-06 10:01
Wat wordt niet verkocht ? Als je het zo gaat bekijken.
Ik ben het eens met GoTSauron, BF1942 = 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Er staat nergens dat het verplicht een spel uit 2003 moet zijn B)

Er staan nog wel meer games tussen die als release date geen 2003 hebben ;)

[ Voor 38% gewijzigd door CycloneX op 30-12-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-06 10:34

DeX

• Warcraft III: The Frozen Throne
• Call of Duty
• Max Payne 2
• Need for Speed: Underground
Zuma

Aldus Mijn top 5 van 2003.
Over het algemeen geen goed game-jaar voor de PC afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

DeX schreef op 30 december 2003 @ 15:04:
• Warcraft III: The Frozen Throne
• Call of Duty
• Max Payne 2
Zuma

Aldus Mijn top 5 van 2003.
Over het algemeen geen goed game-jaar voor de PC afdeling.
Wel grappig want de algehele gameindustrie heeft dit jaar wel een hoogtepunt beleefd. Maar idd komt helaas door Xbox/Gamecube/PS2 etc... wel jammer opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
- GTA:VC (altijd leuk te spelen)
- Max Payne 2 (na 1x spelen wel gezien, kwalitatief beter als VC :))
- Beyond Good & Evil (leuk voor het hele gezin en nl gesproken :P)
- NFSU
- XIII (leuk spel, kutsave, leuke MP)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925

1. Grand Theft Auto Vice City. Rockstar is het gewoon weer perfect gelukt, je hebt zo veel vrijheid, je kunt ook gaan en staan waar je wilt.
2. Splinter Cell. Weer eens leuk om een keer niet alles aan gort te shieten maar om dat te voorkomen en sneaken, ook zitten er leuke gadgets bij.
3. Max Payne 2. Het verhaal, BulletTime, de moves, de graphics, alles wat Max Payne 1 had + betere graphics.
4. Star Wars Knights Of The Old Republic, mooie graphics, behoorlijk lang spel.
5. Deus Ex 2, sommige vonden hem erg tegenvallen, ikke iig niet, hij draait hiero perfect en het is ook lekker niet-lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
ik denk wel dat we het zo moeten bekijken want anders kan je een game van 1903 ook wel JOUW game van 2003 noemen, dat is niet echt het doel van dit topic lijkt mij?

Mijn top 3 is denk ik:

1. Unreal 2: XMP
Teamwork! Gameplay! Graphics! Alles is super goed uitgedacht. Erg leuk!

2. Max Payne 2
Mooi verhaal, stukken leuk als MP1 imho

3. Beyond Good and Evil
Foto's maken van monsters, weer eens wat anders. Ben er nog mee bezig, maar tot nu toe erg vet :)

Dat was het wel zo ongeveer, veel anders heb ik niet gespeeld uit dit jaar ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
1. Warcraft 3: TFT
Goede update van WC3. Andere units/heroes waardoor het spel ook anders werd.
2. GTA : VC
Leuk/goed verhaal met nieuwe leuke missies. Wel een beetje makkelijk.
3. U2 XMP
Nieuwe FPS, nog niet helemaal volledig. Leuk concept met energie.
4. Prince of Persia: Sand of time
Leuk spel, beetje makkelijk, beetje eentonig, leuk verhaal en een leuk einde :)
5. Civ3 Conquest
Leuk spel om te relaxen en hier en daar nieuwe units en wonders zodat het net iets anders is dan de oude civ 3 :)

[ Voor 70% gewijzigd door Rody op 30-12-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

• Prince of Persia, Sands of time
• Need for speed, Underground
• Call of Duty
• XIII
• Tactical Ops (speel dit in clan verband 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

1. Grand Theft Auto III: Vice City
-De vrijheid om te doen en te laten wat je wil, uren en uren gameplay. Prachtige graphics en fijne physics.

2. Need for Speed: Underground
-Helemaal lam gespeeld, nu nog steeds interessant met de rondetijden compo hier op GoT. Jammer dat er geen goede tijdenregistratie of replay mogelijkheid in zit.

3. Freelancer
-Gigantische vrijheid, supersfeer. Leuke singleplayer en uitgebreide multiplayer. Graphics zijn ietwat outdated, maar het is niet hinderlijk. Voor mij is het zelfs iets te groot, het kost je echt uren en uren tijd.

4. Broken Sword 3: The Sleeping Dragon
-Eindelijk, na jaren wachten het vervolg van de prachtige Broken Sword serie. Het verhaal is toch wel weer spannend en de sfeer zit er in. Helaas is de overgang naar 3D geen verbetering en de besturing laat te wensen over.

5. Call of Duty
-Schitterende levels en vernieuwende gameplay. Graphics zijn adembenemd. Desondanks veel te kort en toch te veel solo-missies. Ook mag het best wat minder lineair in een aanvulling of opvolger.

[ Voor 13% gewijzigd door handige_harrie op 30-12-2003 19:35 . Reden: freelancer vergeten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84598

Castle Wolfenstein: Enemy territory d:)b
Knights of the old republic
Need for speed underground
Max Payne 2: The fall of Max Payne
Enter the Matrix wat anderen ook zeggen Dit spel is heel goed! d:)b

Aldus mijn top 5. Vreemd genoeg zien de meeste mensen ET over het hoofd omdat deze gratis is en omdat deze door een ander bedrijf (Splash Damage) is uitgegeven. Toch ben ik heel blij met dit pareltje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 17:37
1: Need for Speed Underground
2: Grand theft auto Vice City
3: Maxpayne

Veel andere zeer brute games heb ik niet gezien (op Postal 2 na :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Eigenlijk staat Halo nogsteeds boven alles bij mij maar dies helaas al van voor 2003 (-;

Dus dit werd mijn lijstje

1 Airborne Assault: Highway to the reich
Schitterende oorlogsgame die gemaakt is voor gameplay en niet voor de graphics heb ik me erg lang mee vermaakt en nu nogsteeds online tegen vrienden.
2 Top Spin
Heerlijke sportgame. En heerlijk online gamen met goeie graphics.
3 Super mario advance 4 (super mario bros 3)
Titel spreekt voor zich denk ik wie kan er nou zonder De broedertjes.
4 Star wars Kotor.

5 Burnout 2
Heerlijk scheuren en knallen met die bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87819

1. X2: The threat (oke, officieel 2004). Super-mega-geniaal spel
2. Star Trek: Elite Force 2
3. Morrowind + add ons
4. GTA Vice City
5. Battlefield 1942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100381

1.Call of duty: door dee game heb ik de mohaa smaak herbeleeft. een game die ik sinds de demo speelde. Maar
call of duty heeft hem overtroffen

2.Battlefield ook een erg goede WW2 game zit in de got clan ;). (maar m'n batlefield is kaput dus :'()

3.Star Wars:Knight of the old republic: Subliem staaltje RPG werk :)Goede combo tussen praten en vechten. Alles is goed aan die game :D

4. GTA 3 en GTA: VC: Goede gamepaly en word nu alleen maar erlengt door usermade mp mods :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Ik heb niet echt een top 5 van 2003, omdat ik er niet zo van houd om alles op te delen in beste dit en dat. Wel heb ik een aantal spellen die uit 2003 komen en die ik met veel plezier heb gespeeld. In alfabetische volgorde is mijn lijstje:

Enemy Territory → Op dit moment toch stiekem mijn nummer 1. Het spel is gratis, grafisch nog steeds erg bij de tijd en in één woord: verslavend. Niks is leuker dan je tegenstander dood zien gaan nadat jij als Engineer een aantal mijnen hebt neergelegd. Of zien dat je hele team nog in leven is omdat jij zo goed je werk doet als Medic :Y)
Zeker op een goede server waar er tenminste een beetje in teamverband wordt gespeeld is dit spel een waar genot om te spelen. De missies zijn varierend en goed bedacht, de beschikbare jobs zijn ook erg afwisselend en leuk en dat voor helemaal niks.

GTA: Vice City → Zag er goed uit, was uberleuk om te spelen, maar verloor na een tijdje toch wel z'n magie. Maar desalniettemin is dit ook één van de beste games van 2003, omdat het gewoon vrijwel perfect uitgewerkt was, het erg verslavend was en het racen in de stad altijd een leuke bezigheid was.

Halo → Ondanks de bergen klachten die je hier om je oren krijgt vond ik het in multiplayer altijd erg leuk om te spelen. Ik weet dan eigenlijk ook niet waarom ik het nu niet meer speel. Halo was net wat te zwaar voor mijn systeem, al was het in multiplayer op 1024x768 met alles laag nog vrij goed te spelen.
Singleplayer was ook leuk om te doen, maar multiplayer was toch wel de publiekstrekker, het was alleen jammer dat er maar zo weinig maps waren. Want na 10x dezelfde map wou je ook wel eens wat anders.

Max Payne 2 → Meer van hetzelfde, maar daardoor ook zo geweldig. Graphics waren in deel 1 al geweldig, maar nu hebben ze alles gewoon nog even vijf keer zo scherp gemaakt, je kan gewoon lezen wat er op een fles op tafel staat. En bullettime blijft natuurlijk wel één van de vetste game-elementen die je je kan voorstellen. In slowmotion tijdens een mooie move een aantal ventjes neerknallen terwijl de kogels je om de oren vliegen. You've got to love it >:)

Prince of Persia: The Sands of Time → In een paar woorden: prachtig, verslavend, pittig & frustrerend. Graphics zijn érg mooi, het spel is zo rechtlijnig als het maar kan zijn, maar daardoor is het ook erg verslavend, omdat je weet dat je makkelijk verder kan komen. Al valt dat 'makkelijk verder komen' tegen, maar dat kan je ook verwoorden als frustrerend. Eén sprongetje fout en je kan weer een heel eind overnieuw doen. Maar omdat het zó verslavend is verhoogt dat de spanning alleen maar :)

Sven Co-op 3.0 → Een beetje een buitenbeentje ten opzichte van de bovenstaande spellen, omdat dit geen standalone game is en het een mod is voor de 5 jaar oude Half-Life, maar aangezien ie pas vorige week uitgekomen is kan ie nog best in m'n lijstje. Waarom? Omdat het ondanks dat het er nu toch wel vrij brak uit ziet nog altijd één van de leukste co-op spellen is die ik ken. Er zitten veel prut mappen in Sven Co-op, maar ook evenveel goede mappen en als je die laatste te pakken hebt kan de lol haast niet op. Al kan dit spel ook af en toe erg frustererend zijn :P

Uiteindelijk zijn het dus 6 spellen geworden, maar dat komt omdat ik geen van deze spellen wil uitsluiten, dus dan maar allemaal vermelden.

Sommigen zeggen dat 2003 een slecht PC gamejaar was, maar daar ben ik het niet volledig mee eens. Er zijn meer dan genoeg spellen uitgekomen waarmee ik me heb kunnen vermaken en daar gaat het uiteindelijk om. Ik zeg dan ook niet dat 2003 een slecht gamejaar was, ik zeg alleen dat 2004 nóg beter zal worden :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 17:19

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

1) Quake 2

No altijd onovertroffen gameplay naar mijn mening.

2) Warcraft 3

Lekker laat op de avond met een paar biertjes wat tower defence games spelen

3) NFSU

Je auto zo lelijk mogelijk maken om respect te krijgen, maakt van een racegame een leuke aangelegenheid.

4) Call of Duty

Tsja het is eigenlijk een kutspel vind ik, maar op een lan elkaar uitschelden is heerlijk hierbij.

5) Halo

Leuk concept met alle voertuigjes. Helaas te traag om echt leuk te worden.

Of moest het met games zijn die dit jaar zijn uitgebracht?
Dan nog, dit is mijn scharle top5 omdat er gewoon niet veel beters uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52959

1. Freelancer
Geniaal spel, lekker in de ruimte schieten en handelen, goed verhaal.
2. GTA Vice City
Geen info nodig :)
3. Need for Speed Underground
Beste arcade-racer van 2003
4. Elite Force 2
Een goed vervolg op de naar mijn mening tot nu toe beste Star Trek game uitgebracht. Hoort in het rijtje bij een fan
5. Sim City 4 Rush Hour
Sim City 4 zoals het in eerste instantie uitgebracht had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik houd het een beetje kort :)

1) Hidden and Dangerous 2, is echt een geniaal spel, slecht gepromoot en relatief slecht gereviewed. Toch een geniaal spel naar mijn mening en tevens de enige game die ik heb aangeschaft in 2003. Jammer dat sommige mensen dingen die ze gewoonweg niet begrijpen toeschrijven aan bugs. H&D2 is geen makkelijk spel, en dat maakt het voor de doorgewinterde WWII Fps'er een aangename verassing. Dit dus streng contrasterend met Call of Duty, enorm overhyped naar mijn mening, daar is lang niet zoveel moeite ingestopt, is historisch lang niet zo accuraat en heeft voor mij een te hoog rambo gehalte.

2) Prince of Persia: Sands of time Wat een animaties, wat een gameplay, aan een ruk uitgespeeld met een maat van me. geniaal!

Verder weinig innoverends gezien dit jaar

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Hier een top5 van mijn favoriete PC games van het jaar 2003.
  • Grand Theft Auto Vice City
  • Warcraft 3 The Frozen Throne
  • Call of Duty
  • Deus Ex 2
  • Max Payne 2
Vice City: De vrijheid was enorm! Het enige nadeel was dat het te simpel was en het ontbreken van mulitplayer.

The Frozen Throne: Een geweldige uitbreiding op een geweldig spel. Niet echt veel "normale" potjes gespeelt maar wel heel veel Tower Defens levels.

Call of Duty: Beste singleplayer campaign van dit jaar. Helaas wat kort, maar de multiplayer is dit keer ook goed te pruimen.

Deus Ex 2: Is officieel nog niet uit in Europa maar toch heb ik al gespeelt via de iets minder legale wegen. Veel mensen zeiken maar nog toch is het verhaal super en met vier verschillende eindes zeker een topper. Nu alleen nog multiplayer.

Max Payne 2: Beste actie spel van 2003. Verhaal vond ik zelf iets te vaag maar de actie maakt een hoop goed. Spel had ook wat langer gemogen maar had ik bij meer games dit jaar.

Ik kijk uit naar de volgende games:
  • Stalker
  • Far Cry (Ik mag beta testen!! :D)
  • Half-Life (Beta heeft het wel een beetje verpest)
  • Railroad Pioneer :X (Hou van dat soort games)
  • World of Warcraft
  • The Sims 2 (lijkt me erg leuk)
  • Battlefield Vietnam (Trailer was pwnage)
  • Söldner: Secret Wars
  • Joint Operations: Typhoon Rising
  • Evil Genius
  • En al die andere games die ik vergeet

[ Voor 6% gewijzigd door Loev op 30-12-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23
Hmm....voor de PC heb ik afgelopen jaar voornamelijk 'golden oldies' gekocht, dit omdat de PC niet alles meer zo goed trekt hiero :)
Maar als ik dan toch een lijstje maak is het:

1. Neverwinter Nights (is volgens mij van 2002, maar doe dan maar de uitbreidingen)
2. Dungeon Siege: Legend of Arcana
3. Final Fantasy XI

Ja, nu laat m'n geheugen het een beetje afweten. Voor consoles kan ik er nog veel meer opnoemen, maar ja :P

1. Ja, omdat NWN gewoon een super leuke RPG is. Aangezien ik niet echt houdt van het AD&D gebeuren is dit toch wel leuk.
2. Eigenlijk hetzelfde principe als 1. Alleen heeft dit nog als leuke extra dat het volledig 3D is en dat had ik nog niet eerder gezien in een RPG.
3. Het is Final Fantasy....need I say more :D

De volgorde kan ook anders ingedeeld worden, ze kwamen alleen in deze volgorde bij me op.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
FoggyFreek schreef op 30 december 2003 @ 19:05:
Ik houd het een beetje kort :)

1) Hidden and Dangerous 2, is echt een geniaal spel, slecht gepromoot en relatief slecht gereviewed. Toch een geniaal spel naar mijn mening en tevens de enige game die ik heb aangeschaft in 2003. Jammer dat sommige mensen dingen die ze gewoonweg niet begrijpen toeschrijven aan bugs. H&D2 is geen makkelijk spel, en dat maakt het voor de doorgewinterde WWII Fps'er een aangename verassing. Dit dus streng contrasterend met Call of Duty, enorm overhyped naar mijn mening, daar is lang niet zoveel moeite ingestopt, is historisch lang niet zo accuraat en heeft voor mij een te hoog rambo gehalte.
Tja, hier ben ik het dus niet mee eens. Ik heb H&D2 ook gekocht en even een uur gespeeld en het viel mij echt enorm tegen. Absoluut niet wat ik ervan had verwacht en al helemaal niet een concurrent voor Call of Duty. Call of Duty is voor mij echt een geweldige game en staat daarom niet voor niets in mijn top 5 op nummer 1. Nee, H&D2 is voor mij niet wat ik ervan had gehoopt.

Hieronder nog even de lijst met games waarop ik met alle smart op zit te wachten en hoop dat ze in 2004 uit komen (de meeste wel):
[list]
• Far Cry
• Call of Duty Add-On
• Stalker
• Half-Life 2
• Duke Nukem Forever (duurt al eeuwen, maar goed, blijf hopen)
• Doom 3 (voor een tijdje leuk, maar later wel saaier denk ik, wegens de weinige multiplayer opties)
• Unreal Tournament 2004
• En de games die ik nog vergeet

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 09:17
[quote]CookiePower schreef op 30 december 2003 @ 15:41:
1) Quake 2

....

[quote]

uit 2003 ja...

mijn top 5

1: Warcraft III - The Frozen Throne

2: uh, voor de rest viel het een beetje tegen dit jaar vond ik.
max payne 2, prince of persia zijn ook wel leuk, maar niet goed genoeg om in een top 5 te komen, maar ik zou zo ff geen andere weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

1. WarCraft III: The Frozen Throne
2. Max Payne 2
3. Call of Duty
4. Couronne! 8)
5. Republic

2 & 3 heb ik uitgespeeld. 4 Was erg verslavend. Republic heb ik aan de kant moeten zetten omdat m'n pc het niet helemeaal meer trekt. 1 Heb ik erg veel online gespeeld, briljante opzet natuurlijk. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit is mijn PC Top 5 van 2003:

1. Republic: The Revolution

Ondanks alle slechte kritieken en reviews ben ik het toch gaan spelen.
Jammer dat er weinig echte actie in zit, maar ik vind het zeer vermakelijk. Door de mooie manier van acties plannen, de talloze mogelijkheden en de (soms) uitdagende opdrachten blijf ik het goed speelbaar vinden.

2. Freelancer

Eindelijk weer eens een leuke space-sim. Het viel voor sommigen tegen t.o.v. spellen als Elite, maar als ik het nu met X2 - The Threat vergelijk is Freelancer toch een degelijk en leuk spel.

3. F1 Challenge '99-'02

Een racespel waar de overdreven arcade-elementen van F1 2002 uitgehaald zijn,
waardoor het erg fijn speelt.
Ook spelen de goed afgewerkte graphics en de verschenen mods ( DTM, ETCC en een beetje GTR) een rol bij de positieve beoordeling.

4. Need for Speed: Underground

Niet vernieuwend qua speelstijl ( arcade-racer), maar wel qua opzet.
Het combineren van drag-races met drift-races en wegraces geeft een leuke afwisselende racer.
Helaas wel wat tekortkomingen ( té arcade-achtige besturing, repeterende circuits ),
maar die worden door de opzet en de graphics wel genoeg goedgemaakt om op nummer 3 in mijn lijstje te komen.

5. Sim City 4

Na de flop (voor mij iig) van SimCity 3000 hebben ze weer een geweldig deel uitgebracht.
Vooral in combinatie met Rush Hour is dit spel verslavend en uitdagend.

Dan nog wat eervolle vermeldingen:

Freedom Fighters - Leuke shooter met voldoende originele elementen om te boeien.
Call of Duty - Ook een leuke shooter, niet meer dan dat wat mij betreft.
Max Payne 2 - Mooie graphics, leuke physics.
Mercedes Benz World Racing - Zeer vermakelijk, en dat voor een budget-game.

Dan kan ik het ook niet laten om wat teleurstellingen te noemen:

Worms3D - Beweging gaat lastig en het overzicht is weg.
Railroad Tycoon 3 - Te vaag spel geworden en bevat te veel bugs
Colin McRae Rally 3 - Sukkels die de physics geprogrammeerd hebben, speelt totaal niet lekker.
Master of Orion 3 - Nog zo'n 3e versie die tegenviel t.o.v. eerdere versies.
Toca / DTM Race Driver - Physics van niks. Enige pluspunt zijn de mooie graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 14:13
1 - Max Payne 2
2 - Beyond Good & Evil
3 - Need for Speed Underground

Allemaal geweldig, ik ben een beetje sucker voor verhaaltjes en lichtelijke afwijkende games. Vandaar Max Payne (wat toch niet echt een doorsnee shooter is) en Beyond Good & Evil.

NFS is gewoon cool.

Ik zie hier en daar ook Morrowind staan in iedereens lijstjes, maar die was toch al van 2002? Behalve de add-ons, die waren wel van dit jaar :). Anders mag Morrowind van mijn op 1 en schuift de rest een plekje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

1. Call of Duty... de intensiteit van dit spel _/-\o_

2. Knights of the Old Republic -- Dit spel heeft me Star Wars weer leuk laten vinden, dat was er na de laatste 2 films wel een beetje vanaf. Verhaal is meesterlijk, (en dus ook beter dan de films) sfeer ook. Erg goed spel.

3. Splinter Cell -- Spannend. Leuke gadgets en dik mooi.

4. Max Payne 2 -- Goede opvolger van de eerste Payne. Verhaal was weer cool, graphics outstanding en het liep als een trein. Verslavend.

5. GTA Vice City -- Sfeer, muziek en gameplay waren erg cool.

Trend in 2003: erg korte maar intense games.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
• Battlefield + Desert Combat (ookal is het niet uit 2003, maar DC wel)
Gewoon leuk, vooral op Lanparties. Wat het gaafste is is dat je kan lopen, vliegen, rijden, varen etc en je kan ook met meerdere personen in een voer/vaar/vlieg-tuig :)

• GTA:VC
Veel vrijheid, je kan heel veel doen. Alleen geen goeie multiplayer (behalve MTAVC dan).

• Call of Duty
Gave single player, maar ook online is het erg tof :Y)

• NFS:U
Wel aardig, alleen de interface en het online spelen is echt BAGGER.

Al met al vond ik het wel een goed jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
1: GTA VC: Een van mijn favorieten aller tijden nu.
2: Sim City 4 + Rush Hour: Meeslepend en verslavend
3: Civ 3 de 2e uitbreidingset, eindelijk kan je ergens met Hollanders spelen :D
4: Call of Duty
Ik begrijp niet waaron NFSU zo goed scoort in julie top 5jes. Het scheuren/tunen is natuurlijk altijd leuk maar de circuits zijn zo verschrikkelijk eentoning :r

[ Voor 4% gewijzigd door Midnightimpact op 30-12-2003 23:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

1. CoD - intense gevechten, goede sfeer en best leuk online te spelen
2. GTA: VC - veel verbeteringen tenopzichte van z'n voorganger... helaas nogsteeds geen MP
3. C&C: Generals: Leuke RTS

Verder heb ik niet meer games gekocht in 2003. Ik had zo graag HL2 willen spelen in september - denk toch grootste tegenvaller van 2003 als het aankomt op games.

Spellen waar ik naar toe kijk in 2004:
HL2 _/-\o_
Doom3 :9 :9
Stalker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

1 Counterstrike: gewoon nog steeds een briljant spel _/-\o_ (eigenlijk het enige spel wat ik zo lang al speel, en het blijft leuk, heb in 2003 ook bijna alleen maar dit gedaan, met later in het jaar een beetje CoD)
2 Call of Duty: Ziet er erg goed uit, mooie maps en het speelt lekker :) MP kan ik niks over zeggen :X, maar dat vind ik vaak wat minder
3 Splinter Cell: Niet erg lang gespeelt, maar toch een geweldig spel. Het is echt supergoed uitgewerkt en ziet er erg mooi uit.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41

Maxow

Hidden Sound System

Mijn top5 met toelichtingen.

1 Max Payne2 - Op dit spel heb ik al gewacht vanaf het moment dat ik deel1 had uitgespeeld. En ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar het is ze gelukt om deel1, die bijna perfect was, te overtreffen met een nóg beter spel. Op de speelduur na is dit spel perfect. Toen ik eenmaal was begonnen, was dit ook echt het enige spel dat ik nog speelde en het verhaal heeft me tot het einde aan toe geboeid. De graphics waren nog nét iets beter dan deel1, de physics engine is ook echt geweldig en de muziek past er ook totaal bij.
2 Metal Gear Solid 2: Substance - Eigenlijk een gedeeld eerste plaats samen met Max Payne2. Na helemaal meegesleept te zijn geweest in deel1, gebeurd dit ook weer in deel2. Het spelen dat constant wordt afgewisseld met de cut-scenes, die het verhaal vertellen, is de perfecte combinatie om het te laten lijken alsof je in een film meespeeld. Jammer dat de ATI patch nogal laat werd gereleased, wat dan voor mij als enig min-puntje geld bij dit spel. Verder is de muziek echt subliem. (gecomponeerd door Harry Gregson-Williams) En de graphics zijn ook echt geweldig.
3 Hidden and Dangerous 2 - Teamplay ontzettend goed uitgewerkt (al helemaal ten opzichte van deel1), weinig tot geen bugs in tegenstelling tot deel1 en de graphics en het geluid zijn ook prima in orde.
4 Runaway: A road adventure - Na heel lang wachten kwam er dan eindelijk weer een waardige adventure die alles in zich had om mij een hele poos bezig te houden. Graphics en het geluid waren dik in orde, alleen het feit dat je voorwerpen pas op kan pakken zodra je te horen hebt gehad dat je ze nodig hebt is het enige minpuntje dat ik kan vinden.
5 C&C Generals (+Zero Hour) - Vol verwachting kwam hij dan eindelijk uit in februari. De eerste C&C-RTS die compleet 3d is. Op het grafisch gebied zeker een pareltje. Muziek (van Bill Brown) ook dik in orde, alleen bij C&C Generals gewoon, was de AI een beetje aan de gare kant bij het skirmish gedeelte. (onderhand al weer opgelost door de patches?) In Zero Hour werd dit een stuk beter aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

1: Max Payne 2 : Als dit geen topspel is..
2: GTA3 : de vrijheid he', je kan alles, je mag alles, etc..
3: counter-strike 1.5 : ook al blijf ik 1.3 de beste vinden :)
4: C&C Generals : Meesterlijk dit echt :)
5: geen id

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
• Max Payne 2 : The Fall of Max Payne

Wat een geweldig verhaal zat erin ... en de graphics zijn ook super van het spel.

• Prince of Persia : The Sands of Time

Leuke moves en graphics waren super ... al was de camera soms irritant.

• Beyond Good And Evil

Keer wat anders met een camera foto's maken ipv iedereen afschieten. Ben nog niet zover maar vind het er zeer leuk en mooi uitzien

• Call of Duty

Wat een sfeer zat er in dat spel zeg ongelovelijk ... het geluid : Super Graphics : Zeer mooi ( opgepoetst RTCW = Quake 3 engine )engine

Mooie auto's en speelt lekker + mooie graphics en geluid

Helaas zijn er dit jaar niet veel goeie RTS games uitgekomen ( had veel verwacht van Spellforce maar viel ook beetje tegen helaas )

Maarja volgend jaar komen er mooie RTSen uit :

• Ground Control 2: Operation Exodus
• Black & White 2
• Perimeter
• Rome Total War

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 20-06 11:56

TiMMieJ

PSN: Orixez

1. GTA vice city - Gewoon heel veel leuke speel uurtjes aan gehad.
2. NFSU - heerlijk als je een beetje auto tuning gek bent :p
3. Max Payne 2 - weer heerlijk ouderwets max payne styl0 knallen en geweldig verhaal.
4. Dungeon Siege LOA - Weer heerlijk ouderwets slayen met je DS char.
5. COD - Leuke game maar ik heb het nog niet genoeg gespeelt vanwege pc problemen maar wat ik ervan gezien heb was echt om te kwijlen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68425

1. GTA : Vice City .. Prachtig.. de GTA-serie ie altijd al uniek geweest in zijn opzet.. de vrijheid, de muziek, de mensen die je allemaal omver kan rijden ; TOP!

2. SW:KOTOR .. Beste RPG sinds tijden .. meeslepend verhaal, vrijheid van keuze, lang bezig en extreem verslavend

3. WC3:TFT nog steeds mateloos populair.. zowel custom als ladder games zijn gaaf om te spelen, nog steeds bezig met spelen

4. [Edit] Call of Duty : Beste FPS sinds tijden! gelukkig had ik net een nieuwe geluidskaart en een stanton-koptelefoon, dus was Stalingrad een onvergetelijke ervaring :O

5. [Edit] CM03-04 : Gewoon de beste footbal-sim around!

Games waar ik erg naar uitkijk (hopelijk in 2004) : - World of Warcraft, Sims 2, Far Cry, Doom 3, Thief 3, Half-life 2, S.T.A.L.K.E.R en ander gespuis wat ik vergeet :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 68425 op 31-12-2003 15:59 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

"Killing Spree!" - 5 posts getrashed omdat er geen argumenten bij stonden.

Geef argumenten of een kort verhaaltje waarom jij die 5 spellen het leukste vind. Doe je dat niet, dan verdwijnt je post gewoon: sim-pel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 31-12-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84567

1)-Knights Of The Old republic
goede rpg + mooie actie + mooie graphics, nwn maar dan mooier en beter verhaal
een van de weinige spellen tegenwoordig met lange speelduur.

2)-Prince Of Persia
kort maar zeer goed, vette moves, zeer mooie graphics, wel leuk verhaal, SFEER, leuke puzzels

3)-Call Of Duty
SP -> sommige levels waren wel leuk alleen vond meeste tegenvallen, niet zo massaal (veel AI gastjes enz.) als ze je doen geloven en niet echt super realistisch (achterop een truck met panzerfaust op andere trucks schieten bijvoorbeeld)
MP -> speel ik nu in clanverband, wel leuk om te spelen alleen mag wat realistischer maar des al niettemin goed spel

4)-NFS Underground
In het begin leuk + mooie graphics en vette autos. upgraden is ook leuk (zoniet de leukste optie) maar naar het eind toe word het saai en bijna onmogelijk door stomme catch-up (staat zelfs als optie die je aan of uit kan zetten bij quick/custom race... dus ze deden dat er expres in.. beetje jammer)
MP is slecht uitgevoerd en bijna geen support van EA.
het had zoveel meer kunnen zijn maarja dat heb je met EA denken alleen aan geld.
Maar toch wel leuk spel voor paar daagjes.

5)- Half Life + Mods (vooral DOD en CS)
omdat het nog steeds veel gespeeld word na al die tijd

dat was het zon beetje , ik kan verder niet echt een spel verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Om eerlijk te zijn, ik vond veel spellen tegenvallen, en nee, niet omdat ik er teveel van verwachtte
2003 had veel nieuwe games, maar om overal wauw tegen te zeggen? nee, niet echt...

1: Trackmania (stunts remake, graphics zijn niet echt om wauw tegen te zeggen, maar de gameplay is echt _/-\o_ tevens HET nieuwe LAN-game :D)
2: Enemy Territory (Gratis, verslavend, en ziet er nog goed uit ook :D)
3: Americas Army 2.0 (Tevens gratis, maar helaas door probs met m'n pc kan ik het niet spelen, maar zit er voor in een clan, en heb in de vorige versies er echt immens veel plezier mee beleefd, dus daarom een 3e plaats)
4: Pristontale (Het is nog in beta-fase als ik het goed begrijp, maar heb er echt zoveel plezier mee gehad, en heb het nog steeds :D)
5: Sven's Co-op 3.0 (ondanks dat het een mod is, en HL onderhand zo'n beetje heel erg oud is in game-land, kun je dus de sp missies van HL, mp doen, met zoveel luitjes als je wil :))

Vraag je je dan af waar CoD staat? nou... denk 6e plaats ofzo, het is een leuk spel, viel ook wel in de smaak bij mij, maar de missies zijn echt waaay te kort, ik heb de game makkelijk binnen 12 uur gedaan, en nog niet eens om de moeilijkste stand...

NFSU dan? Nou, denk dat ie dan na CoD komt, in het begin is het leuk, maar naar heelveel herhalingen (voor mij dan) word het toch echt vreselijk saai, en de ai cheat zo'n beetje, gaat veel makkelijker door de bocht, etc. Ik ben dus gestopt bij race 72, en heb dus helemaal niet de behoefte om door te gaan...

Ik ben vreselijk benieuwd naar wat er nu in 2004 gaat komen, vooral Stalker (gelekte alpha was echt :9, en kwam nog uit 2002 ook :o) Far Cry, HL2, Ut2004, Doom3 en noem maar op :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25597

Hier is mijn top 5 van 2003

Unreal2XMP Na de veelste korte SP missie , nu eindelijk compleet. En hoe!
De beste teambased shooter van 't jaar. Daarom op plaats 1
XIII Top game , mooi verhaal , goede gameplay , geweldige graphics. En last but not least , het is Cell Shaded. Lekker knallen in comicstyle. MP is ook heel goed.
Chaser Als je mij vraagt , ook een van de betere shooters. Goede graphics , goed verhaal , en het speelt heerlijk. Ook hier is een goede MP aanwezig.
Chrome Een pakkend verhaal met goede gameplay en graphics. MP is waardeloos daartegen
Call of Duty Tja , just another WW2 shooter. Maar goed genoeg om in m'n top 5 te belanden. Speelt lekker , ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60699

Mijn top 5:

1. Vietcong omdat het gewoon een hartstikke leuke Multiplayer heeft. En games die over de vietnam oorlog gaan vind ik altijd wel lachen.

2. GTA: VC Omdat je alle vrijheid hebt om te gaan en staan waar jij wilt.

3. NFS: U Het is supergaaf om eens zelf je bak te mogen samenstellen. Alleen zonde dat je steeds weer langs de zelfde plekken komt en het is erg snel uitgespeelt!

4. FS2004 gewoon m'n liefde naar vliegtuigen en omdat het ZEER realistisch is.

5. Matrix was wel een leuke game met z'n slomotion. Ook nice graphix

ER zullen gerust wel betere games zijn, maar deze heb ik dit jaar aangeschaft dus hier kan ik over vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60699 op 01-01-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

1. Grand Theft Auto - Vice City
"Do what you feel is right" geldt zeker voor deze titel :) Enorme vrijheid in je doen en laten en de 80's muziek blijft toch echt wel ass kicken.

2. WarCraft 3 - Frozen Throne
WarCraft 3 was al erg leuk om te spelen, de uitbreiding doet daar nog een stapje bovenop. Nieuwe units, leuke voicepacks voor de units etc.

3. SpellForce
Ondanks wat bugs (ook met de meest recente patch) een leuke kruising tussen WarCraft 3 en Dungeon Siege. Zowel veel RTS als RPG elementen erin verwerkt.

4. Knights Of The Old Republic
Need I say more? De RPG van het jaar. Zonder twijfel. Perfecte verhaallijnen, leuke characters. etc. Ook het feit dat je door de keuzes die je maakt naar Dark Side/Light Side gaat is prima uitgewerkt.

5. Need For Speed Underground
Ala Too Fast Too Furious. Illegale straatraces zonder dat je in de bak kunt belanden :Y) Motion blur etc. is erg vernieuwend en werkt prima.

:)

[ Voor 81% gewijzigd door SandsOfArrakis op 01-01-2004 18:15 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Mijn top 5:

1. Splinter Cell

• Geweldige sfeer
• Prachtige graphics, supermooie belichtingseffecten
• Meeslepend verhaal
• Eens een keer wat anders, stealthy tactieken in plaats van hersenloos afknallen

2. GTA Vice City

• Veel verbeteringen t.o.v. zijn voorganger
• Vrijheidsgevoel
• Sfeervolle graphics
• Replay waarde
• De muziek _/-\o_

3. Beyond Good and Evil

• Nog niet zo lang geleden mee begonnen maar al behoorlijk meeslepend
• Leuke unieke wereld
• Goed verhaal
• Leuke characters

4. Need For Speed Underground

• Eindelijk een echt leuke arcade racer op de PC
• Flitsende graphics
• Ultiem snelheidsgevoel
• Verslavend en daardoor soms erg frustrerend :P

5. XIII

• Zeer originele graphics
• Goede gameplay
• De strip effecten Kaboom, Ratata :P
• Minpunt: de savewijze
• Verslaat op het nippertje Max Payne 2 voor de 5e plaats welke ik niet genoeg meerwaarde vind hebben t.o.v. deel 1

[ Voor 6% gewijzigd door k7of9 op 01-01-2004 18:35 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34176

1- Ravenshield (meest realistische modern warface spel wat er bestaat, elke avond minimaal een uur.)

2- H&D2 (meest realistische WW2 spel wat er bestaat, gewoon mooi en complex, elke dag een uur).

3- COD (mooi snel WW2 spel, lekkere sfeer, superstabiel en goeie netcode qua MP ook elke avond rocken dus!)

4- Pro Soccer Evolution 3 (wil je voetballen, speel deze, de fifakiller !! )

5- Max Payne 2 (weer veel van hetzelfde als deel 1, maar nog mooier, leuk voro de verloren uurtjes.)

Nr1 t/m 4 allemaal Multiplayer natuurlijk, alleen H&D2 en Max leuk als SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Quintus

Eg wel! Dus....

1. NFS Underground. Geweldig dat racen heel verrassend anders en beter dan de vorige telgen uit de serie.

2. GTA Vice City, Heerlijk de vrijheid in deze game

3. Battlefield 1942, betere WOII spel sind een tijd

4. Fifa 2004 Altijd leuk Fifa

5. Call of Duty, Heb het net nog geen duidelijk oordeel vandaar op 5

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

<font color=blue>A R G U M E N T E N</font>

Volgende keer graag de gamenamen laten staan, ik vind het niets erg dat je dit erbij zet hoor, beetje vervelend dat je de rest weghaalt.

1. Warcraft III - Frozen Throne .... ik ben geen die-hard RTS speler, en ik speel ze alleen off-line .... ik heb me erg vermaakt met dit spel.

2. Unreal 2 XMP - Sinds tijden zo veel lol gehad met een online spel. Eindelijke een goed gebalanseerd classtype FPS spel met vehicles waar het niet om de vehicles draait. Ze zijn features, maar de key is echt teamplay, niet een type voertuig wat het spel domineert.

3. Neverwinter Nights Add Ons - RGP op zijn best en beiden goede opvolgers van het origineel, geen opvullers.

4. Myst: Uru .... Myst is mijn favoriete PC game ooit en dit spel verlengt de traditie perfect!

5. Call of Duty - sinds tijden voor mij weer een FPS game met sfeer. Sure, het blijft schieten, schieten, schieten, maar de omgevingen, de geluiden .... perfect!

[ Voor 183% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 01-01-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

- Battlefield 1942: Desert Combat, helemaal te gek, zeer goede mod.
- GTA: VC, zeer goede gameplay en goede opvolger van GTA:3
- Max Payne 2, zeer goede gameplay en heb je ook nog een keer uitgespeeld.
- Unreal 2, ook lekker kort, maar krachtig
- CoD, LAN play ruled gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 12:04
1. Call Of Duty, Ik hou opzich niet zoveel van WW2 Games, maar deze is gewoon perfect, de geluidseffecten, de goede Gameplay en de graphics maken dit de nummer 1 van 2003
2. Max Payne 2, MP1 nog nooit gespeelt, maar Max Payne 2 heeft zo'n "leuke" sfeer met bullet-time. jammer alleen dat het zo kort is (in 2 nachten uitgespeeld)
3. GTA Vice City, Die 80e jaren muziek is geweldig (ookal ben ik pas 14 :P), en het is missie's voltooien, racen, schieten en Vrijheid!! een waardige nummer 3
4. NFS: U, Mooie Graphics maar gaat na een tijdje vervelen (steeds het zelfde, vind ik al snel met race games) en redelijk kort, het upgraden van je Car is wel strak
5. Flight Simulator 2004, Mijn hobby is toch echt vliegtuigen, mooie graphics, heel realistisch eigenlijk hoort deze samen met NFS U op de 4e plek.

Ik verwacht veel van Volgend jaar

CoD Uitbreiding *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 20:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

1. Hidden and Dangerous2.
deel 1 was ook super goed, deze is grafische goed, gameplay is super.
beetje rond sneakyen houd ik wel van.

2. Homeworld 2
tsja you have to play it for yourself.

3. Live for speed
een realistiche race sim, beter als NFS underground als je tenminste van ECHT racen houd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 08-06 00:41
1. Warcraft III + TFT(duh)
2. Star Wars: KOTOR
3. R6: Raven Shield
4. GTA: VC

Nouja 1 is wel obvious blizzard maakt de beste games, period.
StarCraft is de beste RTS die er bestaat, en Warcraft III is ongeveer het zelfe niveau.

2. Deze game was wel een verrassing, erg weinig over gehoord, maar toen die dr was sloeg ie wel in als een bom :P GOED doordacht spel, leuke features, mooi verhaal.... steekt goed in elkaar, hou ik wel van :)
3. Blijft gewoon goed deze shit 8) heeft niet echt veel uitleg nodig.
4. ook geen uitleg nodig hehe...

Dr warem wel meer goede games die het waard zijn om te vermelden, maar die komen toch niet in de buurt van deze games in mijn ranglijstje :P
- Deus Ex2: 1 was briljant, 2 ging door op hetzelfde concept, had ook wat tegenvallers, maar blijft goed.
- Splinter Cell: Toffe actie, alleen sommige gadgets gebruikte je echt nooit, was wel beetje jammer, en missies hadden iets groter en uitdagender gemaakt kunnen worden.

Ik vind et ook wel aardig om meest sucky/teleurstellende spellen van 2003 neer te zetten:

1. NFSU: Super overhyped, die performance upgrades stonden al vast, dus kon zelf net eens bepalen wanneer je ging upgraden (ERG SUCKASS) Die races zijn super linear kon ook wel beter aangepakt worden. Zoals in bv Gran Tursimo wordt gedaan.

2. Max Payne 2, zogenaamd nog beter en spectulairder dan 1 bla bla bla..... 1 was wel redelijk. Maar 2 was alleen maar hetzelfde, verhaal is wel goed uitgewerkt. Maar de gameplay is zo verschrikkelijk eentonig. bah!

Niet heel slecht, maar.....:

Call of Duty: Waarom vind iedereen het hier zon goed spel? Na een uurtje spelen begint het egt zo saai te worden. Het is gewoon niet uitdagend. Ze hebben wel beetje afwisseling innet spel gebracht door zogenaamde missies te geven en ook als rus te laten vechten. Maar uiteindelijk komt et allemaal op hetzelfde neer: Je kan maar 1 kant op en gewoon iedereen afknallen die je ziet.

[ Voor 27% gewijzigd door lawtshjj op 02-01-2004 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Mijn Top of the pops: Red Faction 1!!! ;) En ja ik weet dat dit een oud spel is, echter: in 2003 kwam er een vernieuwende modification uit genaamd Iron Sun. Graphics zijn natuurlijk niet echt best, maar de gameplay is masterlijk. Dit CS-achtige spel (multiplayer only) is het minst "laggy" spel dat ik ken, op hartenjagen na :z En de telkens nieuwe multi-maps worden meesterlijk ontworpen! Een echte aanrader voor de mensen die Red Faction 1 nog thuis hebben liggen. Er worden al, á la CS, Clan-tournaments gehouden. Bovendien kent bijna iedereen elkaar, schatting nog geen 1000 mensen die het spelen, maar diegene die het doen doen niet meer anders.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
ik wil toch wel even mij top 5 neerzetten.

1 age of mythology1 en the titans.
2 age of wonders (shadowmagic)
3 warcraft
4 max payn 2.
5 splinter cell

[ Voor 6% gewijzigd door pixon op 04-03-2004 17:33 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75298

max payne 2 nog beter dan 1 lekker duister erg euk dat er nu ook een chick meespeelt deel 1 was ook kewl maar met die huilende babys daarin ging het soms wat te ver.

vice city: erg leuk lekker ontspannen de syko uithangen

generals: zie vice city ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

1: Gta Vice City
2: Need 4 speed underground
3: Max Payne 2