Toon posts:

[SkyAccess]Onbeperkt aantal IP-Adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toen ik nog met de computernaam Intelligence op internet kreeg ik via dhcp het ip-adres: 62.165.67.119 toegewezen, nu ik alleen de computernaam heb verandert s dit 62.165.67.27 Als ik dan weer een andere naam kies krijg ik ook weer een ander ip-adres
Is dit normaal? Want anders zouden mensen er misbruik van kunnen maken en als je offline bent ff je ip-adres gappen, en als je dan bbijv. ingelogt ben op GoT op je ip-adres kunnen ze zo onder je account posten (niet dat dat veel kwaad kan maar het is maar een voorbeeld)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm maar op got moet je toch ook inloggen eerst voor iemand onder jou account kan posten. En of dit normaal is tja, als ik me mac adress verander (heb chello) krijg ik ook meteen een ander ip.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je inbel inet hebt, krijg je toch ook steeds een ander IP, je GoT sessies hangen dan ook begrijpelijk niet aan je IP vast :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is redelijk normaal ja. Zo hoeft een provider veel minder IP adressen te hebben. Stel je voor dat je voor iedere klant een IP adres nodig hebt, in plaats van het aantal klanten wat tegelijkertijd online is. De kans is zeer klein dat iedereen tegelijk online zal zijn.
Want anders zouden mensen er misbruik van kunnen maken en als je offline bent ff je ip-adres gappen, en als je dan bbijv. ingelogt ben op GoT op je ip-adres kunnen ze zo onder je account posten (niet dat dat veel kwaad kan maar het is maar een voorbeeld)
Dat kan niet, je ReactID staat gekoppeld aan een IP adres, maar dat betekent dat je alleen met die sessie mag inloggen op dat IP adres. Verandert je IP adres, probeer je in te loggen met die sessie, dan wordt je sessie vernietigd.

Zou je echt willen inloggen dan zou je het ReactID en jouw IP adres tegelijkertijd moeten hebben.

Wat wel erg lastig is dat sommige IRC servers checks doen of jouw IP adres bekend staat als open proxy. Als een bepaald IP adres dan in de blacklist staat, en jij krijgt dat adres, kun je wellicht niet meer op IRC komen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11
Als ik het goed heb (wij leveren ook die SkyAccess zooi) dan heb je geen vast IP nummer... Deze wordt sowieso iedere maand veranderd... (volgens de regels dan he, of het echt zo is weet ik niet...)

Bron: Akyaccess.nl:

10. Hoe krijg ik een IP adres uitgedeeld?
U krijgt een dynamisch IP-adres dat via DHCP automatisch wordt toegewezen wanneer u de PC opstart. Het is tegen meerprijs ook mogelijk een vast IP-adres te krijgen voor bijvoorbeeld de aansluiting van een mailserver.

11. Kan ik extra IP adressen krijgen?
Nee, dit kan niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Tovenaar op 31-12-2003 09:27 ]