[Exchange 2000] Event Sink

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
Situatie

Gebruiker met A@a.nl moet mailen als B@a.nl, naar buiten intern moet het adres normaal blijven. 2 keer hetzelfde adres opgeven bij de gebruikers in de ad kan uiteraard niet. Send on behalve is geen optie in dit geval.

Probleem

Nu dacht ik dat met een event sink te doen hetzelfde als in onderstaand artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;317680 maar dan met "urn:schemas:mailheader:". Heel leuk, eerst maar even zo testen want in de tekst staat "Note If you use a MAPI client such as Microsoft Outlook to send the e-mail, the recipient does not receive a modified message. This is because messages submitted using MAPI are not in SMTP format when the e-mail triggers the SMTP transport event. Therefore, changes that are made by the event's code are not persisted." dat werkt dus inderdaad niet.

Lever ik de mail af via telnet 25 blabla, dan werkt het script gewoon, via outlook niet. Ok, dan maar een 2de mail server. De smtp server en smtp connector ingesteld op de exchange server zodat de mail op server 2 komt met de bijbehorende event sink op de 2de server.
Afleveren via outlook > exchange > mail server 2, geen resultaat.
Afleveren via telnet > exchange > mail server 2, werkt.

Dus het probleem zit in aflevering van exchange aan mail server2 ? Heeft er iemand tips, of een soort gelijk probleem en een oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Overigens - die 2e mailserver is dat alleen voor dit probleem?

[ Voor 30% gewijzigd door elevator op 30-12-2003 12:39 ]

• leon1e
elevator schreef op 30 december 2003 @ 12:35:
Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Overigens - die 2e mailserver is dat alleen voor dit probleem?
Ja, de 2de mail server staat er alleen voor dit probleem. Het is niet erg als hij moet blijven... :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk eens naar de Address Rewrite Tool. Daarnaast is de vraag: "Heb je als outgoing mail format op je Exchange Org, MAPI (aka Exchange Contents) toegestaan? Verandert het gedrag van je Event Sink als je dat uit zet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• leon1e
Brahiewahiewa schreef op 31 december 2003 @ 15:57:
Kijk eens naar de Address Rewrite Tool. Daarnaast is de vraag: "Heb je als outgoing mail format op je Exchange Org, MAPI (aka Exchange Contents) toegestaan? Verandert het gedrag van je Event Sink als je dat uit zet?
Het probleem is opgelost, op de tijdelijke test server stond "Hide file extensions for known file types" aan en daardoor was er een .vbs.vbs achter de event sink gekomen, omdat ik er al zolang mee bezig was geweest die dag heb ik eroverheen gekeken 8)7

De Address Rewrite Tool deed niet volledig wat ik wilde. Hieronder nog een stukje code waarmee de e-mail addressen nu veranderd worden (gestripte code).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  <SCRIPT language="VBScript">
  Const cdoRunNextSink = 0

Sub ISMTPOnArrival_OnArrival(ByVal Msg, EventStatus)
    Set Flds = Msg.Fields
    With Flds
      If .Item("urn:schemas:mailheader:from") ="""Aap"" <aap@leon.nl>" Then
      .Item("urn:schemas:mailheader:return-path") ="""Leon R""<leon@leon.nl>"
      .Item("urn:schemas:mailheader:from") ="""Leon R""<leon@leon.nl>"
      End if
    'Nog meer code....
    'Verwerk gegevens
      .Update
      .Resync
    End With
    Msg.Datasource.Save
    EventStatus = cdoRunNextSink
  End Sub
</SCRIPT>

offtopic:
Ik was dit topic vergeten maar wilde toch nog een oplossing posten, om het verhaal compleet te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 20-01-2004 11:18 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Die eventsink kun je toch laten uitvoeren op 1 server met Exchange 2000, gebruik dezelfde truc als met een disclaimer instellen:
Je kunt 2 smtp servers aanmaken die op verschillen poorten luisteren, bijvoorbeeld 25 en 26; vervolgens instellen dat ze naar elkaar doorsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door paulhekje op 20-01-2004 11:20 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1