[SATA] hdd Maxtor Probleem

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik heb sinds een paar dagen ontzettend veel problemen met mijn sata schijven het zijn 2 maxtor 120 GB schijven 8mb cache en 7200rpm. Ze zitten op een gigabyte moederboard met onboard raid en onboard sata raid. Het heeft nu 2 maanden goed gewerkt.

3 dagen geleden begonnen de problemen. Mp3 die corrupt zijn geen dvd's meer van die raid set af kunnen branden en noem maarop. Sataraid geeft de volgende error aan

30-December-2003 11:35.28 Warning - SCSI Error - Medium Error
Error ocurred on member 0 of set 0 on adapter 0. Channel 0 Device - Key 03

ik heb verder de schiijven al klaar leeg gehaald. opnnieuw geformateerd en noem maarop maar dat mocht dus niet baten. Ik merk wel dat er veel fouten in de mp3 aan zitten.

iemand hier een idee wat dit eventueel zou kunnen zijn?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
lijkt erop dat 1 schijf aan het sterven is, gezien --> medium error

[ Voor 5% gewijzigd door Robthebest op 30-12-2003 12:11 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Misschien heb je last van 'data corruptie' die voorkomt bij bepaalde versies van onboard sata controllers. Misschien lost een bios update je problemen op.

Verwijderd

kijk eens hier zelfde probleem! ([rml][ SATA controller] Maxtor Diamondmax9 Problemen[/rml])

Probeer maxblast eens om je hd te testen!
Of het update van je bios kan misschien helpen! Ook al zou het dan al vanaf het begin problemen moeten geven....

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:21:
Of het update van je bios kan misschien helpen! Ook al zou het dan al vanaf het begin problemen moeten geven....
Ik twijfel ook, maar ik heb vaak gelezen dat problemen zich niet direkt voordoen maar na een tijdje (* [ash] vindt het opzich ook wel vreemd :|)

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb topic gelezen, en wat ik er uit op maak is dat het een probleem is van de silicon image sata raid controller. Ik hang de sata schijven zo 1 voor 1 aan een aparte IDE kanaal zodat powermax ze herkent, en dan test ze alle 2 de schijven als die 100% zijn dan koop ik waarschijnlijk een lose sata controller. Dan maar iets meer betallen maar dan werkt het wel gewoon naar behoren.

• [ash]

[ash]

Heb je al een bios update geprobeerd dan ? Het zou zonde zijn als je een losse controller koopt en dat achteraf blijkt dat een bios update voldoende was geweest.

• WeAreLegion
  • Niet online
Er is geen nieuwe bios update voor mijn moederboard heb er al naar gekeken. F3 is de laaste en die heb ik geinstalleerd. Dus daar hoef ik achteraf geen spijt van te hebben. Ik wou toch al meerdere sataschijven op raid hangen dus tis wel een uitgelezen kans zo.

Powermax werkt niet met sata scchijven daar ben ik ook achter gekomen.

[edit]

en maxblast werkt niet onder windows 2003 server : standaard beetje jammer maar goed tis niet anders dan. Ik heb geen andere mogelijkheid om die schijven te controlleren dus tis winnen of verliezen met een externe controller.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 30-12-2003 13:09 ]

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Ik heb een aantal weken geleden ook problemen gehad met m'n raid config die bestaat uit 2 x 60GB Maxtor DiamandPlus9 schijven op een Abit NF7-S SATA Raid controller. Een v/d harde schijven viel zo af en toe uit de config waardoor m'n sytseem vast liep. Het kon zo 2 dagen goed gaan en dan opeens weer om de paar uur fout gaan. Ik heb toen van Mactor een tool gedownload die via een opstartdiskette ge hardschijven kon controleren. Maar zelfs in de uitgebreidde test was m'n HD volgens die tool 100% in orde. Het bleek uiteindelijk een te zwakke voeding te zijn. Na deze te hebben vervangen voor een sterker exemplaar werkt m'n systeem weer zo als het hoort!

Moraal is dus dat die tool gewoon weinig tot niets aan het ligt brengt !

https://www.avl.nl/

Verwijderd

De Silicon Image SATA controller in combinatie met Maxtor 120 en 160 SATA schijven is een bekende problematische setup. Ik heb soortgelijke problemen gehad en heb de schijven uiteindelijk omgewisseld voor 2 Western Digitals. Nu werkt alles prima.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik merk het jah. maar goed ik vind ze heerlijk snel dus ik koop wel een externe controller.
Ik heb een qtec 400watt voeding tis geen super voeding, en al helemaal niet met mijn zwarte van system, 5 hdd's een p4 3ghz 1 gig geheugen het tikt allemaal aardig aan.

Valt me wel op dat er veel mensen zijn die problemen hebben met onboard spullen.

• [ash]

[ash]

Maxblast werkt wel met S-ATA alleen niet in de combinatie met een nvidia chipset.
Note: PowerMax v4.06 will not detect Ultra ATA hard disks connected to motherboards with embedded NVIDIA chipsets (SATA drives are supported). A new version to address this issue is currently in development and is slated for release soon. Please check the PowerMax download page periodically for updates. All versions of PowerMax prior to 4.06 are no longer supported, it is recommended that you update to version 4.06 before testing your hard disk.

• WeAreLegion
  • Niet online
Maxblast kan wel werken met sata ;) als je gelezen had stond er dat ik windows 2003 heb en daar werkt maxblast niet mee :)

maar goed heb al nieuwe controller besteld, de promise fasttrack SX4 4x sata
Pagina: 1