Toon posts:

asus P4C800 DeLuxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat het hele verhaal in het Engels is maar ik plaats dit op verschillende fora.
Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt en kwam een zelfde probleem tegen alleen werd ik daar niet echt wijs uit. En stond daar geen oplossing bij. Bedankt voor jullie begrip.

OK in het Nederlands dan:
Als ik mijn systeem voor het allereerst opstart. Heb hem zelf in elkaar gezet, geeft ie de volgende melding:
Hij begint met:

"scaning ide drives........."

Daarna volgt er dit

"no drive attached to fasttrack controller, the bios is not installed" Hierna krijg ik een de melding "Het besturingsysteem ontbreekt"
De laatste melding komt waarschijnlijk doordat ik een keer vanaf Diskette heb geboot en win98 wilde instaleren. Wat niet ging omdat er geen HDD werd gevonden. (In het BIOS staat ie wel gewoon goed aangegeven.)

Na desuggestie van een vriend van me heb ik de Promise controller in me BIOS op disabled gezet. dan gebeurd het volgende:
PC gaat zoeken naar SATA drives (die ik niet heb ik heb een nieuwe IDE Maxtor diamond max plus 120GB) waarna de melding komt "The device is not found. BIOS is not installed" Hierna weer het bericht over de besturingsysteem.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 13:42 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry, maar voor ons moet je het verhaal toch echt in het Nederlands opschrijven. De TS moet hier de moeite doen, niet wij.
(Ik denk dat je er goed aan doet voor de levensduur van dit topic om je startpost naar het Nederlands te editten...)

Aangezien ik Engels kan en in een goede bui ben:
Let op dat je dus 3 ide poorten hebt. 2 normale en 1 voor je RAID.
Vertel dus aub aan welke je hdd hangt.

Indien je niets aan RAID hebt hangen en dit ook de bedoeling is, is die melding over de Promise Controller logisch. Als je die melding/zoektijd storend vind, kan je dat uitzetten in het bios bij chipset>advanced>onboard raid [disabled]

Als je hdd dus gewoon aan de primairy of secundairy IDE hangt, doe je iets anders fout. Check je jumpers en vertel ook of er uberhaupt iets op de hdd staat.

Verder vermeld je niet dat je de troubleshooter geraadpleegd hebt, en heb ik het vermoeden dat je nog niet 100% op de hoogte bent van de werking/installatie van IDE/hdd's, lees dus ook even de Opslagmedia faq.

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 30-12-2003 12:15 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Me HDD hangt aan de primaire IDE aansluiting op me MOBO, de kabel die daar weer aanzit zit op het laatste slot vast aan me HDD. Voor zover ik kan zien heb ik dus maar 2 IDE poorten. De HDD is de primaire master, en ik heb geen primaire slave.
Op de secundaire IDE poort op me MOBO zitten de DVD speler en de DVD brander. De speler is de secundaire master en de brander de secundaire slave.
Voutloos schreef op 30 december 2003 @ 12:08:Indien je niets aan RAID hebt hangen en dit ook de bedoeling is, is die melding over de Promise Controller logisch. Als je die melding/zoektijd storend vind, kan je dat uitzetten in het bios bij chipset>advanced>onboard raid [disabled]
Ik heb dus maar 1 HDD, dus geen RAID systeem, ik wil gewoon 1 HDD hebben die het doet. Gewoon IDE zonder RAID.

Er staat helemaal niets noppes nada op de HDD, is helemaal leeg, komt net uit de verpakking en heb nog niet eens toegang gehad tot dat ding. IN me BIOS geeft ie hem helemaal correct weer, maar als ik boot met FLOPPY dan heb ik hem nergens staan.

Opslagmedia FAQ ben ik nu aan het doornemen, maar k vermoed niet dat het me veel duidelijker maakt.

K zal me specificaties verder ook nog ff geven:
Intel pentium 4 3.0 GHz
Asus P4C800 DeLuxe moederbord
512MB DDR400 merk: A-DATA
Maxtor 120GB IDE HDD 8 MB cache
ASUS V9560/TD 256MB DDR nVidia GeForce FX5600 Grafische kaart
A-Open H600B behuizing
Lite-on DVD +/-R brander
LG DVD Speler

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 14:00 ]

Verwijderd

het antwoord is heel simpel:

je HD is wel herkend, alleen moet je hem eerst partitioneren en formatteren alvorens je een OS erop kan zetten.

zonder partitionering en formattering kan er geen schijfletter worden toegewezen aan de schijf en dus kan je het via je floppy (dos) niet benaderen.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:00:
het antwoord is heel simpel:

je HD is wel herkend, alleen moet je hem eerst partitioneren en formatteren alvorens je een OS erop kan zetten.

zonder partitionering en formattering kan er geen schijfletter worden toegewezen aan de schijf en dus kan je het via je floppy (dos) niet benaderen.
En aangezien je volgens mij een speciale driver nodig hebt voor de installatie, moet je over op Windows 2000 of Windows XP. Volgens mij wordt het lastig om dit met Win98 aan de praat te krijgen.

Als het wel mogelijk is, sorry voor bovenstaande. Maar werk al jaar of 4 niet meer met 98.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Hij moet gewoon zijn windhoos cd in de speler stoppen, en dan booten van cd en een cleane installatie uitvoeren. Tijdens de installatie zal hij zelf vragen of hij partities moet maken ..

Hij zegt het zelf al, de schijf is leeg ... "net uit de verpakking"
En wat die RAID setting in je bios betreft ... je wilt hem niet gebruiken, je hebt er niets op aangesloten .. dus kan je hem uitzetten (op disabled dus)

[ Voor 12% gewijzigd door Jive op 30-12-2003 14:14 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1