Toon posts:

[Win XP] Autoplay enkele CD roms werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

ik zit met een dilemma namelijk:

Ik heb Cd's zoals Red Alert 2 etc etc (allemaal gekopieerd van original). Als ik deze in mn Cd rom speler / brander doe dan opent ie auto het menu oftewel de autoplay werkt!

MAAR! als ik er de cd van o.a. NFS Underground in stop dan doet ie niks! Ik kan die cd dus niet installen aangezien ie dat alleen via de autoplay doet! Heel weird....Ligt het aan de cd?? Nee want bij Win2K op mn andere comp werkt de autoplay uitstekend. En bij vrienden met XP werkt het ook???

Wat is de oplossing????

:? :? :? :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in "My Computer" rechtsclickt op de CD-ROM, staat er dan in het contextmenu geen "AutoPlay" bij? Staat er op de CD-ROM zelf geen autorun.inf file?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 19:59
Waarom start je de setup niet handmatig, de autoplay is gewoon een schermpje met "snelkoppelingen" naar beslanden op de cd

Verwijderd

Topicstarter
Robthebest schreef op 30 december 2003 @ 12:10:
Waarom start je de setup niet handmatig, de autoplay is gewoon een schermpje met "snelkoppelingen" naar beslanden op de cd
Heb ik geprobeerd maar die doet het dus niet.....

Het lijkt erop dat ik de cd alleen kan openen en kan zien wat er op staat maar ik verdere acties werken niet..... Kijk als ik nou wist dat ik niet de enige was die dit met die cd's had....maar bij iedereen werkt het behalve bij mij

:?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 30 december 2003 @ 12:04:
Als je in "My Computer" rechtsclickt op de CD-ROM, staat er dan in het contextmenu geen "AutoPlay" bij? Staat er op de CD-ROM zelf geen autorun.inf file?
Beide manieren werken niet!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:13:
[...]

Heb ik geprobeerd maar die doet het dus niet.....

Het lijkt erop dat ik de cd alleen kan openen en kan zien wat er op staat maar ik verdere acties werken niet..... Kijk als ik nou wist dat ik niet de enige was die dit met die cd's had....maar bij iedereen werkt het behalve bij mij

:?
is die cd wel goed overgebrand? Ik heb wel eens iets gehad dat ik de hele inhoud van een cd kon zien, maar geen enkel programma kon starten. Bleek een fout in de cd te zijn. Ik weet niet meer exact wat precies...

maar als je autorun.ini bekijkt die op de cd staat kun je zo zien welk programma hij wil starten. Als je dat programma met de hand ook niet kunt starten zal er iets mis zijn met de cd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:14:
[...]

is die cd wel goed overgebrand? Ik heb wel eens iets gehad dat ik de hele inhoud van een cd kon zien, maar geen enkel programma kon starten. Bleek een fout in de cd te zijn. Ik weet niet meer exact wat precies...

maar als je autorun.ini bekijkt die op de cd staat kun je zo zien welk programma hij wil starten. Als je dat programma met de hand ook niet kunt starten zal er iets mis zijn met de cd
Ja maar de betreffende cd's (2 stuks) werken bij alles en iedereen behalve op mijn Xp computer. Dus moet het wel aan mijn comp liggen!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:13:
[...]

Beide manieren werken niet!!
hoe bedoel je beide manieren? elevator vraagt slechts om te controleren of die twee dingen er zijn. Autoplay rechtsklikken kan inderdaad niet werken, maar autorun.inf is slechts een bestand zodat Windows weet welke executable er ge-autorunt moet worden. Werkt het wel als je de executable die in autorun.inf staat genoemd handmatig opent? Vaak is dat gewoon autorun.exe of autoplay.exe :)
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:45:
[...]

Ja maar de betreffende cd's (2 stuks) werken bij alles en iedereen behalve op mijn Xp computer. Dus moet het wel aan mijn comp liggen!
dus je hebt de executables ook al handmatig geprobeert te starten?

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 31-12-2003 19:07 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als hij niks opstart wanneer je op de .exe bestanden klikt, gaat hij ook niks opstarten met autorun. Lijkt me logisch

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Even de woordjes 'werkt niet' toegevoegd O-)

Als de executables zelf ook niet werken: kopieer het eens naar de HDD, werkt het dan wel? Als nog steeds niet is het dus een heel ander probleem dan autostart, check dan bijv. of je Windows installer nog OK is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
F_J_K schreef op 31 december 2003 @ 19:12:
offtopic:
Even de woordjes 'werkt niet' toegevoegd O-)

Als de executables zelf ook niet werken: kopieer het eens naar de HDD, werkt het dan wel? Als nog steeds niet is het dus een heel ander probleem dan autostart, check dan bijv. of je Windows installer nog OK is.
ik denk dat je het erop kunt houden dat die prima werkt, aangezien sommige het niet deden, en andere dus wel. je zou hem voor de zekerheid wel kunnen updaten naar de meest recente versie

ook de eerste WOS post van 2004 :P

Verwijderd

Topicstarter
Updaten naar de meest recente versie daar bedoel je XP mee neem ik aan!?

Het probleem is dat ik op die comp geen internet heb. Heb op deze comp wel adsl. Bestaan er mogelijkheden om updates te downloaden en dan via netwerkje over zetten en op de XP comp te installen??

Heb daar al wel service pack 1 op staan.... hebben ze bij Paradigit gedaan toen we hem kochten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef nou eerst eens antwoord op de vragen die je al een aantal keer gesteld zijn - namelijk kan je wel handmatig EXE's opstarten, staat er wel een autoplay.inf in de root van die CD drive, en dergelijke ?
Pagina: 1