Ik heb nu nog een Amd Athlon 2500+ met een boxed koeler. Heeft iemand een idee hoeveel Db die produceert? Hij is vrij stil maar ik kan het nergens vinden. Ik overweeg een andere koeler zoals de whisperrock IV met 21Db maar ik heb geen idee hoeveel Db ik nu heb, en of dat dus scheelt.
Even Googlen levert '28' op... Dit zal 28dB zijn
Had je zelf ook wel kunnen vinden, alleen even het model nr van de AMD fan intikken
Had je zelf ook wel kunnen vinden, alleen even het model nr van de AMD fan intikken
Bedankt, maar model nr van de fan? Er staat niets op.
Verwijderd
stikkertje op de fan, anders moet je hem ff eraf schroeven(alleen de fan) en op de onderkant kijken want daar zit zeker een stikkertje op.
Verwijderd
Met de 2500+ shippen er 2 verschillende koelers, 1 is helemaal in koper, vrij klein en vrij stil. De andere heeft alleen een koperen plaatje opgevezen gekregen, is groter maar ook luidruchtiger. Bij beide staat het type op de cooler zelf, kan je dus opzoeken.
Ik heb hier de heatsink met alleen koperen onderkant, rest is aluminium.
Fan model: AFB0612MC
[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 30-12-2003 18:02 ]
Verwijderd
Ik heb hier op mijn alu heatsink met koperen plaatje een andere fan staan dan jij, dwz dat er al zeker 3 fans in omloop zijn bij een 2500+, waarschijnlijk nog meer. Topicstarter zal dus zelf z'n serienummer van zijn fan moeten zien te vinden...
Vreemd. Zal straks kijken als de pc uit is. In elk geval wat wijzer geworden!
Alles geinspecteerd maar dan zou het onder de stickers moeten staan of op de onderkant. Heb alles voorlopig laten zitten want als ik dat erafhaal wil ik dat liever even rustig doen. Zit toch een kwetsbare cpu onder. Ik had gehoopt en verwacht dat het wel ergens bekend zou zijn hoeveel Db die dingen zijn maar het ligt allemaal gecompliceerder blijkt, met al die modellen.
Ik had dezelfde Delta fan op mijn XP2800+ boxed koeler zitten. Deze is 28dB-APurechaos schreef op 30 december 2003 @ 18:02:
Ik heb hier de heatsink met alleen koperen onderkant, rest is aluminium.
http://www.delta.com.tw/products/dcfans/search1.asp
Ik heb mijn boxed koeler ook vervangen door een whisperrock IV en deze is maakt zeker minder geluid. (temps idle 46ºC en stressed 56ºC)
Pagina: 1