Toon posts:

Opstarten pc daarna error 001 voor dvd writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb sinds kort een NEC 1300A aangeschaft en netjes in mijn kast gemonteerd en geinstalleerd met software en al. Ik heb al reeds enige cd`s gebrand en geen problemen ondervonden.

Sinds een paar dagen start ik mijn pc op en krijg ik een error 001 en zegt dat mijn bekabeling van de dvd writer niet goed is. Als ik het error rapport bekijk geeft die aan dat de writer goed geconfigeerd is, maar ik mankeert wat aan de bekabeling.

Ik heb de pc uitgezet en daarna weer aangezet en daarna meldt die niks meer dat er wat aan de bekabeling mankeert en start windows gewoon op zonder problemen. Als de bekabeling brak zou zijn, dan zou die voor een tweede keer aan moeten geven dat de bekabeling weer niet goed is.

Ik zou niet weten, wat het probleem zou kunnen en hoop daarbij dat jullie me kunnen helpen.

mvg.

David

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-03 10:49

megaleo

Special member

En nu? Geeft ie die fout nu nog vaker aan?
Of is het bij 1 keer gebleven?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat geeft error 001?
Je BIOS?
Windows?
De brandsoftware?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast weer open gemaakt en de ide kabel weer losgemaakt schoongemaakt en er weer ingestopt. Op dit moment doet die het weer, maar geen idee of die als ik de computer afsluit en de volgende morgen weer opstart deze error weer verschijnt.

Ik zal dan wel weer opnieuw posten

Sys specificaties het betreft een hp vl 600

Windows XP Prof
Nero 5.5
De bios setup ---> ik heb alle settings op cable select moeten doen, volgens het monteur boekje van hp. dus geen master of slave activiteiten die ik heb moeten doen tijdens de installatie

De omschrijving van rapport 001: De writer is goed geconfigeerd, maar de bekabeling schijnt niet goed te zijn aangesloten of helemaal niet te zijn aangesloten. Toen ik deze writer voor het eerst installeerde had ik helemaal geen last van deze error. Dan zou die de eerste keer al moeten aangeven dat de bekabeling niet goed is, maar dat heeft die helemaal niet gedaan.