Toon posts:

Windows 95 instaleren zonder cd

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan je windows 95 installatie disks maken om een hele oude laptop te installeren vanaf een diskette?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vroeger had Compaq nog een tool hiervoor. Ik moest 1 keer 31 diskette's maken om te installeren. Ik heb geloof ik nog die 31 diskette's hier liggen in een grote doos. Maar ik heb ook nog oude CD's van Compaq met W95 en die had volgens mij ook die tool maar dat weet ik niet zeker. Ik kan wel even kijken op de restore van mijn Compaq Deskpro of die het nog bevat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Misschien handiger om die 150 mb van de cd naar de laptop over te zetten via paralelle poort kabelverbinding met een dos progje als PARAC, en dan te installeren?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

-ET-

Phone Home

hier staat ook nog het een en ander

http://www.annoyances.org/exec/forum/win95/t1018048531

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:32

Soggy

vroemmmm

TS: gebruik de Search, dude:

Hier staat je antwoord:
Hoe WIN 95 op laptop installeren zonder CD-rom

If it works, tweak it

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik heb hiero een comvertertje liggen, daarmee kan je je laptop hdd op een normale ide aansluiting hangen (in je computer dus). Vervolgens kan je makkelijk een partitie maken, win95 map kopieren. Laptop hdd terughangen, booten, c:/win95/setup.exe en gaan met die banaan :)

Edit: deze oplossing is 1001x sneller dan kutten via diskettes, eventueel mag je hem wel lenen als je belooft er voorzichtig mee te doen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Icey op 30-12-2003 11:20 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MahRain schreef op 30 december 2003 @ 11:14:
Misschien handiger om die 150 mb van de cd naar de laptop over te zetten via paralelle poort kabelverbinding met een dos progje als PARAC, en dan te installeren?
Zo heb ik het wel een keer gedaan. Volgens mij was het wel veel minder dan 150mb. In ieder geval duurde het wel even maar was het wel een eitje.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Skaah schreef op 30 december 2003 @ 11:18:
[...]

Zo heb ik het wel een keer gedaan. Volgens mij was het wel veel minder dan 150mb. In ieder geval duurde het wel even maar was het wel een eitje.
Overzitten via de parraelle poort is vrij langszaam, ik heb ooit zelfs geinternet via een w2k 'host' en een directe kabelverbinding (hele oude laptop)... ik haalde toen max 1,5 kb/sec geloof ik. :P

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Skaah schreef op 30 december 2003 @ 11:18:
[...]

Ik heb het op allebei de methodes al eens gedaan. Eerst op een 386 die een brakke CD-rom speler had die de Windows 95 CD niet eens kon lezen. Daar heb ik toen een paralelle kabelverbinding voor gebruikt. En voor de 486 van de buren heb ik toen de hele Win95 dir op diskettes gezipt, leuk was dat! Was 1 van de diskettes niet meer goed, mocht je alles opnieuw gaan zippen en weer opnieuw op die 486 in DOS gaan uitpakken met PKUNZIP :P :+

Tesla Model Y RWD (2024)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Icey schreef op 30 december 2003 @ 11:22:
Overzitten via de parraelle poort is vrij langszaam, ik heb ooit zelfs geinternet via een w2k 'host' en een directe kabelverbinding (hele oude laptop)... ik haalde toen max 1,5 kb/sec geloof ik. :P
LPT is zo'n 150kbyte/sec. Kan nog wel sneller als je ECP en dat soort dingen instelt. Over serieel heb ik zelfs nog weleens 100kbyte/sec gehaald.

Siditamentis astuentis pactum.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb hier nog een LPT cdromspeler liggen met een 4 speed cdromspeler en een PCMCIA kaart met een CD-Romspeler eraan hangen. Kan je altijd proberen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Varienaja schreef op 30 december 2003 @ 11:29:
[...]
LPT is zo'n 150kbyte/sec. Kan nog wel sneller als je ECP en dat soort dingen instelt. Over serieel heb ik zelfs nog weleens 100kbyte/sec gehaald.
lpt is mijn ervaringen ~50kb/s
ecp<->ecp is 600kB/s mogelijk(lees:gelezen)
100kB/s? plain text zeker met dikke compressie :z

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04

DSK

boeiend...

Win95 install dir is net onder de 100MB & vroeger zette ik dat altijd op mn parallelle zipdrive.

Als je die niet ter beschikking ehbt, kun je altijd zoals reeds aangegeven eerst die windows dir kopiëren via laplink verbinding & dan runnen

Blog (Linux-related)

• Coach4All
  • Laatst online: 11:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Jullie doen niet of jullie niet meer weten dat Windows 95 ook op 13 diskettes is uitgebracht........

(Heb ze hier nog liggen, heeeeeel soms is dat toch heeeeeeel handig....)

:+

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:41

Jiffy

God, you're ugly!

Coach4All schreef op 30 december 2003 @ 21:55:
Jullie doen niet of jullie niet meer weten dat Windows 95 ook op 13 diskettes is uitgebracht........
Da's Win95 Gold (de oudste versie). En die heeft een aantal dingen niet die latere Win95 versies wél hebben. Het grootste verschil is de afwezigheid van FAT32, maar er zijn er meer...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Heb zelf ooit een oude P1 Compaq laptop installed door middel van een bootflop met netwerk en een pcmcia nic, ging nog redelijk vlot ook :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Coach4All schreef op 30 december 2003 @ 21:55:

(Heb ze hier nog liggen, heeeeeel soms is dat toch heeeeeeel handig....)

:+
heh, die heb ik ook :+, in een mooi bruin bakje :P, maar die gebruik ik nooit meer!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Mogelijkheden zijn al genoemd : verbinding maken met een parallelle/seriële nullmodem kabel, Win95 op floppy's zetten, laptop HD in een gewone PC hangen. En dat was ook best met de search te vinden.

Volgende keer eerst dus even zélf zoeken :). Ik zie trouwens dat je hier nieuw bent : heb je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) al wel gelezen? Het is de bedoeling dat je eerst zélf moeite doet, dingen opzoekt en probeert e.d. voor je een topic opent.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.