Hallo,
Hoe kan je windows 95 installatie disks maken om een hele oude laptop te installeren vanaf een diskette?
Hoe kan je windows 95 installatie disks maken om een hele oude laptop te installeren vanaf een diskette?
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
[ Voor 22% gewijzigd door Icey op 30-12-2003 11:20 ]
Zo heb ik het wel een keer gedaan. Volgens mij was het wel veel minder dan 150mb. In ieder geval duurde het wel even maar was het wel een eitje.MahRain schreef op 30 december 2003 @ 11:14:
Misschien handiger om die 150 mb van de cd naar de laptop over te zetten via paralelle poort kabelverbinding met een dos progje als PARAC, en dan te installeren?
Overzitten via de parraelle poort is vrij langszaam, ik heb ooit zelfs geinternet via een w2k 'host' en een directe kabelverbinding (hele oude laptop)... ik haalde toen max 1,5 kb/sec geloof ik.Skaah schreef op 30 december 2003 @ 11:18:
[...]
Zo heb ik het wel een keer gedaan. Volgens mij was het wel veel minder dan 150mb. In ieder geval duurde het wel even maar was het wel een eitje.
Ik heb het op allebei de methodes al eens gedaan. Eerst op een 386 die een brakke CD-rom speler had die de Windows 95 CD niet eens kon lezen. Daar heb ik toen een paralelle kabelverbinding voor gebruikt. En voor de 486 van de buren heb ik toen de hele Win95 dir op diskettes gezipt, leuk was dat! Was 1 van de diskettes niet meer goed, mocht je alles opnieuw gaan zippen en weer opnieuw op die 486 in DOS gaan uitpakken met PKUNZIPSkaah schreef op 30 december 2003 @ 11:18:
[...]
Zo heb ik het wel een keer gedaan. Volgens mij was het wel veel minder dan 150mb. In ieder geval duurde het wel even maar was het wel een eitje.
Tesla Model Y RWD (2024)
LPT is zo'n 150kbyte/sec. Kan nog wel sneller als je ECP en dat soort dingen instelt. Over serieel heb ik zelfs nog weleens 100kbyte/sec gehaald.Icey schreef op 30 december 2003 @ 11:22:
Overzitten via de parraelle poort is vrij langszaam, ik heb ooit zelfs geinternet via een w2k 'host' en een directe kabelverbinding (hele oude laptop)... ik haalde toen max 1,5 kb/sec geloof ik.
Siditamentis astuentis pactum.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
lpt is mijn ervaringen ~50kb/sVarienaja schreef op 30 december 2003 @ 11:29:
[...]
LPT is zo'n 150kbyte/sec. Kan nog wel sneller als je ECP en dat soort dingen instelt. Over serieel heb ik zelfs nog weleens 100kbyte/sec gehaald.
Blog (Linux-related)
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Da's Win95 Gold (de oudste versie). En die heeft een aantal dingen niet die latere Win95 versies wél hebben. Het grootste verschil is de afwezigheid van FAT32, maar er zijn er meer...Coach4All schreef op 30 december 2003 @ 21:55:
Jullie doen niet of jullie niet meer weten dat Windows 95 ook op 13 diskettes is uitgebracht........
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
heh, die heb ik ookCoach4All schreef op 30 december 2003 @ 21:55:
Jullie doen niet of jullie niet meer weten dat Windows 95 ook op 13 diskettes is uitgebracht........
(Heb ze hier nog liggen, heeeeeel soms is dat toch heeeeeeel handig....)
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dit topic is gesloten.
![]()