Toon posts:

AMD64 doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD64 3000 op een Asus K8V Deluxe mobo, 1024 pc3200/400 Winbond mem, HIS Radeon Pro Excalibur IceQ, Tagan 480 watt voeding, liep super. Nu niet meer.
Na de zaak ge-OC'd te hebben op 10*210 (standaard voltage) liep hij nog beter. Bij 10*215 gaf de hele zaak de geest. Ik krijg geen beeld meer. De HD hoor ik wel starten, de grafa is ok (uitgewisseld ander systeem, test ok). De batterij op het mobo heb ik losgehad. Geen idee wat hier loos is. Processor doorgebrand? Mobo stuk? Op het net kan ik geen info vinden :'( . Daarom vraag ik het hier _/-\o_ .

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe lang heb je de batterij eruit gehad :?

Heb je geen jumper voor het resetten van je Bios :?

Verwijderd

Topicstarter
Feitelijk zou de batterij er niet uit hoeven omdat de K8V bij OC fouten automatisch terugschakelt naar de standaardwaarden. Hoe lang moet de batterij er eigenlijk uit?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 17:58

Shunt

Boe

er zijn nog steeds mensen die niet weten dat je met de jumper kan reseten ;)
echter met de bios bat wil niet altijd werken ;)

dus gewoon even kijken in je boeken naar je cmos reset jumper en die even omzetten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:09:
Feitelijk zou de batterij er niet uit hoeven omdat de K8V bij OC fouten automatisch terugschakelt naar de standaardwaarden. Hoe lang moet de batterij er eigenlijk uit?
minimaal een paar uur geloof ik..

jumper is handiger though :P

[ Voor 6% gewijzigd door geez op 30-12-2003 11:10 ]

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 13:59
geez schreef op 30 december 2003 @ 11:10:
[...]

En de stroomkabel eraf :)

• migel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Kheb hetzelfde probleem laatst ook gehad, jumper deed niets.. het lukte uiteindelijk door de stekker uit de voeding te halen en de pc te starten, dan trekt ie de laatste spanning uit het mobo ofzo.. stekker weer terug en hij startte meteen op..
suc6!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 16:48

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Ik kijk heel ff naast me monitor me kast in en meen dat ik um naast de batterij bij het tweede PCI-slot zie zitten.. ( ik zou het nog ff controleren als ik jou was, want ik heb me koffie nog niet op :))

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Shunt

Shunt

Boe

migel schreef op 30 december 2003 @ 11:13:
Kheb hetzelfde probleem laatst ook gehad, jumper deed niets.. het lukte uiteindelijk door de stekker uit de voeding te halen en de pc te starten, dan trekt ie de laatste spanning uit het mobo ofzo.. stekker weer terug en hij startte meteen op..
suc6!
eh dat klinkt eerder als een overbelaste voeding :s
ik zou eens kijken of je voeding niet brak is ;)

Game PC

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

je cpu kan niet echt doorgebrand zijn lijkt me(http://www20.tomshardware...thg_video_10_athlon64.zip). Hij schakelt dus automatisch uit.

4015Wp west (Dordrecht)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55
[...]

Een batterij hoeft er helemaal niet zo lang uit, vaak is die na 10sec. al leeg (de CMOS/BIOS dan)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geeft je mobo geen errorcode dmv ledjes of geluidssignalen? Anders zou je kunnen horen/zien waar het probleem zit. Probeer je bak eens met minimale config (overbodige PCI kaarten e.d.) te starten. Probeer ook al je PCI kaarten uit op een andere pc. Zo kom je er snel achter of er een kaart kaduk is. Lijkt me sterk dat daardoor je bak niet meer start, dus ik gok zelf dat je moederbord de geest gegeven heeft.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Reset jumper geprobeerd. Geen resultaat. Het valt me nu op dat de processor ook helemaal niet warm wordt... Toch voeding? Zou niet moeten mogen met die Tagan.... Uitwisselen dus ?!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Een bat. moet je er precies 254 sec uit houden(langer mag ook maar niet korter ;).

[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 30-12-2003 11:44 ]

Verwijderd

heb je de stekker al eens van je mobo er af gehaald
helpt soms ook wel

Verwijderd

Zowel Shunt en Migel gaven de oplossing:

Jumper van je batterij omzetten en weer terug voor je bios reset. Niet tussendoor booten. Vervolgens je voeding van je pc eraf, en je pc aanzetten om de reststroom eruit te halen. Als er gee hw defect is, start je pc in fabrieksstand weer op (wel eerst voedingkabel terug natuurlijk).

suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:50:
Zowel Shunt en Migel gaven de oplossing:

Jumper van je batterij omzetten en weer terug voor je bios reset. Niet tussendoor booten. Vervolgens je voeding van je pc eraf, en je pc aanzetten om de reststroom eruit te halen. Als er gee hw defect is, start je pc in fabrieksstand weer op (wel eerst voedingkabel terug natuurlijk).

suc6
Het mag niet baten.... :'( Ga nu de voeding wisselen :? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Voeding verwisseld, had nog een nieuwe q-tec 500w liggen. Helpt dus ook niet...
Mijn monitor komt niet van zijn stand by af, komt dus blijkbaar geen signaal (monitor ook al gewisseld :P grafa is in orde) Mobo of proc stuk?

(btw -> alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:36:
Voeding verwisseld, had nog een nieuwe q-tec 500w liggen. Helpt dus ook niet...
Mijn monitor komt niet van zijn stand by af, komt dus blijkbaar geen signaal (monitor ook al gewisseld :P grafa is in orde) Mobo of proc stuk?

(btw -> alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!)
Dan zou ik toch eerder je mobo de schult geven. Processors zijn niet zo makkelijk stuk te krijgen hoor.

Gewoon een RMA geval dus :)

Verwijderd

Topicstarter
RMA.. Vraag me af of dit wel een garantie geval is??? Overclocken mag dat? In hun handleiding spreken ze er wel over... vandaar ook die biosfunctie, automatische reset bij OC foutjes.....

:? :? :? :?

• Shunt

Shunt

Boe

gewoon opsturen en kijken wat er gebeurt ;)
als je geluk hebt krijg je een nieuwe als je ongeluk hebt niet
maar meestal gooien ze je meteen een nieuwe toe hoor.

je moet er btw niet zo bij gaan zeggen jah bij het ocen ging hij dood. gewoon af leveren met hij doet het niet. klaar

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Ben met het mobo naar de pc-boer geweest. Kreeg zonder problemen een nieuwe!
Alles draait weer zoals het hoort. Bedankt vor jullie hulp, was een leerzame ervaring :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:36:
Ben met het mobo naar de pc-boer geweest. Kreeg zonder problemen een nieuwe!
Alles draait weer zoals het hoort. Bedankt vor jullie hulp, was een leerzame ervaring :)
T was dus je mobo..
Mooi dat het nu weer werkt.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 19:21
darkdesign schreef op 30 december 2003 @ 11:43:
[...]

Een bat. moet je er precies 254 sec uit houden(langer mag ook maar niet korter ;).
onzin, als je de batterij er uit haalt, stroom kabel eraf en een paar keer op de powerknop drukken doet de truk al, als die er dus een tien seconden uit is dan is het ook al goed

Verwijderd

kijk je moet gwoon zeker zijn dat je mobo HELEMAAL dood is, dus ff ergens flink veel volts doorheen laten lopen.

dan geeft dat ding No way beeld bij die zaak en moeten ze je wel een nieuwe meegeven als jij je van de domme houd :)
Pagina: 1