Toon posts:

DVD > TV stotteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb al een tijdje een Pioneer 6x dvd-speler, sinds kort heb ik er ook een mpeg kaart bij (Hollywood+). Normaal (op de pc dus) heb ik prima beeld (ik speel het dan gewoon door mijn videokaart (tnt1) dan heb ik nergens last van.. perfect beeld, prima geluid etc.) Nou heb ik dus ook een kabel naar de tv gelegd, en nou valt het me op dat als ik op de tv dvds kijk (en dus door de mpeg kaart..) dat het beeld af en toe wat stotterd.. .. niet heel erg, maar toch genoeg om irritant te zijn!

Waar kan dat aan liggen? Misschien aan de lengte van de kabel? (10m) maarja.. het beeld is verder wel goed en het geluid ook. Of aan de snelheid van de dvd-speler? maarja.. een dvd film schijnt maar op 1x te spelen en dat zou dus niets uit moeten maken....of zijn de drivers van de mpeg kaart te oud ofzo?

Graag zou ik jullie reacties / suggesties horen, want ik ben erg kritisch wat betreft beeld-kwaliteit / geluid en ik verwacht toch wat meer van dvd, ik baal er echt van dat het nu op de tv minder loopt dan op de pc!!

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan de lengte van de kabel, wat voor een is het?

Ik meen ergens gelezen te hebben (weet niet meer waar) dat het beeldsignaal met een lange videokabel slechter werd.

Verwijderd

De beeldkwaliteit wordt er niet beter op met een lange kabel maar stotteren zal ie niet veroorzaken. Ik denk dat we dit probleem elders moeten zoeken. Heb je DMA ingeschakeld? Hoe snel is je PC? draaien er nog andere dingen (netwerk?) wanneer je naar een film kijkt?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar had ik inderdaad ff info over moeten geven: euh ik heb een celly 466@525 (meer dan snel genoeg dus) en 128mb sdram..

allemaal prima in orde dacht ik. Heb trouwens DMA WEL aanstaan voor de dvd-speler.. had ergens gelezen dat dat goed was...

aan de lengte van de kabel kan het volgens mij toch eigenlijk ook niet liggen, want de beeldkwaliteit is goed. Het is net of de dvd-speler het niet bij kan benen.. en dan even in moet halen ofzo (dan krijg je dus kleine stotteringen..)

Verder zet ik tijdens het kijken van een film altijd alles uit... ik snap echt niet waardoor dit nou veroorzaakt wordt.....

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Het is zomaar een gokje maar kan het er mee te maken hebben dat de computer het beeld op een andere frecuentie (ik zou niet weten hoe je het schijft) draait dan een tv. tv is nl 50 (of 100)hz en het signaal van een computer kan anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff geprobeerd, is helaas niet de oplossing. Snap er niets van, met een mpeg kaart zou je toch totaal geen last van stotteringen moeten hebben?? Kreeg net een mailtje van iemand die bijna precies dezelfde hardware heeft, maar ook hetzelfde probleem!

Da's toch vreemd?

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Ik heb dezelfde MPEG2-hardware decoder, met
een kabel van 1 m. Aangesloten op de TV via een scart-adapter. Ik heb helemaal geen last van stotteringen in het beeld. Ik gebruik de een na laatste drivers (ik dacht v1.7) en ik heb een 5 x DVD van Toshiba (IDE).

In mijn handleiding staat dat het wel wat verschil kan uitmaken wat voor een kabel je gebruikt vwb het beeld.

Ik gebruik zoneselector (is natuurlijk illegaal) om DVD's van alle regio's te draaien.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Oh ja, aan je systeem zal het niet liggen denk ik, ik heb een AMD K6-2 400 met 128 MB SD Ram.

Vwb de frequentie van de TV-uit op de H+, deze is speciaal gemaakt voor TV dus daar zal het (lijkt mij) niet aan liggen.

suc6

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Het zou misschien aan de kabel kunnen liggen.. ik gebruik gewoon dubbel tulp naar dubbel tulp en dan een scart-verloopje voor de tv...

wat voor kabels gebruiken jullie?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Even een open deur hoor, maar je gebruikt toch wel de TV-uitgang van de Hollywood+, en niet van de Viper550 he?

Als je via de viper kijkt ga je dus van 25->85?->25 beeldjes per seconde, en dat kan haperingen opleveren...

Verwijderd

Topicstarter
mijn vid-kaart heeft geen tv-out..

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
OK, dan weet ik het ook niet, mijn broer heeft ook zo'n kaart, en bij hem werkt het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
damn.. hmmz.. ik bedacht me net wat: zou het misschien ook een software probleem kunnen zijn? (jaja ik weet dat dit de hardware sectie is, maar opnieuw posten is ook zinloos)

Ik gebruik gewoon de software die bij de mpeg kaart meegeleverd is.. (dvd station) Wel ff geupdate naar de nieuwste versie (1.8) maar dat helpt ook niet veel.

Weet iemand hier misschien een ander programma waarmee je dvds door je mpegkaart kan spelen? (en ja ik heb al bij dvdutils.com gekeken)Er zouden toch meer players moeten zijn die dat ondersteunen.....

suggesties zijn welkom!!
Pagina: 1