Bij audio weergave in winamp, wmp & etc. zitten er happeringen in het geluid. Geen glitches of clicks maar heel korte stiltes ( millisecondes). Ik gebruik de nieuwe wave driver 6.1.1. Mijn asio en Protools 6.1.1 installatie werken perfect. Het probleem zit hem dus in het gebruik van de wave driver. Momenteel heb ik zowat alles nagecheckt en geprobeerd wat ik maar kan bedenken. Ik heb mijn digi002 rack aangesloten op de onboard firewire-poort van m'n Asus P4C800del. Dacht dat het probleem daar zat maar toen ik een apart firewire kaartje in een pci slot stak bleef het probleem. Heeft er iemand ervaring met dit apparaat? Zou ik eventueel voor wave programma's mijn onboard soundcard kunnen gebruiken. Kan ik deze dan op een bepaalde manier in de digi 002rack routen zonder pro tools te hoeven starten?
Ja, ik zou voor Wave-apps je onboard kaartje gebruiken dan. Ik doe het zelf ook, mijn pro kaart gebruik ik alleen voor audio-bewerking (hoewel hij het prima doet als ik hem instel als primair wave-apparaat. Vanaf Winamp 3 kan ik hem ook rechtstreeks aanspreken via zijn Asio driver)
Je kan dan het beste de uitgang van je onboard kaart fysiek naar een input van je Digi rack routen denk ik.
Je kan dan het beste de uitgang van je onboard kaart fysiek naar een input van je Digi rack routen denk ik.
Ja maar monitoring zonder pro tools werkt niet direct. Iemand meer ervaring met de digi002 r. Ik heb ook nog een creamware kaart die in het algemeen wel ok werkt. Maar ik heb ook al heel maffe crashes gehad. Die creamware wil dan wels eens een zware digitale noise veroorzaken. Hierben ik echt wel bang voor want mijn monitors waren rechtstreeks aangesloten op de kaart (er zat nog een A16 A/D D/A convector tussen, maar geen mixer met volume knop) Dit was dus een een verschrikkelijk digitaal krijsend geluid aan 120db door mijn geliefde ADAM p11 monitors. Dit wil ik in de toekomst vermijden. Aangezien de digi002 ook een monitor mix heeft en deze via een fysieke volume knop geregeld wordt zal ik mijn monitors niet direct opblazen. Dit was het probleem bij de creamware want daar is de monitor mix volume softwarematig geregeld. Als ie dus crashed heb je dus liever oordoppen bij de hand.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 11:05 ]