[WINXP sp1] Wachtwoord netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Dag Tweakers!

Ik heb een klein probleempje...
Ik heb op een PC met WinXP sp1 een netwerkverbinding (netwerkschijf) gemaakt.
De schijf zit in een PC met Win 2000.
Elke keer als ik de PC opstart en in windows kom en dan naar zo`n netwerkschijf wel gaan moet ik het wachtwoord opnieuw invoeren.
Eerst zie in namelijk in de windows verkenner een rood kruisje staan de het icoon van de schijf. Als ik er dan op klik moet ik het wachtwoord invoeren om op de PC te komen en dan kan ik gewoon op de schijven werken.

Ik heb hier meerdere systemen met WINxp en sp1 en deze hebben dezelfde verbinding met de netwerkschijf maar op deze systemen hoef ik niet elke keer het wachtwoord van de win 2000 pc in te voeren.

Ik geloof dat de win2000 pc alleen bepaalde gebruikers toelaat. Alle PC hebben namelijk dezelfde inlognaam en wachtwoord.

DUS: win2000 PC (server) heeft 2 netwerkschijven, alle andere PC`s (winxp sp1) maken gebruikt van deze schijven d.m.v van een vaste netwerkverbinding. Alle winxp systemen hebben dezelfde gebruikers accounts en deze heb je nodig om toegang te krijgen tot de server. (als je niet onder die gebruikersnaam bent ingelogd kun je niet op de Win2000 (server) PC komen) Maar op 1 winxp systeem moet ik telkens eerst het wachtwoord opgeven om op de win2000 PC te komen.

Nou zo moet iedereen het wel snappen ;)

Hoop dat jullie een oplossing hebben

• Predje
Heeft er niemand een idee?? Ik blijf maar naar beneden zakken :D

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Predje schreef op 30 december 2003 @ 13:07:
Wil je niet zo snel je topic 'kicken', dat mag pas na 24u.

Wees dus geduldig en lees ondertussen Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even door ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Predje schreef op 30 december 2003 @ 13:07:
Het is niet erg fijn als je je topic kickt binnen 24 uur na je laatste eigen reactie als er nog niemand gereageerd heeft, zoals je in de policy kunt lezen :)

Als ik het goed begrijp is het dus zo dat een specifiek systeem niet wil, en andere, exact hetzelfde geconfigureerd wel?

:w momania ;(

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 30-12-2003 13:11 ]

• Predje
srry :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je even op beide XP systemen moet gaan kijken hoe een aantal instellingen in het groepsbeleid staan, en wat de verschillen zijn.

Start -> run -> gpedit.msc

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze instelling:
Network access: Sharing and security model for local accounts
(Te vinden in: Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options)

Hoe staat deze op de XP systemen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1