Chello opzeggen

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
De search ligt eruit, dus zit er niets anders op dan een nieuw topic te posten

Ik wil mijn chello aboo op gaan zeggen, upc gebeld en die verteld me dat ik een brief moet sturen. Moet die aangetekend? vraag ik, nee dat hoeft niet volgens hem.

Maar dit kan hij mooi zeggen natuurlijk, als ik het niet aangetekend stuur kunnen ze mooi zeggen dat ze het nooit ontvangen hebben!.

Wat hebben jullie gedaan, als jullie ooit eens chello hebben opgezegd?

Verwijderd

aantekenen voor de zekerheid. Check www.chelloo.com forum voor alle info.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok thanx voor de link

Het modem kan ik zeker het beste bij een winkel inleveren of niet? Als ik op die koerier moet wachten duurt het nog langer voor mijn abbo afgesloten wordt

Verwijderd

Ik heb het pas gedaan:
1. Aangetekende brief sturen en vragen om bevestiging
2. Modom inleveren of laten ophalen, daar wordt je voor gebeld
3. Rekeningen in de gaten houden :)

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 12-05 18:42

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als ik de verhalen van diverse collegae hoor die Chello hebben/hadden, dan zeker aangetekend. En daar kopien van bewaren. Eén collega heeft tig aasngestuurde brieven gestuurd en werd uiteindelijk voor de rechter gedaagd en heeft toen weer kopien van zijn aangetekende brieven gestuurd. En nu lijkt het opgelost, heeft al met al zo'n 2 jaar geduurd. Hij is in die tijd verhuisd (binnen Amsterdam, heeft nu ADSL) en de elende begon weer nadat hij kabeltelevisie aanvroeg.

Dus zeker aangetekend en schakel alvast een advocaat in......

This footer is intentionally left blank

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
deze brief gemaakt:

Geachte Heer/Mevrouw,

Bij deze wil ik mijn abonnement op Chello Internet opzeggen. Ik ben namelijk overgestapt op ADSL en wens daarom niet langer gebruik te maken van uw diensten. Ik heb 1,5 jaar lang goed gebruik kunnen maken van uw diensten, maar ADSL blijkt binnenkort voor mij toch aantrekkelijker.

Met vriendelijke groet, en nogmaals dank voor de geleverde diensten,

Zo is het toch wel een goede brief of niet???

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb op zondag 30 november dit opzegformulier naar Chello verstuurd (gewoon via de brievenbus, dus niet aangetekend). Op 18 december kreeg ik een brief dat mijn Chello abonnement met ingang van 31-12-2003 beëindigd wordt. Ook staat erin dat ze binnenkort een afspraak maken om het modem op te halen. Ik zou gewoon dat formulier invullen en (eventueel aangetekend) versturen. :)

Zie trouwens ook chello opzeggen en adsl nemen.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

UPC heeft voor dit doel een heel mooi formulier gemaakt en heel diep weggestopt op hun website (helaas voor hun weet Google altijd alles te vinden :Y))

Blazer is me voor :|

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 30-12-2003 10:40 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik heb het gewoon via de email gedaan. Werd ook keurig door ze op geantwoord (zowel per email als per gewone post).
Daarna liep het natuurlijk niet goed (had opgezegd met inachtname van de opzegtermijn met als laatste abonnementsdag 31 mei, ze kwamen het modem pas op 2 juni ophalen en wilde me nog voor de hele maand juni laten betalen. Echter op papier hadden ze bevestigd dat 31 mei de laatste dag was. Dat ze in het weekend geen modem op komen halen is niet mijn probleem. Vervolgens een hoop gerotzooi met facturen. De borg voor het modem heb ik nog steeds niet terug).

Tip lever je modem zelf in bij zo'n UPC shop, daar krijg je namelijk direct de borg terug en houdt de facturen in de gaten.

[ Voor 1% gewijzigd door Bart-01 op 30-12-2003 10:42 . Reden: typo's ]

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

greatgonzo schreef op 30 december 2003 @ 10:36:
deze brief gemaakt:

Geachte Heer/Mevrouw,
.................
Stuur me een mailtje dan mail ik je de brief die ik heb gestuurd.
e.hendrick@chello.nl
Kan m'n mailadres hier nu wel vermelden, nog 1 weekje chello ;-)

Niet dat standaard formulier gebruiken, kloppen een paar dingen niet aan. (ook al gaat het vaak wel goed als je dat form gebruikt)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 10:41 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

jep

Jahoor, prima. Even naam, adres, accountname en krabbel erbij en opsturen die hap. :)

offtopic:
Ik ben benieuwd hoeveel van zulke brieven ze krijgen ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

zo heb ik het ook gedaan, niet aangetekend overigens. Wel heb ik in mijn brief gesteld dat ik een bevestiging van mijn opzegging wil hebben; die heb ik ook gekregen.

Geen centje pijn ;)

Ik frut, dus ik epibreer

• jep

jep

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:40:
[...]

Stuur me een mailtje dan mail ik je de brief die ik heb gestuurd.
e.hendrick@chello.nl
Kan m'n mailadres hier nu wel vermelden, nog 1 weekje chello ;-)

Niet dat standaard formulier gebruiken, kloppen een paar dingen niet aan. (ook al gaat het vaak wel goed als je dat form gebruikt)
Die van mij werkt na een jaar nog steeds. :P

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

deze brief gemaakt:

Geachte Heer/Mevrouw,

Bij deze wil ik mijn abonnement op Chello Internet opzeggen. Ik ben namelijk overgestapt op ADSL en wens daarom niet langer gebruik te maken van uw diensten. Ik heb 1,5 jaar lang goed gebruik kunnen maken van uw diensten, maar ADSL blijkt binnenkort voor mij toch aantrekkelijker.

Ik zou er op z'n minst er bij zetten dat je binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van het stopzetten van je abbo wilt ontvangen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 22:14

John2B

I Love RAID5..!!

Even voor de duidelijkheid:
Indien je een brief aangetekend opstuurd sta je al in je recht, ook als de ontvangen de aangetekende brief niet accepteerd of niet ophaalt van het postkantoor. Uit jurispudentie blijkt namelijk dat de rechter beslist dat de ontvanger de mogelijkheid heeft gekregen kennis te nemen van de inhoud maar dat heeft geweigerd. In dat geval zal de rechter in het voordeel van de zender beslissen. Uiteraard wel een kopie van de aangetekende brief en gegevens bewaren of indien die retour is gekomen het origineel bewaren (Ik zou het zeker 10 jaar bewaren). Meestal stuur ik de brief ook nog eens per gewone post (kunnen ze niet weigeren, ja oke ongeopend terug sturen maar ja, de aangetekende is dan bepalend.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
wat is het mac adres van je modem? Nooit van gehoord!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat staat ergens op je modem. Even goed zoeken dus. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Joni op 30-12-2003 10:51 . Reden: btw ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ook al zeg je maanden van te voren je abbo op, Chello wil dan nog wel eens weer geld van je rekening halen. Binnen 30 dagen kan je dat direct laten storneren bij de bank (of zelf doen via het internet als je zo'n internet-rekening hebt).

Als je het aan Chello overlaat om het terug te storten dan kan het aanmerkelijk langer duren.

Senile! Senile Oekaki

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
greatgonzo schreef op 30 december 2003 @ 10:49:
wat is het mac adres van je modem? Nooit van gehoord!
MAC-adres is soort van uniek serienummer, netwerkkaartjes hebben dat ook.
Ziet er vaak uit als 3C:0F:6E etc.
Geen ervaring met chello-modems, maar bij m'n multikabelmodem stond het gewoon op een stickertje aan onderzijde.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
_bas_ schreef op 30 december 2003 @ 10:53:
Ook al zeg je maanden van te voren je abbo op, Chello wil dan nog wel eens weer geld van je rekening halen. Binnen 30 dagen kan je dat direct laten storneren bij de bank (of zelf doen via het internet als je zo'n internet-rekening hebt).

Als je het aan Chello overlaat om het terug te storten dan kan het aanmerkelijk langer duren.
dat was de laaste vraag die ik tot dusver had, je hebt voorspellende gaven
O-)

Tot dusver allemaal bedankt voor de snelle replie's, ik ben op weg naar het postkantoor!

Verwijderd

En waar kun je zo'n klote shop vinden (waar je je modem kunt inleveren).

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:10:
Zo'n shopt is niet klote :|

Kijk op de site van Chello waar zo'n winkel is :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

deze brief gemaakt:

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik zou de datum van schrijven op de brief (rechts bovenaan) vermelden. Bovendien zou ik zeggen "met onmiddelijke ingang" ofzo, want je zegt nu alleen dat je wilt opzeggen (niet wanneer). Ik zou de brief bovendien ondertekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 30-12-2003 11:21 ]

Verwijderd

Ik heb gewoon een brief gestuurd, ik kreeg geen brief ter bevestiging, dus een week na versturen even gebeld om te checken of hij was aangekomen. Dan kan je ook meteen even controleren of ze de datum voor afsluiting goed hebben ingevoerd.

Het schijnt standaard te zijn dat de financiele administratie bij UPC nogal traag is. Ze hadden, zoals verwacht, ook geprobeerd december te innen maar dat heb ik met een telefoontje naar de bank terug laten draaien. Daarna Chello gebeld en die zeiden dat mijn abonnement inderdaad uit het systeem was verwijderd maar dat de administratie niet helemaal up-to-date is en ze adviseren zelf ook om via je eigen bank de incasso terug te laten draaien.

Mijn modem ligt in de gangkast in een plasticzak te wachten op de koerier die waarschijnlijk nooit zal komen. Ik heb destijds nog bij Quicknet gezeten dus naar de borg kan ik waarschijnlijk toch wel fluiten. Misschien dat ik hem nog een keer bij een winkel in ga leveren, kon alleen zo snel niets in de buurt van Rotterdam vinden.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Waarom bel je niet gewoon, is veel directer.
Toen ik chello had opgezegt had ik dat gewoon telefonisch gedaan en binnnen een week was ik afgesloten.
Modem ingeleverd en netjes borg ontvangen.
En nooit last gehad van spook rekeningen.
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:10:
Op de Ceintuurbaan vlak naast de MyCom is een UPC kantoor.

[ Voor 37% gewijzigd door sunturion op 30-12-2003 11:26 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
Er bestaat ook een speciaal formulier hiervoor:

http://members.ams.chello.nl/hestrati/Opzegformulier.pdf

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
staat hier al 2x boven dat opzegformulier

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
T.T. schreef op 30 december 2003 @ 11:20:
[...]

Ik zou de datum van schrijven op de brief (rechts bovenaan) vermelden. Bovendien zou ik zeggen "met onmiddelijke ingang" ofzo, want je zegt nu alleen dat je wilt opzeggen (niet wanneer). Ik zou de brief bovendien ondertekenen.
dat heb ik natuurlijk allemaal wel gedaan, ik weet wel hoe ik een zakelijke brief moet opstellen :)
sunturion schreef op 30 december 2003 @ 11:23:
Waarom bel je niet gewoon, is veel directer.
Toen ik chello had opgezegt had ik dat gewoon telefonisch gedaan en binnnen een week was ik afgesloten.
Modem ingeleverd en netjes borg ontvangen.
En nooit last gehad van spook rekeningen.
Dat kon niet :? Die medewerker vertelde me dat het schriftelijk moet

• jep

jep

Bij mij ging het heel wazig. Ik belde en zei hoe moet ik opzeggen? Ze zegt roept u maar. Ik zeg dit is mijn naam, dit adres. Ze zegt is geregeld, wanneer moeten we uw modem ophalen? Ik zeg volgende week woensdag.

Week later stond er een figuur om mijn modem op te halen en ik was er vanaf. Ik had net zogoed half nederland af kunnen melden via de telefoon. :P

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
wat raar dat dit zo ook kan??? waarom regelt die knakker dat niet zo?

Verwijderd

uit bovenstaande merk ik dat het dus per regio verschilt. Ik weet dat het in regio rotterdam/brabant schriftelijk dient te gebeuren

Verwijderd

Ik heb mijn upc digital ook gewoon per brief opgezegt en dat was zo geregeld.
(was opzich wel weer een aangename verassing) :+
Verder heb ik altijd de zaken op de upc-kantoor aan de cenituurbaan. Daar kan je namelijk met de medewerker in jouw "profiel" van de UPC kijken.

Verder ben ik verschillende keren in korte tijd verhuisd en dat was toch wel ingewikkkeld omdat ze ik in het beging een soort schaduw klant was, maar nu de financiele adminstratie weer wat orde lijkt komen, gaat wel oke.

UPC is leuk zolaang je maar niets wil veranderen... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 14:59 ]

Pagina: 1