| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
dacht ik gisteren gelezen te hebben
edit: lees post:
[rml][ Javascript] Redirect naar ander domeinnnaam[/rml]
Kanivan schreef op 29 december 2003 @ 10:25:
je kan ook redirecten met een meta tag:
code:
1 <meta HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="5";URL=http://www.nieuw.com">
"5" geeft aan dat hij over 5 seconden gaat redirecten, dus zet het op 0 als je gelijk doorgestuurd wilt worden.
[ Voor 83% gewijzigd door samo op 30-12-2003 09:36 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
maar het kan idd natuurlijk ook via html zelf, en javascript
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 09:35 ]
met sleep() heb je 5sec wachten op de server, de client zit dan gewoon te wachten tot de pagina binnen komtVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 09:34:
ik denk dat dit door sleep() te gebruiken wel kan in php
maar het kan idd natuurlijk ook via html zelf, en javascript

Dat kan niet met HTML, dat kan met HTTP. Wat je daar doet in de HTML is een "post-content" header aan de browser meegeven. Feitelijk staat daar niets anders dan "Oh, en als je dit document leest, interpreteer het dan alsof je deze HTTP header ook binnen gekregen had". Dat bestaat omdat je met platte html op de server geen andere mogelijkheid hebt om headers mee te sturen. Als je wel andere mogelijkheden hebt, moet je die gewoon gebruiken.
Wat je dus moet doen als je de beschikking hebt over PHP (of andere serversided zut) een Refresh header meesturen die dezelfde vorm heeft. In PHP zal het dus iets worden van:
1
| Header ( "Refresh: 4;url=http://www.google.com" ); |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
* samo excuseert zich.drm schreef op 30 december 2003 @ 10:07:
[...]Dat kan niet met HTML, dat kan met HTTP. [...]
Maar het kan dus wel...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
wat ik dus bedoelde is dat je na het maken van de pagina een sleep zet zodat hij daarna na 5 sec redirectErkens schreef op 30 december 2003 @ 09:38:
[...]
met sleep() heb je 5sec wachten op de server, de client zit dan gewoon te wachten tot de pagina binnen komt
ehm, een header kan je (zoals de naam al zegt) niet achteraf toevoegenVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:28:
[...]
wat ik dus bedoelde is dat je na het maken van de pagina een sleep zet zodat hij daarna na 5 sec redirect
Verwijderd
Correctie: Niet nadat je output naar de client hebt gestuurdehm, een header kan je (zoals de naam al zegt) niet achteraf toevoegen
*zucht*Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:01:
[...]
Correctie: Niet nadat je output naar de client hebt gestuurd
lees de draad eens:
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 09:34:
ik denk dat dit door sleep() te gebruiken wel kan in php
Erkens schreef op 30 december 2003 @ 09:38:
de client zit dan gewoon te wachten tot de pagina binnen komt
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:28:
wat ik dus bedoelde is dat je na het maken van de pagina een sleep zet zodat hij daarna na 5 sec redirect
Erkens schreef op 30 december 2003 @ 12:31:
ehm, een header kan je (zoals de naam al zegt) niet achteraf toevoegen
Verwijderd
maar de beste manier is idd om het ineens via de headers mee te geven
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function redirect ($url) { if( !headers_sent() ) { Header("Location: $url"); exit; } else { printf("\n<script language=\"JavaScript\">\n<!--"); printf("\nlocation.href = \"$url\";"); printf("\n//-->\n</script>"); exit; } } |
en mocht iemand het ooit op zo'n ranzige manier willen "oplossen" vergeet dan niet om je output te flushen (waardoor je altijd al headers hebt verstuurd) na die 5 sec anders heeft het nog geen nutVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:12:
idd, was ff vergeten dat ik in mijn redirect functie nakijk of er al headers zijn verstuurd, en indien dit het geval is redirect via javascript
maar de beste manier is idd om het ineens via de headers mee te geven
Sleep is inderaad heel wat anders, dit gebruik je om bijvoorbeel een logon procedure te vertragen om password onbruikbaar te maken
succes!
jschlee:
Sleep is inderaad heel wat anders, dit gebruik je om bijvoorbeel een logon procedure te vertragen om password onbruikbaar te maken
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz