dvd van home cinema kapot en nu

Pagina: 1
Acties:

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 10:08
hoi ik heb nu net iets meer dan een jaar geleden een leuke dvd home cinema set gekocht opzich een top ding alleen de dvd speler speelt nu geen dvd's meer af.

nu wil ik dus wat anders maar ik wil wel mijn bestaande boxen blijven gebruiken (want vind zonde van het geld om weer nieuwe boxen te kopen).

nu ben ik beetje aan het rondkijken geweest en toen kwam ik tot het volgende idee.

een kiss dp 500 (leuk voor mp3's via de server)
en een reciever om alles via de boxen te laten gaan(want naast de kiss staat me pc er ook op aangesloten).

maar nu kon ik een paar dingen niet vinden
ik ben dus opzoek naar een reciever met am/fm tuner, aangezien de kiss die ik wil geen am/fm tuner heeft.

en kan de kiss een 5.1/dts geluid door sturen naar een reciever welke het weer over mijn bestaande boxen laat horen ?

over de reciever ben ik nog niet uit welke het moet worden.

ik heb er weinig kaas van gegeten.

[update]
nou heb ik de kiss dp 500 besteld en ik heb vanmiddag een reciever gehaald de http://www.pioneer.nl/nl/...601&taxonomy_id=62-98 -> pioneer vsx-c100

en nu wou ik mijn spullen aansluiten allemaal leuk en aardig alleen blijf ik met me subwoofer maar het apparaat heeft alleen een tulp aansluiting voor de subwoofer...

wat nu...
[update]

[ Voor 17% gewijzigd door bokkie11 op 31-12-2003 18:16 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Heeft die cinema set niet nog wat extra ingangen zodat je alleen een cheapo dvd spelert hoeft te kopen?
Scheelt je weer een receiver.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

MF

Take a Seat

Waarom niet gewoon terug voor de garantie? (Sinds begin 2002 zit op alles 2 jaar garantie, als ik het goed heb....)

• bokkie11
op de bon staat 1 jaar :(

en nee zitten niet wat extra ingangen op dat setje.

maar bestaat er een reciever met am/fm tuner ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Nah die nieuwe kiss heeft wel een am/fm tuner

http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP470

• bokkie11
je maar geen ethernet ...
dus ik dacht neem ik die 500 en een reciever maar dan wil ik dus wel een reciever met am/fm. en volgens mij kan je niet gewoon 5 boxen en sub woofer op een kiss aansluiten.. tenminste kan het niet vinden bij de specs en bij de 470 wel

[ Voor 38% gewijzigd door bokkie11 op 30-12-2003 10:01 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:42

houthakker

Poehé

Welke home cinemaset heb je dan?

Specs

Verwijderd

bokkie11 schreef op 30 december 2003 @ 09:48:

maar bestaat er een reciever met am/fm tuner ?
Een receiver heeft altijd een AM/FM tuner :P (anders heet het gewoon een versterker)

• bokkie11
ik heb een venture setje

maar nu nog vraagje waar moet ik opletten bij kopen van een reciever.

digitale ingang ofzo ?

[specs kiss]
Audio-uitgangen
Digitaal:
- optisch S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface)

- coaxiaal S/PDIF
Analoog:
- 4 kanaals stereo over twee uitgangen

Digitale audio:
- AC3, ook in DivX / XviD
- Dolby surround
- Dolby Digital 5.1
- DTS

en in wat van prijs klasse kom ik ongeveer terecht ?

[ Voor 15% gewijzigd door bokkie11 op 30-12-2003 12:38 ]

• bokkie11
ik heb weer verder lopen zoeken

ik zit alleen nog met het S/PDIF verhaal ik weet niet precies wat het is..
volgens mij is het een digitale uitgang (kan optisch of coaxiaal) maar ik weet niet zeker..

nu mijn vraag hebben recievers ook een S/PDIF ingang of heet dit weer anders want in de audio zaak waar ik vanmiddag was kenden ze het niet..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

GaMeOvEr

Is een hork.

bokkie11 schreef op 30 december 2003 @ 16:18:
ik heb weer verder lopen zoeken

ik zit alleen nog met het S/PDIF verhaal ik weet niet precies wat het is..
volgens mij is het een digitale uitgang (kan optisch of coaxiaal) maar ik weet niet zeker..

nu mijn vraag hebben recievers ook een S/PDIF ingang of heet dit weer anders want in de audio zaak waar ik vanmiddag was kenden ze het niet..
Spdif is inderdaad een digitale uitgang. Naja, eigenlijk is spdif het "taaltje" waarin een signaal digitaal verstuurd wordt.

Dit kan inderdaad elektrisch (coaxiaal) of optisch (toslink) zijn. :)

Iedere beetje 5.1 Receiver heeft die digitale aansluitingen. Minimaal 1 stuks van ieder.

Een Receiver heeft ook altijd een tuner, daarom heet het receiver. ;) Een receiver zonder tuner is een versterker. :P

Wat jij dus zoekt is een goedkope 5.1 Receiver, van een willekeurig merk, met digitale ingangen. Tegenwoordig heeft iedere Receiver die Dolby Digital en Dts kan decoderen die dingen, aangezien Dolby Digital en Dts altijd digitaal bij je receiver aangeleverd moeten worden. :P

Je kunt dus zelf gaan kijken wat je budget is en welk merk en type daarbij past. :)

Voor een merkreceiver zul je al snel minimaal 250 € moeten lappen. (Sony, Pioneer, JVC, etc.)

Tweedehands is misschien een leuke optie voor je. Let op dat je geen apparaat koopt wat "5.1 voorbereid/ready/prepared" is, want die heeft dus zelf geen decoders aan boord, maar alleen een 6 kanaals ingang, waar je een DVD-speler aan kan prikken die zelf 5.1 signalen kan decoderen!

Aannames zijn fataal.

• bokkie11
ok helemaal geweldig bedankt nu ga ik morgen even lekker shoppen :D

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:45

Vos

AFCA

MF schreef op 30 december 2003 @ 09:39:
Waarom niet gewoon terug voor de garantie? (Sinds begin 2002 zit op alles 2 jaar garantie, als ik het goed heb....)
dat is op witgoed, geld niet voor bruingoed

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Met een beetje mazzel is het mogelijk gewoon de DVD speler zelf te vervangen door een DVD speler voor de computer. Schroef het apparaat maar es open en kijk wat erin zit!

• bokkie11
nou heb ik de kiss dp 500 besteld en ik heb vanmiddag een reciever gehaald de http://www.pioneer.nl/nl/...id=1601&taxonomy_id=62-98 -> pioneer vsx-c100

en nu wou ik mijn spullen aansluiten allemaal leuk en aardig alleen blijf ik met me subwoofer maar het apparaat heeft alleen een tulp aansluiting voor de subwoofer...

wat nu...

[ Voor 4% gewijzigd door bokkie11 op 31-12-2003 18:09 ]

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
Wat ik altijd in de consumentengids lees is er al heel lang een soort van verwachte levensduur, als een product minder als 60% hiervan leeft, dan geldt er nog garantie. Bedrijven die extra garantie verkopen verkopen gebakken lucht...

• bokkie11
het gaat al lang niet meer om de garantie maar nu alleen hoe ik de sub woofer aansluit..

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat voor aansluiting heeft je sub dan?
Als we dat niet weten kan er waarschijnlijk niemand je vertellen hoe het moet...
En hoe sloot je hem op je setje aan toen ie het nog deed?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

bokkie11 schreef op 31 december 2003 @ 18:15:
het gaat al lang niet meer om de garantie maar nu alleen hoe ik de sub woofer aansluit..
Wordt jouw subwoofer dan aangesloten met een speakersnoertje?

Normaal gesproken hebben die subwoofers een eigen versterking, dus heb je inderdaad genoeg aan een tulpje op je Receiver en heeft je Sub ook weer zo'n tulpje.

Die Sub van jou, moet die in het stopcontact? (Zo ja, dan heeft die eigen versterking, zo nee, dan moet je Receiver dat doen.)

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je niet gewoon een nieuwe DVD speler gekocht? Die HT set van je, die geeft toch nog wel geluid van externe bronnen? Of doet gewoon alles het niet meer?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Grrrrrene schreef op 31 december 2003 @ 18:54:
Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je niet gewoon een nieuwe DVD speler gekocht? Die HT set van je, die geeft toch nog wel geluid van externe bronnen? Of doet gewoon alles het niet meer?
Hij heeft geen extra ingang op dat "all in one" setje, dus kannie de boel niet aansluiten. :)

(Het is zo'n "voordelig" alles in één 200€ ding, weet je wel.)

[ Voor 15% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-12-2003 18:58 ]

Aannames zijn fataal.

• bokkie11
ja mijn subwoofer heeft het zelfde snoertje als de rest van de boxen...

het is nu even tijdelijk ik ga nu alles langzaam vervangen naar beter spul.
maar ben met een goede reciever begonnen en daar wil ik mijn oude subwoofer op aansluiten...

die oude kapotte dvd speler is exit...

[ Voor 8% gewijzigd door bokkie11 op 31-12-2003 19:02 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

bokkie11 schreef op 31 december 2003 @ 19:01:
ja mijn subwoofer heeft het zelfde snoertje als de rest van de boxen...

het is nu even tijdelijk ik ga nu alles langzaam vervangen naar beter spul.
maar ben met een goede reciever begonnen en daar wil ik mijn oude subwoofer op aansluiten...

die oude kapotte dvd speler is exit...
Dan kun je het beste de subwoofer aansluiten bij je voorboxjes.

Dus, de + van de sub op de + van rechtsvoor en de min van de sub op de - van linksvoor.

Zo doet hij ook gewoon mee.

Groot nadeel van deze constructie : Je kunt het volume van de subwoofer niet meer apart regelen. Tevens moet je bij je receiver instellen dat je geen subwoofer hebt, dan stuurt hij het signaal wat hij normaliter naar de subuitgang zou sturen, door naar de voor speakers, waar je dan ook de sub aangesloten hebt.

Normaliter heeft zo'n sub zijn eigen versterking, vandaar dat die receivers ook altijd maar 5 versterkte kanalen hebben, voor de speakers en een "uitgang" om een versterkte subwoofer op aan te sluiten.

Een oplossing voor wel een regelbare subwoofer te hebben, is ergens een oude versterker te scoren, daar de sub op aansluiten en de versterker weer aan te sluiten op de sub-uitgang van je receiver. Dan kun je met die volumeknop van die oude versterker het volume van je sub regelen. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1