hoe maak je een link naar een precieze post?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Topicstarter
ik wil in een grote topic niet iemand hele post quoten omdat ik dat te lang en het herhaling vind maar ik moet toch die hele post hebben omdat dat een adressenlijst betreft. ik wil dus een url maken naar dat postje maar ik kom er niet uit,

ik dacht dat alleen message nummer weergeven genoeg is
code:
1
[message=19596239,noline]Shiver23 schreef op 29 december 2003 @ 11:55[/message]

en toen heb ik een bookmark gemaakt van die post en die url gebruikt en krijg ik dit en nog heb ik geen werkende link:
code:
1
NET/FORUM/LIST_MESSAGE/19596239#19596239

is het gwoon niet mogelijk met MySQL React? of doe ik het verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-12-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Rechterklik op datum van de post (in de bovenste regel) -> copy -> paste in post :Y)
Anoniem: 99760 in "hoe maak je een link naar een precieze p..."

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb ff ter test op jouw datum geklikt en rechtermuisknop is de "kopieren"wazig dus niet te gebruiken?

ahaaaaaaa tis snelkoppeling kopieren die moet je hebben senks

justmental in "hoe maak je een link naar een precieze p..."

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-12-2003 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

copy shortcut bedoel ik :o

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het komt hier dus op neer :

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19603783#19603783

/me Langzaam vandaag :P

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 30-12-2003 08:42 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog 1 vraag: kan ik een andere zin ervoor in plaats typen?

klik deze aan

code:
1
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19603806#19603806]klik deze aan[/url]

ff opzoeken in FAQ brb

oke gevonden, hopenlijk hebben andere mensen hier wat aan. scheelt een hoop onnodige quotes

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-12-2003 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 21:55
* Civil wist ook nooit dat de url gewoon omgezet werd in zo'n link.

Ik was altijd aan het klooien met [url =linkje van post] Pietje in "naam topic" [ /url]
En later met [ message =19603798 ]Pietje in "naam topic" [ /message ]
Terwijl dat dus helemaal niet nodig is.

Kunnen dit soort mogelijkheden niet eens een keer uitgelegd worden in de faq. Volgens mij is daarin namelijk nergens te vinden dat:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19603798#19603798

omgezet wordt naar:
code:
1
[MESSAGE=19603798]Mr TweaK in "hoe maak je een link naar een precieze p..."[/MESSAGE]

Ik weet niet of er nog meer van dit soort handigheidjes zijn. Maar het zou handig zijn als dit soort handigheidjes in de uitleg van de UBB-tags die onder elke faq verschijnt opgenomen worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10

crisp

Devver

Pixelated

misschien een idee om in de quote-messages de datum te gebruiken om de code in de textbox te plaatsen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als je gewoon [rml][ message=nummer][/] gebruikt dan wordt het ook omgezet naar een gebruiker in "topic" linkje

voorbeeld:
crisp in "hoe maak je een link naar een precieze p..."

en dit alles (dus linkje posten en tag zonder inhoud) geldt ook voor topics, forums en users :)

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2003 15:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:19

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens heeft MySQL hier helemaal niets mee te maken ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
crisp schreef op 30 december 2003 @ 12:33:
misschien een idee om in de quote-messages de datum te gebruiken om de code in de textbox te plaatsen?
ik snap je niet? datum quoten en dan heb ik de juiste post te pakken? er zijn toch soms wel 20 postjes op precies hetzelfde tijdstip ingezonden? of begrijp ik je nu verkeerd?

@kees ik dacht dat GoT op MySQL draaide, het is dus PARSE? zo nee hoe heet het dan? weet niet hoe ik aan die naam MySQL kom, zal wel ergens gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 99760 schreef op 30 december 2003 @ 17:12:
[...]

ik snap je niet? datum quoten en dan heb ik de juiste post te pakken? er zijn toch soms wel 20 postjes op precies hetzelfde tijdstip ingezonden? of begrijp ik je nu verkeerd?
Je hebt onder je reply area de "laatst geplaatste berichten". Als je bij zo'n bericht op "quote" drukt wordt dat bericht tussen quote tags in je bericht geplaatst; op dezelfde manier zou een klik op de datum dan
code:
1
[MESSAGE=19603798]Mr TweaK in "hoe maak je een link naar een precieze p..."[/MESSAGE]
in je bericht kunnen plaatsen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 99760 schreef op 30 december 2003 @ 17:12:
@kees ik dacht dat GoT op MySQL draaide, het is dus PARSE? zo nee hoe heet het dan? weet niet hoe ik aan die naam MySQL kom, zal wel ergens gelezen hebben.
De database die gebruikt wordt is MySQL, de forumsoftware heet React en komt van Parse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Harm schreef op 30 december 2003 @ 17:19:
De database die gebruikt wordt is MySQL, de forumsoftware heet React en komt van Parse :).
ahaaaaa, senks oke nu weet ik het. :Y)
crisp schreef op 30 december 2003 @ 17:17:
Je hebt onder je reply area de "laatst geplaatste berichten". Als je bij zo'n bericht op "quote" drukt wordt dat bericht tussen quote tags in je bericht geplaatst; op dezelfde manier zou een klik op de datum dan
code:
1
in je bericht kunnen plaatsen.
ik durf het haast niet te zeggen maar weeral begrijp ik je niet :X
met reply area bedoel je....? dat ik links in mijn post op mijn eigen naam klik en dus alle topics zie waar ik ooit in gereageerd hebt en nu nog aktief zijn? en als ik dan op die datum klik kom ik prompt onderaan in de topic terecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-05 16:36
React is dus in feite gewoon een groot PHP script dat informatie opslaat in een MySQL database. :P
Zodra iemand een dergelijk linkje plaatst wordt dat door de nodige regular expressions heen gehaald (waarschijnlijk ook een db query om aan info zoals de poster en tijd van posting te komen), waardoor http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19608009#19608009 omgezet wordt naar Harm in "hoe maak je een link naar een precieze p..."

Edit: Mr TweaK, als je op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/newposting1.gif rechtsbovenaan drukt, kom je in het reply venster terecht. Als je het hebt aangezet in je preferences (Toon laatste berichten?), staan er onder de textarea de laatste berichten.

Rechtsboven bij elk bericht is een quote knop, zodat je meerdere replies makkelijk kan quoten. Normaal gesproken quote je de hele reply naar de textarea, maar crisp stelt nu voor om alleen het linkje naar het bericht in de textarea te laten komen ipv de hele reply. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Rafe op 30-12-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Rafe schreef op 30 december 2003 @ 17:30
/\ kan je op klikken
offtopic:
Jammer dat je dat noline grapje niet bij normale links kan gebruiken, maar als je op de dikke regel klikt in de quotes ga je ook direct naar die reply.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rafe schreef op 30 december 2003 @ 17:30:
[...]
Edit: Mr TweaK, als je op [afbeelding] rechtsbovenaan drukt, kom je in het reply venster terecht. Als je het hebt aangezet in je preferences (Toon laatste berichten?), staan er onder de textarea de laatste berichten.

Rechtsboven bij elk bericht is een quote knop, zodat je meerdere replies makkelijk kan quoten. Normaal gesproken quote je de hele reply naar de textarea, maar crisp stelt nu voor om alleen het linkje naar het bericht in de textarea te laten komen ipv de hele reply. :)
Dank :)
Maar kleine correctie: ik stel voor om als je in zo'n bericht op de datum klikt, je een linkje naar dat bericht in je reply krijgt (dus naast de gehele quote-optie) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou bij mij werkt het niet korrekt? ik heb de replie aangeklikt en dan kan ik iedereen quoten. als ik dan op datum klik ipv quote dan ben ik weer terug naar dit scherm alsof ik nooit replie heb aan geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 99760 schreef op 30 december 2003 @ 17:40:
nou bij mij werkt het niet korrekt? ik heb de replie aangeklikt en dan kan ik iedereen quoten. als ik dan op datum klik ipv quote dan ben ik weer terug naar dit scherm alsof ik nooit replie heb aan geklikt?
Ik stel het voor als optie; het zit er ook nog niet in ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haaaaaaaahahaahahaha sorrie ik kan hier de humor wel van inzien, ik maar zoeken waar heeft hij het over ? OMG

ja kijk ik vind dat de grote topics teveel wordt herhaald en daar stoor ik me iets aan, als ik iemand quote dan knip ik daar voordurend in omdat de poster meestal dingen erbij verteld die niet relevant zijn. deze kennis die ik nu opgedaan heb zal positief bijdragen aan grote topics omdat ik nu makkelijker kan verwijzen via een link zodat de grote topics geen herhaaltopics worden.

nou bedankt voor de uitleg crisp, kees, rafe en harm en de anderen....

ow nog 1 vraag wat ik best irritant vind. als ik replie doe in een grote topic en iemand quote dan komen de postjes onder de replie en die kan ik dan quoten, nou grote topic heeft bijv 66 paginas. dus moet ik vlak onder de replie wel 66 keren op "naar volgende pagina" klikken voor dat ik iemand anders kan quoten op pagina 66 want bij het replieen kom je op pagina 1

is er een foefje of zo op direkt op de juiste pagina te komen?

ik doe het nu zo, ik quote 1 iemand, plaats het, en dan quote ik de ander en knip en kopieer ik het en sluit ik het abrupt en ga ik naar mijn eigen zojuist geplaatste post en die edit ik dan en plaats ik die quote erbij enz enz enz, tijdrovend werkje....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-12-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-05 16:36
Als het goed is zit je daaronder meteen op de pagina waar jij was, zowel als je (als je normaal een topic bekijkt) op de quote knop, of op de new reply knop drukt.
Als je kijkt naar de URL waar je naar toe wordt doorverwezen, zie je dat er achter /3 staat, waardoor React 'weet' dat je iets van pagina 4 (de eerste pagina is pagina 0 ;)) aan het quoten bent. Kijk maar eens op http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/19211437/3 :)

Edit: ow wacht, ik snap al wat je bedoelt; dit geintje gaat niet op als jij iets in de quick reply tikt, en vervolgens op 'bekijk bericht' drukt, dan zie je onderaan idd de replies van de eerste pagina... featurerequest? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 30-12-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk dat is dus niet bij mij het geval.

stel ik zie dat 3 mensen op mij gereageerd hebben. ik quote 1 van de 3, maar tijdens dat quoten kwam ik op een andere pagina terecht waar ik de post uit kan tikken onder de gequoted tekst en een stukje lager zie je postjes van iedereen maar telkens sta ik op de 1e pagina en klik ik me suf om de andere 2 users te vinden. en moet ik ook nog van boven naar beneden doorlezen om te vinden omdat er geen pagina nummer bijstaat weet ik niet waar ik na 10 keer klikken zit....

en dat vind ik echt vervelend aan een grote topic dat je tig keren moet klikken en zoeken om iets te vinden. dus tot nu toe doe ik het zo: ik quote en plaats het. door te plaatsen kwam ik weer op laatste pagina terecht. ik quote nummer 2 en knip en kopieer en sluit het zonder te plaatsen en ga me tekst editen van de zojuist geplaatste en plak quote nr 2 erbij en reagerende tekst erbij en plaats het en dan de 3e user quoten en dus zie je bij mijn postjes heel erg vaak Mr TweaK wijzigde dit bericht om die tijd en op die datum met boel procenten erbij....

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-12-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat klopt, de quote_messages hebben nog geen echte goede navigatie en technisch gezien biedt React in dat template daar technisch ook nog geen goede mogelijkheid voor...

Intentionally left blank

Pagina: 1