Home Theater PC problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
ik wist niet zeker of ik dit her moest plaatsen maar dit is mijnprobleem:

Ik heb een PC ingericht als mediaspeler dit is een:
PII 450 op een ASUS P2B, 128MB RAM, MatroxG400DH 32MB en DVD speler

Ik merk dat bij sommige DVD's er hele duidelijk schokken optreden.
Wat is de beste oplossing?

1) een MPEG decoder kaart
2) een snellere processor,
3) iets anders?

en welke opties zijn er voor de MPEG kaarten? (Realmagic Hollywood+ en dergelijken)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zou een snellere processor nemen.

Nieuw moederbord + AMD processor kost geen drol.
Tualatin Celeron + converter kan ook, maar dat is een wat duurdere oplossing.
Misschien snapt je moederbord ook PIII-processoren, dat zou ook nog kunnen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 23:26
PII-450 zal zich denk ik ook nogal verslikken in divx/xvid, dan blijft er natuurlijk niet veel over van je home theater. :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

-ET-

Phone Home

Ik heb op mijn laptop PII-400-M altijd goed DVD's kunnen bekijken met een Ati rage 8mb. Dus het lijkt mij sterk dat het aan de processor ligt. Staat je DVD speler wel op DMA ?

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
Gewoon PIII erin stoppen. Kan je moederbord volgens mij wel aan. 128 MB extra ram zou ook niet verkeerd zijn.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb thuis wel een pentium III 450 staan maar die verslikt zich ook regelmatig in divx en xvid. Ik zou dan inderdaad voor een wat sneller amd'tje gaan.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 14:15
goedkoopste is een realmagic kaart, maar deze werkt alleen voor dvd, en ik verwacht met een p2-450 dat hij meer moeite heeft met divx/xvid dan met mpeg... ik zou meteen gaan voor een athlon bordje met een bijbehorende processor (duron/athlon). moet je wel ff kijken naar soort geheugen, aangezien de meeste nieuwe borden ddr hebben.
zie hier bij mij in de buurt een winkel: amd mobo + duron 1600 + 256ddr voor 110 euro

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Het probleem treedt dus al op bij DVD's. Welke software gebruik je om DVD's af te spelen?

Je specs zijn op zich goed genoeg, alleen moet je sommige opties wellicht uitzetten. Zie ook stukje txt van: http://www.gocyberlink.co...d/system_requirements.jsp

Processor: Intel Pentium II 350MHz* or above, or any Athlon processor

* To enable audio effects such as Dolby Headphone, Dolby Virtual Speaker, SRS TruSurround XT, CLMEI™, and Dolby Pro Logic II decoder, or to play DVD titles with DTS digital surround tracks, it is recommended to use a 400MHz or higher processor system and at least 128MB of system RAM.
* CLPV™ and CLEV™ are sophisticated video processing technologies that require higher CPU power. If both of them are enabled, together with the audio effects above, it is recommended to have a Pentium®-M/Centrino®, Pentium® 4, Athlon® 1.0GHz, or a system with equivalent or higher performance.

Als je ook DIVX/ XVID wilt gaan kijken, zou ik inderdaad voor een snellere processor gaan (en eventueel wat extra geheugen).

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kwee nie wat je als mediaplayer gebruikt maar het kan ook helpen als je het afspeelt met bsplayer vreet stuk minder cpu

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je voor een AMD gaan als je nu een intel bordje erin hebt zitten, koop gewoon een 2e hands P3-700 ofzo, die bleven altijd erg koel en kunnen ook xvid/divx aan. Ik denk dat dat qua upgrade het goedkoopst is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Het ligt helaas aan je Matrox kaart. Ik heb matrox G4XX kaarten gehad in allerlei pc's... ook een PIV2Ghz... en het blijft schokken. Let wel, in windows 98 zul je gok ik geen schokken hebben! Alleen met Win2000/XP heb ik die problemen gehad met de matrox.

• Mad_Cow
  • Laatst online: 14-03 13:39
Is het zo dat Xvid/Divx meer XPU nodig heeft? Daar heeft mijn computer namelijk niet zo veel moeite mee. En niet alle DVD's schokken.

Voor mn matrox kaart: is DIVXG400, de "fix" waar iedereen het overheeft?, Ik was aan t zoeken en kom dus over al tegen ".. installeer de fix.." of "..gewoon de fix installeren..", maar ik kon nergens vinden over welke fix ze t nou hadden.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

xvid en divx nemen aardig wat cpu in beslag.. maar zelfs met ondertiteling er bij zou de processor het nog aan moeten kunnen..

wat eerder een probleem is, is vaak de software. mediaplayer kan ik je afraden op dit systeem, bsplayer is een no nonsense player die geen overbodige resources vreet

ik kijk vaak dvd en divx op een laptop met celeron 433 mhz, 128 mb ram, win98, en bsplayer

gaat prima, maar als je windows 2k of winxp met media player 9 gebruikt kan je nog geen 3 seconde zuiver kijken..

• TRAXION
  • Laatst online: 21-07 17:15
Volgens mij kun je de g400 fix vinden op www.divx-digest.com.

En heb je dma aan staan??
Volgens mij heeft het iets met de interlace instellingen te maken BTW.

Direct link http://www.divx-digest.com/software/g400_filter.html

En wat hierboven staat gebruik BSP player.

[ Voor 57% gewijzigd door TRAXION op 31-12-2003 09:59 ]

Pagina: 1