[oude hardware]USB hub werkt niet op usb poort

Pagina: 1
Acties:

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
ik heb hier een oud P/I-P55T2P4 mobo van asus (PI) waarop ik een USB bracket heb aangesloten (dus geen losse controller).
Beide usb poorten lijken naar behoren te werken (losse apparaten dat is..), maar als ik er een Hub op aansluit, wordt die wel goed herkent, maar elk apparaat dat ik op die hub aansluit werkt niet, en wordt ook niet herkent. Apparaten die ik gewoon op de bracket aansluit (2 poorten) werken wel gewoon.

De hub werkt wel op een andere pc, dus hij is ook niet stuk.
Ook een ander hub die ik heb geprobeert werkt niet.
Ik heb zelfs al de usb controller op een andere irq gehad, ook geen resultaat :/

de hub staat in apparatenbeheer gewoon als "algemene usb hub" met de eigenschap dat ie 4 poorten heeft (klopt allemaal).

Kan het zijn dat dit mobo gewoon niet met usb hubs kan omgaan (waarom :?), of zie ik iets over het hoofd :?

Ook het bandbreedte gebruik en energieverbruik valt binnen normale waardes.
Het os is Win98se.
overige hardware:
asus P/1-P55T2P4 mobo
P200mmx
6,4GB maxtor schijf
S3 pci vga (325)
3com 905b nic

"man is not truly one, but truly two,"

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, dat zou op zich gewoon moeten werken. Is er nog een BIOS update voor het Asus mobo beschikbaar, heb je de nieuwste? Wellicht zijn daar nog wat USB probs in verholpen.

Verder moet je natuurlijk ff de nieuwste chipset (= USB!) drivers installeren (Intel, VIA, ...) en alle updates voor Windows 98SE ff downloaden :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
nieuwste bios heb ik al, w98se is ook al bijgewerkt/geupdated, en voor een 430HX chipset bestaan er geen additional drivers (gewoon native windows support dus)

"man is not truly one, but truly two,"

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is daar niet zo'n vorige versie van Intel's INF pack voor beschikbaar?

edit: hmm blijkbaar niet, sorry :)

[ Voor 28% gewijzigd door roelio op 30-12-2003 02:17 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!