Toon posts:

[W2K] Explorer Thumbnail Preview werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Al een tijdje kan ik niet meer, als ik een een foto-directory (explorer) zit met view thumbnails de foto's op het scherm laten zien. Ik krijg alleen het zogenaamde microsoft prentje te zien. Het zal wellicht een klein euvel zijn om een instelling of iets dergelijks terug te zetten. Ik krijg het euvel met zowel *.jpg bestanden als *.bmp bestanden. Wie heeft een tip?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 01:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt het wel als je als een andere user inlogt ?

Wat heb je allemaal al geprobeerd ?

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 30-12-2003 02:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Eduitzutphen,

In je topic titel geef je aan dat het een probleem in Internet Explorer is (waardoor je topic in Software Algemeen zou moeten komen), maar uit je topic zelf haal ik niet meer dan dat het in Windows zelf is.

Ik pas je topic titel nog even aan zodat de afkorting van het OS tussen vierkante haakjes in je topic titel staat.

Kan je misschien verder je probleem wat duidelijker omschrijven? "Ik krijg alleen het zogenaamde microsoft prentje te zien" - misschien dat je een screenshot kan maken hiervan?

Verder - wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen? Heb je al eens gezocht op GoT? Vul je topic start even aan - wat uit de hier gegeven info kunnen we niet zoveel :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, even een verduidelijkijking dan (en sorry voor de verkeerde plaatsing van het topic).
Als ik via de verkenner (windows toets+E) naar een willekeurige partitie ga, waarop bestanden staan met foto's (van mijn digicam), kan ik de bestanden weergeven met View -> Thumbnails (in het keuzemenu bovenaan het scherm). Met de thumbnails optie krijg je dan je foto's in het klein te zien, zodat je heel gemakkelijk een foto kunt kiezen (voor bewerking bijvoorbeeld). Deze optie werkt dus nu niet meer. Ik weet niet hoe ik een eventuele instelling terug moet zetten.
Is deze omschrijving voldoende?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd je thumbs.db in de directory te verwijderen? Als je naar een directory gaat (bv: je C:\WinNT\ map) en je zet daar thumbnails aan - wekrt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net deze file verwijderd, maar ik krijg alleen grote vierkantjes te zien met het windows symbooltje midden in of bij een filmpje bijvoorbeeld meteen het mediaplayer symbooltje. Dus alleen omlijnde vierkantjes met symbooltjes er in i.p.v. de afbeelding.

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 00:08
Toevallig een ander fotoprogramma geïnstalleerd?
Misschien kloppen je verwijzingen niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen wat ik het laatst heb geinstalleerd is het programma Canon Photorecord van mijn digicam. Kijk ik bij de verwijzing van de files, dan staat dat die geopend worden met het al eerder ingestelde Microsoft Photo Editor. Maar stel ik de verwijzing naar Internet Explorer in, dan start de PC internetexplorer op met daarin de afbeelding van het plaatje. De grote vierkantjes op het scherm blijven (met view-> thumbnails), maar daarin komen dan allemaal E's (van Explorer) in ieder vierkantje. Dus ik heb dan nog steeds geen afbeeldingen van de plaatjes ZONDER ze op te vragen. Dit heb ik wel gehad als ik Windows 2000 opnieuw installeer, maar in dat laatste heb ik geen zin, omdat al het andere perfect draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste wensen iedereen :)

Mochten er verwijzingen veranderd zijn, naar welke verwijzing moet ik dan laten verwijzen om de plaatjes in de explorer weer te laten geven ?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Verwijderd

Ik begrijp ook niet helemaal wat ts bedoelt.

Maar als je de default picture icons van "%UserProfile%My DocumentsMy Pictures" terug wilt, moet je volgens mij de "Desktop.ini" uit "Default User" kopieren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is, denk ik, waar het probleem ligt. Er is op mijn systeem geen desktop.ini aanwezig (gezocht met search for files and folders). Is er een manier deze alsnog aan te maken, en waar deze dan te plaatsen? Of wat moet ik aangeven op welke plek om de plaatjes weer te laten zien ?

Verwijderd

Wat je kan proberen is met textpad/notepad een "Desktop.ini" te maken met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[ExtShellFolderViews]
Default={8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}
{8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}={8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC}
{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}
[{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}]
WebViewTemplate.NT5=%WebDir%\ImgView.htt
[.ShellClassInfo]
InfoTip=Stores your pictures
IconFile=%SystemRoot%\System32\mydocs.dll
IconIndex=-101
ConfirmFileOp=0
Waarbij "8BEBB290-52D0-11D0-B7F4-00C04FD706EC" in je register verwijst naar o.a. "Thumbnails" en
"5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262" naar o.a. "file://%userappdata%\Microsoft\Internet Explorer\Desktop.htt"

Maar dan moet je register onbeschadigd zijn.

Anders download je ACDSee, dat is een beter progje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze regels gekopieerd naar een bestand 'desktop.ini'. Voor mij nu nog de vraag waarin ik deze dekstop.ini moet zetten. De verwijzingen zoals je die noemt in het register staan inderdaad nog zo ongeveer beschreven. Het mist dus niet, gelukkig. Alleen de desktop.ini ontbrak. Als ik de goede plaats heb, dan worden de foto's waarschijnlijk ook weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:51:
Ik heb deze regels gekopieerd naar een bestand 'desktop.ini'. Voor mij nu nog de vraag waarin ik deze dekstop.ini moet zetten. De verwijzingen zoals je die noemt in het register staan inderdaad nog zo ongeveer beschreven. Het mist dus niet, gelukkig. Alleen de desktop.ini ontbrak. Als ik de goede plaats heb, dan worden de foto's waarschijnlijk ook weergegeven.
"My Pictures"

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het kopieeren naar de MyPictures directory helpt niet de plaatjes weer te geven op het scherm. Iemand een ander idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Van André Rekers kregen we de volgende link toegestuurd, waarmee hij dit probleem heeft op kunnen lossen: http://www.tech-pro.co.uk/howto_011.html

Zelf heeft hij geen account en daarom heeft hij maar naar de redactie gemaild :). Hoop dat je er iets aan hebt.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1