[asp] access-database

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:48
Ik draai m'n site op asp en een access-database.
Opzich werkt alles prima, maar de datbasefile wordt errug groot. Als ik dan een nieuwe file aanmaak en ik importeer de tabellen uit de oude database, is de database opeens een heel stuk kleiner! Ligt dit aan mij, door verkeerde code/verwijderen, of is dit normaal voor een Access-database?

Verwijderd

Je kan ook gewoon even de db comprimeren. Access heeft de nare eigenschap dat als je gegevens verwijderd dat de database niet echt kleiner wordt.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

zelfs helemaal niet kleiner. Die access databasen zijn puur lucht, vrijwel niets meer..

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:48
Op zondag 10 december 2000 17:44 schreef ml1 het volgende:
Je kan ook gewoon even de db comprimeren.
Hoe dan?

Verwijderd

"Extra" > "Databasehulpprogramma's" > "Database comprimeren en herstellen"

Verwijderd

Inderdaad waar wat hier staat, maar er is zeker geen commando om je webdatabase die op een server ergens staat te comprimeren?
Want nu moet je hem dus eerst downloaden, comprimeren en terug zetten... en dus werkt je site een tijdje niet of verlies je gegevens in die tijd dat je de database comprimeert.

Verwijderd

Vraagje! Hoe heb je ervoor gezorgd dat de database ook online bij je hosting provider werkt?

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 10:51 schreef microtech het volgende:
Vraagje! Hoe heb je ervoor gezorgd dat de database ook online bij je hosting provider werkt?
Zorg dat het path naar de database goed staat, dan moet het gewoon werken.
Er staat vast wel informatie bij je hoster hoe je het precies moet doen.
Vb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Set objCXN = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strCXN = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\My.mdb;User ID=;Password=;"
objCXN.Open strCXN
   .
   .
   .
objCXN.Close
Set objCXN = Nothing

Daar is ie weer..... [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/51152]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/51152[/url]
Pagina: 1