Toon posts:

Ondertitels bij een DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik ben op zoek naar een simpel programma waarmee ik mijn ondertitels vast kan koppelen aan mijn video bestand. Ik zoek dus neit een programma als BS player zodat ik de film kan afspelen op me computer. Maar iets wat ze er permanent onder zet.

Ook zoek ik iets waarbij ik de zwarte "balken"/ "stukken" onder en boven aan een film kan plakken. Zodat deze het juiste formaat weer aan neemt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:42

DinX

Motormuis

Met VirtualDub kan dit allebei (voor de ondertitels heb je wel een filter nodig)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Als je Vobsub installeert (googlen!) krijg je behalve dat programma zelf in de map van het programma (programfiles/gabest/) nog wat extra files waaronder submux.exe

Dit opent een venster waar je film en sub heensleept, en dan heb je binnen een minuut dezelfde file maar met de sub 'hardsubbed' zoals dat heet. Is geen nette oplossing maar als je Engels een poeptaal vindt ga je gang. Ik neem aan dat je het geheel dan om wil zetten naar SVCD?

Met je tweede vraag kan ik je niet helpen, ik zie er het nut ook niet zo van in. Het zal best kunnen met een video editor zoals Adobe Premiere of Sonic Foundry Vegas, door een nieuwe bestand in 4:3 te openen en dan de smallere film erin te plakken. Maar dit is nergens voor nodig want of die balken nou bij het filmbestand in zitten of niet, je ziet ze toch wel :?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:54:
Als je Vobsub installeert (googlen!) krijg je behalve dat programma zelf in de map van het programma (programfiles/gabest/) nog wat extra files waaronder submux.exe

Dit opent een venster waar je film en sub heensleept, en dan heb je binnen een minuut dezelfde file maar met de sub 'hardsubbed' zoals dat heet. Is geen nette oplossing maar als je Engels een poeptaal vindt ga je gang. Ik neem aan dat je het geheel dan om wil zetten naar SVCD?

Met je tweede vraag kan ik je niet helpen, ik zie er het nut ook niet zo van in. Het zal best kunnen met een video editor zoals Adobe Premiere of Sonic Foundry Vegas, door een nieuwe bestand in 4:3 te openen en dan de smallere film erin te plakken. Maar dit is nergens voor nodig want of die balken nou bij het filmbestand in zitten of niet, je ziet ze toch wel :?
nee, er zijn tv's die de zwarte balken "voelen" en dan wegknippen, verder wel raar want zonder balken moet hij em dan toch ook fullscreen showen.

maar mischien heeft de TS een 4:3 tv ipv 16:9 en wil hij de zwarte balken om te zorgen dat het beeld niet verticaal uitgerekt word(dan hou je dus zwarte balken, bij het uitrekken dus niet, 16:9 beeld naar 4:3 uitrekken ziet er niet uit nl)

Verwijderd

Als je ze permanent wil toevoegen en het wil omzetten naar VCD, dan gebruik je VirtualDub. Zie hier voor de stap voor stap handleiding: http://www.dvdrhelp.com/srtsubsvirtual.htm

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Welkom op GoT nog ;)

Waar je veel info over dit soort dingen kan vinden is in de faq van Software Algemeen
Zie: Software Algemeen - FAQ

En dan vooral onder het kopje: DivX / VCD / DVD sites

Daar vind je zat links met informatie ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.