Toon posts:

WinXP trage start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, het zit zo..

ik heb een pc in elkaar geflanst en alles werkt correct, maar op het moment dat je hem aanzet en hij komt in het scherm dat hij Xp aan het laden is (dat scherm met dat logo van Xp met dat laad-balkie eronder) duurt dit onwijs lang, zeker een paar minuten, wat je niet verwacht van een pc die NET helemaal clean geinstalled is.

het is een moederbord met een SIS chipset ( weet niet precies het merk) en er zit een Intel celeron 2 ghz. processor op en 512 Sdr werkgeheugen. voor de rest zit er een 4.1 geluidskaart in, Gefroce2 mx200 agp videokaart en een onboard netwerk kaartje. voeding is 350 watt.

Zodra Xp eindelijk gestart is, werkt de computer helemaal vlekkeloos, ook als ik opnieuw de pc opstart gaat dat "laad-scherm" gewoon snel en start windows normaal op... zodra de pc dan weer een uurtje uit staat , en je zet hem weer aan is het weer raak.. :(

heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? en wat een eventuele oplossing kan zijn?
Ik heb al beetje gezocht of dit vaker voorkomt , maar staan weinig echt "goeie" oplossingen voor, of ik heb er over heen gekeken..

iig alvast bedank....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Draai eens voor de grap BootVis:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

mm, heb je al drivers oid geinstalleerd?
En hangt er aan je netwerk kaart ook een netwerk en krijgt de kaart wel een ip adres?
Lange boot kan betekenen dat de netwerk kaart een dhcp server probeert te vinden, maar 'm dus uiteindelijk niet vind.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in een netwerk ja :)

een adsl verbinding van wannadoo, achter een multi-pc modem. het staat ingesteld dat hij automatish een ip adres achterhaald, is het verstandig om het allemaal handmatig in te voeren? en ja, alle drivers zijn geinstaleerd, heb in de bios Ethernet device als enige enabled, audio en vga disabled.

enuuh, bootvis? wat doet dat precies?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46

w0w

Ik zit met een zelfde probleem;
[rml][ XP] SoundCard + Drivers = langzaam opstarten[/rml]
Je zegt zelf al dat je een 4.1 sound card heb, met c-media misschien? Gooi die er ff tijdelijk uit, boot ie dan wel snel?

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 30 december 2003 @ 01:22:
Je zegt zelf al dat je een 4.1 sound card heb, met c-media misschien? Gooi die er ff tijdelijk uit, boot ie dan wel snel?
het is inderdaad een 4.1 kaart met c-media drivers.... was dit bij jouw de oorzaak dan? ennuh, ik ga morgen even kijken of het helpt dus om hem eruit te halen :) iig bedankt

• w0w

w0w

was dit bij jouw de oorzaak dan?
Jah :)
Ik snap niet waarom SiS en Cmedia niet samen kunnen werken :( Ik kan hierover ook helemaal niks op internet/google/fora vinden :( :(

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 30 december 2003 @ 01:22:
ok , ik kon niet wachten, heb net de soundcard eruit gesmeten, onboard geluidskaart enabled (en ja, die draait ook op c-media drivers, SiS drivers werken niet :S) en hij boot als een trein :D

dus duidelijk: FOUTE GELUIDSKAART!!!

ik heb BTW ook een Asrock moederbord zie ik net.... zou deze geluidskaart wel werken op mijn eige pc? (ASUS A7V8X-X met viaKT400 chipset, AthlonXp 2500+)
dan gaat dat kaartje mooi in mijn pc, alles beter dan een onboard sound setje :)

iig bedankt voor de zeer goeie tip, voor mij DE tip van de dag (nacht:P)

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 ding: :)

ik heb op mijn eige pc ook een front audio panel, werkt dit nog steeds als ik eventueel die geluidskaart installeer? (ik dacht misschien dat die front audio is verbonden met mijn onboard geluidskaart)

nogmaals, tnx voor de tip ik kan weer verder :)

• w0w

w0w

ok , ik kon niet wachten, heb net de soundcard eruit gesmeten, onboard geluidskaart enabled (en ja, die draait ook op c-media drivers, SiS drivers werken niet :S) en hij boot als een trein

dus duidelijk: FOUTE GELUIDSKAART!!!
Of foute chipset, ik heb het persoonlijk niet zo op SiS :( En na deze grap dus al helemaal niet meer :(
ik heb BTW ook een Asrock moederbord zie ik net.... zou deze geluidskaart wel werken op mijn eige pc? (ASUS A7V8X-X met viaKT400 chipset, AthlonXp 2500+)
dan gaat dat kaartje mooi in mijn pc, alles beter dan een onboard sound setje
Weet bijna zeker dat het wel gewoon goed werkt.
iig bedankt voor de zeer goeie tip, voor mij DE tip van de dag (nacht:P)
Alsjeblieft :>
ik heb op mijn eige pc ook een front audio panel, werkt dit nog steeds als ik eventueel die geluidskaart installeer? (ik dacht misschien dat die front audio is verbonden met mijn onboard geluidskaart)
Dan dacht jij dat goed :P de front audio panel is inderdaad verbonden met pinnetjes op je mobo (dus je onboard sound gedeelte). Misschien als je geluk hebt dat je de connectortjes van je audio panel op je geluidskaart kan pluggen, maar dit weet ik niet zeker.
nogmaals, tnx voor de tip ik kan weer verder
Alsjeblieft hoor :>

offtopic:
Als je 'nog 1 ding' wilt zeggen, dan doen wij Tweakers dat meestal met de Edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, dit om het geheel wat overzichtelijker te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk :)
Pagina: 1