Toon posts:

Snelheid Wanadoo Lite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een paar weken online via Wanadoo Lite en kom niet helemaal aan de snelheid die ik in m'n hoofd had :)

Speedtest.nl geeft:

Down: 29.1 KB/s
Up: 12.8 KB/s
Connections: 331/min

Qua download moet ik toch richting de 38 KB/s kunnen halen?

Ik heb een E-tech multi PC modem/router en ben al aan het stoeien geweest met verschillende kabels en settings. Maar zelfs met het modem in de meterkast en de PC er 1 meter achter maken geen verschil.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wanadoo lite is 384/120. Jij haalt 291/128. Op zich best aardig. Wellicht zit je te ver weg van de centrale?

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 29-12-2003 23:38 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LaMa!

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 29-12-2003 23:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op welke snelheid maakt de modem verbinding? Dat kan je zien in de statuspagina van de modem zelf. Het lijkt me dat-ie niet op 384kbps verbinding maakt? Dat is wel vaag dan. Wat zijn je pingtijden naar wanadoo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

Het lijkt wel alsof je nog op de oude snelheid bent ingesteld, maar als je naar je upload kijkt is die wel ~13 kb/s, dat had ik ook met 128 kbit upload.

Misschien dat een belletje naar wanadoo een oplossing brengt?

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de upload is natuurlijk aardig. Maar met die 29.1 zit ik bij speedtest onderaan de landelijke lijst (Wanadoo Lite, sorteren op postcode).

Zowel op:

http://mdf.mediaswift.nl/

als op:

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

krijg ik geen info op mijn postcode (2498 AP). Ik zit of bij de centrale Delft Centraal of bij de centrale Nootdorp; ik schat maximaal 2 km. Mijn modem geeft als line attenuation down: 28.6 dB en up: 18.0 dB. Lijkt me redelijk.

De modem geeft netjes als datarate 384/128, dus ik neem aan dat hij met deze snelheid verbinding probeert te maken.

Mijn ping naar wanadoo is 20 ms, toch ook goed.

Ik lees hier en daar wat slechte ervaringen met bellen naar wanadoo. Ik dacht ik probeer het eerst eens met mensen die er verstand van hebben :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Microkid schreef op 29 december 2003 @ 23:36:
Wanadoo lite is 384/120. Jij haalt 291/128. Op zich best aardig. Wellicht zit je te ver weg van de centrale?
Hij zit dus op 232/102 Dat is wel aan de lage kant vind ik hoor.

Je zou minimaal rond de 40 moeten zitten met je download.

Money for nothin' and your chicks for free

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 14:36:
De modem geeft netjes als datarate 384/128, dus ik neem aan dat hij met deze snelheid verbinding probeert te maken.

Mijn ping naar wanadoo is 20 ms, toch ook goed.
Je modem verbindt dan inderdaad met die snelheid, je hoort dan ook die volledige snelheid te halen. Je zit dus ook niet te ver van een centrale ofzo.

Je ping is ook gewoon goed, dus het is misschien iets in je netwerk wat de verbinding traag maakt, wellicht je netwerk eens op 10mbit/halfduplex zetten? Heb je misschien time-outs als je heel vaak naar wanadoo pingt? Heb je misschien de mogelijkheid om het op een 2e pc te testen? Dan sluit je de "PC" factor uit.. Je zou dan nog eens een ander modem kunnen proberen (werd er geen gratis USB modem meegeleverd?) Als dat allemaal niet helpt, kan je de installatiehulp van kpn wel bellen eventueel...

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 30-12-2003 15:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
DeeJee schreef op 30 december 2003 @ 14:40:
[...]

Hij zit dus op 232/102 Dat is wel aan de lage kant vind ik hoor.

Je zou minimaal rond de 40 moeten zitten met je download.
jup, dat zou ie moeten zitten idd, ik heb ook wanadoo lite, 4.5 km van centrale >:) en toch 40.9 down en 13.2 up ping 25 a 30 bij multiplayergames 8)

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk op 10mbit halfduplex zetten heb ik inderdaad al geprobeerd, hoewel ik denk dat daar met deze snelheden de pijn niet kan zitten. Ook geen last van time-outs; ik haal nu zelfs 12 ms gemiddeld naar wanadoo.

Dat gratis modem van wanadoo heb ik maar laten zitten; het zou toch maar in de kast liggen. Ik ga eens kijken of ik van iemand even een modem kan lenen.

Is E-tech uberhaupt wel volledig compatible met het KPN netwerk? Oftewel, is er iemand die met het E-tech multi-pc modem (4 netwerk aansluitingen) op Wanadoo Lite wel 40 Kb/s haalt?

Ik kan me ook nog iets voorstellen bij een oude firmware. Op de hoofdpagina van het modem staat dat ik deze firmware versie heb: AMX_CX_111503_REL01. Iemand ervaringen met nieuwere firmware van E-tech?

Verwijderd

Topicstarter
Even geen aandacht meer aan besteed, tot de verhoging van Wanadoo (KPN) naar 1024kb/s.

Mijn snelheid bleef laag (onder de 60KB/s), maar onderstaande link op een andere thread was de gouden tip:
Ik zit nu rond de 110KB/s, een bijna verdubbeling!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik haal met mijn wanadoo lite abo zo'n 100KB/s down met de gratis ethernet modem/router

[ Voor 43% gewijzigd door gertjan! op 11-02-2004 23:38 ]

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:46

Pimmuz

Roar

Gertjan! schreef op 11 februari 2004 @ 21:46:
Ik haal met mijn wanadoo lite abo zo'n 100KB/s down met de gratis ethernet modem/router
doh het is ook verhoogd he van 384/128 naar 1024/320

ik had 113 toenbasic nog op 1024 hing dus vind jouw 100 wel netjes
Pagina: 1