Toon posts:

9600 xt:probleem met voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
'k heb me vorige week eindelijk 'n nieuwe vga kaart aangeschaft, een 9600 xt van Asus. Wat een verbetering tov m'n ouwe gforce 4mx440 ;)

'k Heb nog enkel het volgende probleem ermee, nl ze draait maar op 1.5v, waar 3.30 nodig is om stabiel te draaien. Dit merk ik vooral in Smartdoctor, waar de kaart op default snelheid soms een zwart scherm geeft en af en toe een reboot :(
Weet er iemand hier een oplossing voor??? _/-\o_
Ligt het aan m'n voeding('k geloof 300 watt). Kan je dit verhelpen met een 'n instelling van je moederbord?(k7s5a).

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Ik ben redelijk zeker dat alle huidige AGP kaarten op 1.5 volt draaien, via het AGP slot.

Veel nieuwe kaarten hebben een eigen "externe" stroom aansluiting aan de achterzijde van de kaart, is die er en zo ja, heb je die wel aangesloten?

En of je voeding voldoende is kan aan een heleboel factoren liggen, maar vooral: is het een A-merk voeding en wat heb je verder nog aan harde schijven, cdrom's etc.

[ Voor 36% gewijzigd door GreyGhost op 29-12-2003 23:58 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
'k Heb nog enkel het volgende probleem ermee, nl ze draait maar op 1.5v, waar 3.30 nodig is om stabiel te draaien.
Nope, je huidige kaart hoort gewoon op 1.5V (stabiel) te draaien. De huidige AGP standaard is eenvoudigweg 1.5V, 3.3V is de verouderde AGP standaard.

Zoals GeryGhost al zei: sluit wel de extra voedingsconnector aan (als die op je agp kaartje zit). Ik kan me voorstellen dat als je dit niet doet, de kaart wellicht instabiel wordt (al zou, bij de meeste kaarten waar die extra conn. op zit het geheugen en de gpu gewoon trager geklokt moeten worden)