Toon posts:

Eej peeps,

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eej peeps,

Mensen! ik vind jullie echt vet lief... Maar 'k denk toch dat jullie wat te streng zijn... Zo kan een forum toch niet draaien? Allen maar mensen met verstand is hetzelfde als een school vol met geleerde mensen stouwen, zodat niemand ze meer wat kan leren... En dan sterft het af! Jullie moeten wat meer respect tonen voor de noobs! Dan word het nog wat, net als vroeger, veel actieve leden... Vooral in case-modding en oc en cooling... Daar was het toen vet druk... Nu is alles wat saai enzo, 'k zou de regeltjes wat soepeler maken... Dan word het voor iedereen leuker man! Als je nu tegen iemand zegt dat je het er niet mee eens bent, of je kast neerzet word je meteen vet afgezeken man en meteen slotje! Echt daar stoor ik me aan!

Peeps, relax en doe rustig!

Ltrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

als je de regeltjes minder erg wilt, waarom ga je dan niet naar www.beginnersweb.nl voor tech of forum.fok.nl voor onzin :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

En waar heb je het over? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had in het begin ook moeite met de strengheid hiero, maarja je went eraan en anders wordt het een puinhoop. ;)
Daarnaast n00bs>>beginnersweb ;) . En Océn is het nog steeds wel druk hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uitsterven doet het niet echt en JUIST omdat het groot is, is het wat strenger. Volgens mij werkt dat prima. Als je minder streng doet, wordt het juist een zooi met dit formaat. Het enige wat wel vervelend is, is dat mensen je afzeiken en dat iedereen altijd overal commentaar op heeft, maar dat is op elk forum zo.

De strengheid is gewoon een beetje de stijl van dit forum, dat moet je liggen. Als je dat niet relaxed vindt, moet je een ander forum zoeken :P.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 29-12-2003 23:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 29 december 2003 @ 23:17:
als je de regeltjes minder erg wilt, waarom ga je dan niet naar www.beginnersweb.nl voor tech of forum.fok.nl voor onzin :)
Praat me daar niet over, 'k heb het niet over onzin... 'k heb het over een communety waar iedereen wat kan leren! Daar heb je meer aan dan op het nivo dat je nu zit, wand nu weet iedereen wat het is. En de noobs worden weggestuurd of gebanned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe kan het dan dat GOT al zo lang bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 23:21

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik ben bang dat dat het type reactie was waar hij/zij niet op te wachten zat.......
Tja ik vondt het "vroeger"ook gezelliger, maar de wereld is toch wat je er van maakt........

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:18:
[...]
'k heb het over een communety waar iedereen wat kan leren! Daar heb je meer aan dan op het nivo dat je nu zit, wand nu weet iedereen wat het is. En de noobs worden weggestuurd of gebanned...
of naar beginnersweb geleid zodat ze de nodige begin info krijgen en hier het nivo lekker hoog kan blijven zodat de gevorderde meer leren :) veel leuker :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Praat me daar niet over, 'k heb het niet over onzin... 'k heb het over een communety waar iedereen wat kan leren! Daar heb je meer aan dan op het nivo dat je nu zit, wand nu weet iedereen wat het is. En de noobs worden weggestuurd of gebanned...
Ow? Sinds wanneer worden mensen geband omdat ze niets weten?

Lees de policy eens door en vertel me eens wanneer je geband wordt en met welk punt je het niet eens bent en waarom dat slecht is? ALs het alleen maar bij loze aantijgingen blijft, ga ik de discussie niet aan en gaat dit topic op slot wegens zinloosheid.

Zie hier:
Policy: Alle regels die op het forum gelden

Ik zou zo zeggen: Lees dat eens door en vertel eens waarom dat niet goed is.s

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 29-12-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jevn schreef op 29 december 2003 @ 23:18:
Hoe kan het dan dat GOT al zo lang bestaat?
Ik weet het begin van GoT zelfs nog, toen was het nog een gezellige boel... Samen met AP versteeg, B_B, Dabit, rebels, exter etc.

Het is naar mijn mening nu te streng, niet dat ik daar niet mee kan leven... Maar het word er allemaal zo stijf en saai van... Je kan nergens om lachen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[...]

alleen de n00bs die niet willen leren juist :)

mensen die wel willen leren, die laten dat zien door de regels te respecteren, door zelf te laten zien wat ze al proberen en moeite doen. Dát noem ik iets willen leren, en dan zullen de mensen met het 'verstand' geen moeite hebben om zo iemand wat te leren.

In tegenstelling tot de n00bs die alleen maar antwoord willen, en dan weer weg zijn en zich pas weer laten zien bij een nieuw probleem.

Maar dit is toch al in ten treure besproken? :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:20:
[...]

Ik weet het begin van GoT zelfs nog, toen was het nog een gezellige boel... Samen met AP versteeg, B_B, Dabit, rebels, exter etc.

Het is naar mijn mening nu te streng, niet dat ik daar niet mee kan leven... Maar het word er allemaal zo stijf en saai van... Je kan nergens om lachen etc.
Iets zegt me dat je toen ook al geregged was, oftewel, dit is een kloontje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:20:
[...]

Waar heb je het in vredesnaam over? Ik ben zelf een redelijke n00b en leer hier genoeg, vermaak me prima en zelfs de mod's doen vriendelijk tegen me ;)

Dat het anders is dan vroeger geloof ik meteen :) Maar of het daarmee slechter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 29 december 2003 @ 23:20:
[...]

Ow? Sinds wanneer worden mensen geband omdat ze niets weten?

Lees de policy eens door en vertel me eens wanneer je geband wordt en met welk punt je het niet eens bent en waarom dat slecht is? ALs het alleen maar bij loze aantijgingen blijft, ga ik de discussie niet aan en gaat dit topic op slot wegens zinloosheid.
Haha, dacht je dat ik dat niet wist... 'k heb me 1,5 jaar niet laten zien hier... En je mag best weten dat ik T-Mug ben... Maar 'k denk dat ik me onderhand wel weer gewoon kan gedragen... En zoals je wel zal weten heb ruim een jaar geen cloontjes gemaakt ofzo... M'n vaardigheden zijn goed genoeg om op dit nivo mee te kunnen doen. Dus ik denk dat ik wel een her-intergratie mag ondergaan _/-\o_

Vraag kaj maar eens wie Mugje is... Dan krijgt ie waarschijnlijk migraine...

Maar iig ik sugereer maar wat, maar volgens mij... En andere die-hards is de houding van de modjes op dit moment wel erg strak allemaal.

LuNaTiC en Sinterklaas kennen me ook nog wel, aardige gozers _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[...]

En wat zijn de n00bs? Dat zijn die dudez die te lui zijn om voor de duvel te dansen. Ze zijn te beroerd om zelf ook maar even google te raadplegen, te beroerd om de FAQ's te lezen, te beroerd om de search te gebruiken om te trachten eerst ZELF een antwoord te vinden. Nee, die zien het antwoord liever hapklaar op hun bordje gepresenteerd zodat ze zelf niet hoeven na te denken.

Iets niet weten is niet zo'n punt. Maar een zekere basiskennis is wel degelijk vereist. En eigen inzet al helemaal. Het is hier geen helpdesk; iets wat sommigen wel schijnen te denken.

Wat mij betreft mag het best zo 'streng' blijven; soms eventueel nog wel iets strakker naar mijn mening. Maar ik vind het zo ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet om flauw te doen hoor, maarre denk dat je een betere indruk had gemaakt als je na dat jaar gewoon een vriendelijk mailtje had gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort gezegt, je moet er niet zo'n hels probleem van maken als iemand z'n mod wil laten zien en zig niet geheel aan de richtlijnen houd. Of als iemand niet weet hoe iets werkt en gefrustreerd een postje neerzet niet meteen dichtgooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik kan er veel en weinig over zeggen, maar ik kies voor weinig... :P. De regels zijn hier nu eenmaal niet voor niets en daar dien je je gewoon aan te houden. Doe je dat niet, dan zijn ze hier streng. Persoonlijk vind ik dat maar goed ook, want als ze alles door de vingers zouden zien, dan wordt het een ontiegelijke bende op GoT. GoT is juist zo fijn omdat de meeste topics tenminste ergens over gaan, in tegenstelling tot vele andere soortgelijke forums waar het vaak een rotzooi van jewelste is.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 29 december 2003 @ 23:26:
[...]

Niet om flauw te doen hoor, maarre denk dat je een betere indruk had gemaakt als je na dat jaar gewoon een vriendelijk mailtje had gestuurd :)
Haha, dat heb ik in het verleden geprobeerd. 'K weet waar het op uitloopt... Je wacht 3 weken op een reactie waar je nog niks mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

lol je laat zelf zien dat je al nog steeds niet begrijpt wat we hier willen en denkt dat je zo weer lekker naar binnen kan komen :)

lol @ t-mug :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 29 december 2003 @ 23:27:
lol je laat zelf zien dat je al nog steeds niet begrijpt wat we hier willen en denkt dat je zo weer lekker naar binnen kan komen :)

lol @ t-mug :)
Ach, ben modje geweest @ casejunkies... Dat ging heel goed, alleen jammer dat ik er geen tijd voor heb...

't kan aan mezelf liggen... ben nogal veranderd de laaste tijd... Leg me overal wel wat bij neer en ben rustiger geworden... M'n ban was hoofdzakelijk omdat iemand op me liep te schelden omdat ik het ABN niet goed gebruikte en 'k daardoor getreiterd werd en ik daardoor uit m'n slof schoot. Kan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil verder niet grof klinken ofzo, maar ik ben meer opzoek naar een discussie van een iemand van het mangement team of van de admins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebee666
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Als je gewoon een topic opent en vertelt dat je er niet veel vanaf weet en t niet goed lukt maar dat je wel duidelijk laat merken dat je er zelf genoeg aan gedaan hebt door te zeggen wat je precies hebt gedaan en wat er niet lukt, dan blijven je topics echt wel open.
Ik heb ook weleens topics geopent met wat vragen over dingen waar ik geen kaas van gegeten heb, maar wel zo dat ik zelf ook 't nodige heb gedaan om 't goed te krijgen alleen dat ik ff een puntje nodig heb waar ik eens naar moet kijken of iets in die richting. Heb over die topics ook opmerkingen gekregen van "die blijft niet lang open" (toch osiris ? :P ) maar die bleven gewoon open tot de oplossing kwam. En was toch een erg "n00by" vraag.

Ok dat was mijn betoogje :P

Powered by ProBNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga je unban verder maar via de bemiddelaar uitknokken. Je bent met je 15 jaar inmiddels vast al heel volwassen geworden, maar als er bij casejunkies enzo veel losser gepost wordt, dan kan dat toch prima naast elkaar bestaan?

Kloonacounts aanmaken om daar loos mee te gaan blaten is niet de bedoeling hier op dit veel te strak geregelde forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:30:
Maar ik wil verder niet grof klinken ofzo, maar ik ben meer opzoek naar een discussie van een iemand van het mangement team of van de admins...
dan moet je toch *insert naam (at) tweakers (dot) net doen :?

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:29:
[...]

Ach, ben modje geweest @ casejunkies... Dat ging heel goed, alleen jammer dat ik er geen tijd voor heb...

't kan aan mezelf liggen... ben nogal veranderd de laaste tijd... Leg me overal wel wat bij neer en ben rustiger geworden... M'n ban was hoofdzakelijk omdat iemand op me liep te schelden omdat ik het ABN niet goed gebruikte en 'k daardoor getreiterd werd en ik daardoor uit m'n slof schoot. Kan gebeuren...
offtopic:
Waarom tik je niet normaal nederlands dan? (want dat doe je nog steeds niet met je 'eej peeps', 'k, etc). Just nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ach, ik vind de regeltjes ook wel wat streng. Maar goed ik ga dan wel naar andere fora toe als ik wat lol wil trappen... :P
Ik denk dat het een veel voorkomend probleem is van forums: oprukkende aantallen n00b's.
Ik ben zelf ook mede-administrator op een forum over PHP en merk dat er tegenwoordig op de wat technische fora tegenwoordig heel veel n00bs van rond de 14 tot 16 jaar zich registreren en domme vragen stellen, terwijl ze met enig zoekwerk ook een hoop kunnen vinden.
Natuurlijk ben je er ook om ze wat aan te leren zodat ze het de volgende keer beter doen, maar sommige n00bs zijn hardleers...
Ik ik wil geen offensief beginnen of zo tegen de 14 tot 16 jarige gastjes en n00bs 9er zijn zat uitzonderingen namelijk), maar het punt lijkt me duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dan denk ik dat je net de verkeerde tijd van de dag (en van het jaar) uitgekozen hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

WFvN schreef op 29 december 2003 @ 23:31:
[...]

offtopic:
Waarom tik je niet normaal nederlands dan? (want dat doe je nog steeds niet met je 'eej peeps', 'k, etc). Just nieuwsgierig
daar moet je nog volwassener voor zijn
Je kan Daniel door de week op kantooruren vast wel telefonisch bereiken, het nummer staat wel ergens op de frontpage. Je kan mailen naar femme@tweakers.net of naar daniel@tweakers.net..

Maar ik denk dat je jezelf net even een beetje onderschat, je acount staat iig gewoon weer op slot, want dit is volgens mij alleen maar een beetje uitlokken van jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

freebee666 schreef op 29 december 2003 @ 23:31:
Als je gewoon een topic opent en vertelt dat je er niet veel vanaf weet en t niet goed lukt maar dat je wel duidelijk laat merken dat je er zelf genoeg aan gedaan hebt door te zeggen wat je precies hebt gedaan en wat er niet lukt, dan blijven je topics echt wel open.
Ik heb ook weleens topics geopent met wat vragen over dingen waar ik geen kaas van gegeten heb, maar wel zo dat ik zelf ook 't nodige heb gedaan om 't goed te krijgen alleen dat ik ff een puntje nodig heb waar ik eens naar moet kijken of iets in die richting. Heb over die topics ook opmerkingen gekregen van "die blijft niet lang open" (toch osiris ? :P ) maar die bleven gewoon open tot de oplossing kwam. En was toch een erg "n00by" vraag.
Precies, en dat is ook precies de bedoeling van het forum. Ik geef toe dat er hier en daar soms wat snel dingen gesloten worden, maar als iemand gewoon echt z'n best heeft gedaan en dat duidelijk neerzet in een topic, dan valt er altijd over te praten als een topic onterecht gesloten is. En dat gebeurt helemaal niet zo vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook al uit vele bronnen gehoord en zelf toch al zelf behoorlijk ondervonden dat de sfeer hier niet zo te best is, je kan het omschrijven (en zal mss zo wel bedoelt zijn) om alles beetje in goede banen te lijden, maar er zijn veel mensen die het ervaren als rotsfeer enzovoorts.

groetjes

leet dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gelukkig heb jij in precies dezelfde topics als gum-T gereageerd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:35:
ik heb ook al uit vele bronnen gehoord en zelf toch al zelf behoorlijk ondervonden dat de sfeer hier niet zo te best is, je kan het omschrijven (en zal mss zo wel bedoelt zijn) om alles beetje in goede banen te lijden, maar er zijn veel mensen die het ervaren als rotsfeer enzovoorts.

groetjes

leet dude
Als jij het ondervonden hebt, zul je het er waarschijnlijk ook wel naar gemaakt hebben (nofi). Ik heb er in ieder geval geen last van.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg

groetjes

leet dude
Als je gewoon je best doet en je inzet voor je dit forum als helpdesk gebruikt, zijn we erg aardig hoor. Echter, als je laat merken dat je gewoon maar wat raak post juist niet. Bijvoorbeeld door groetjes ed. onder je post te zetten.

Waar ik me dan weer aan kan ergeren, is het verschil in modbeleid inde verschillende subfora. Bij WOS/SA kan je niet vriendelijk genoeg zijn, help je een keer een n00b in een ander subforum, krijg je weer een PM op je dak dat je het topic met rust moet laten, terwijl je de TS gewoon helpt met z'n newbie vraag. Dat is irritant als je niet alleen in vaste subfora's post.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 29-12-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ben ik nou een naargeestig figuur dat ik me hier toch aardig thuisvoel op dit forum met die 'niet te beste sfeer/rotsfeer'? :+

Ik heb tegenwoordig vaker de indruk dat mensen iets als 'rot' beschouwen als ze zelf ergens energie in moeten steken; als ze niet direct krijgen wat ze vragen....

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 29-12-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

WFvN schreef op 29 december 2003 @ 23:47:
[...]
Ben ik nou een naargeestig figuur dat ik me hier toch aardig thuisvoel op dit forum met die 'niet te beste sfeer/rotsfeer'? :+
Zoals ik jou in diverse discussies ben tegengekomen geloof ik dat het met jou best wel meevalt.
Ik heb tegenwoordig vaker de indruk dat mensen iets als 'rot' beschouwen als ze zelf ergens energie in moeten steken; als ze niet direct krijgen wat ze vragen....
Dat heb je heel netjes verwoord en ik ben het er ook mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja kijk, ik las ergens in dit topic dat dit als "helpdesk" word beschouwt, iets wat ik niet had verwacht van het forum, als helpdesk is het zo goed ja, maar er zijn heel veel mensen die net als op casejunkies, een stek zoeken, zoals je op cafe gaat

je kan moeilijk bij een helpdesk aan de toog hangen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:57:
Zou wel kunnen mits je ook wat weggeeft :)

Allen lurken en in de HK hangen zet ook geen zoden aan de dijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:57:
nouja kijk, ik las ergens in dit topic dat dit als "helpdesk" word beschouwt, iets wat ik niet had verwacht van het forum, als helpdesk is het zo goed ja, maar er zijn heel veel mensen die net als op casejunkies, een stek zoeken, zoals je op cafe gaat

Volgens mij moet je mijn post nog een keer doorlezen; je hebt hem volgens mij anders begrepen dan ik bedoeld heb.

Nog een keer:

er zijn redelijk wat n00bs die GoT als helpdesk beschouwen. Terwijl GoT dus geen helpdesk is. Dus mensen die denken dat GoT een helpdesk is, zitten hier fout. Dat zijn dan ook vaak de mensen die lopen te mekkeren dat hier te streng is.

Ik zit inmiddels een paar jaar op GoT en kan ook wel redelijk zeggen dat GoT wel degelijk een 'stek' is geworden voor mij. Alleen niet zo'n café waar je maar dom wat kan lopen blaten (zoals bijvoorbeeld zusterforum FoK!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

WFvN schreef op 30 december 2003 @ 00:02:
[...]
Terwijl GoT dus geen helpdesk is.
eik wel. maar dan een knopje :) de search :)

dat is de helpdesk en daar kan je alles vinden wat je wilt :) en dat mogen mensen weten :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

disjfa schreef op 30 december 2003 @ 00:04:
[...]

eik wel. maar dan een knopje :) de search :)

dat is de helpdesk en daar kan je alles vinden wat je wilt :) en dat mogen mensen weten :)
Nope.... GoT = database
GoT is een bibliotheek; je kan achter zo'n pc-tje stappen en op zoek gaan naar het boek wat je wil hebben. Kan je het boek niet vinden, of heb je wel diverse boeken doorgespit maar kan je nog niet vinden wat je zoekt, dan ga je naar de balie toe om te vragen of zij misschien weten waar het boek te vinden is wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, sorry verkeerd gelezen, maargoed, als ik de sfeer zo bekijk lijkt het idd wel een helpdesk hoor, of zit ik net nou in de fora's die het strengste zijn?

ik leg me dr maar bijn eer, jullie forum, jullie zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

WOEI eindelijk iemand die het snapt :) ik bedoel dan TS. ik zit hier alweer ruim 2 jaar volgensmij zelfs 3 jaar en ik erger me gewoon dood soms hoe topics nu gesloten worden..
en ga nou niet zeiken dat je met de search alles kan vinden.. want dat is inmiddels te groot en onoverzichtelijk geworden.. daarbij zijn er altijd nog altijd problemen die via een simpele vraag makkelijker opgelost zijn dan te gillen van gebruik de search..

kortom laat topics open. niet meteen alles afkappen en sluiten.. de sfeer is echt minder.. ik heb soms het gevoel van fuck it jongens. hier is geen ruk meer aan gewoon. zie idd het aan topics dat is verdwenen.. in de loop der jaren. cm en oc was altijd barstends vol en nu is er geen ruk aan te beleven.. het hele community is van de baan..

en dan zullen we de pushmessage die met akkoord moet beantwoorden maar ffies tussen ons in laten..

ik zit daarom ook nu nog meerendeel alleen in de HK omdat daar nog een beetje relaxt gedaan wordt.. en niet meteen elk topic wordt gesloten.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

De rede dat mensen het vaak te streng vinden, is omdat ze geen moeite willen steken in het begrijpen van het beleid.
Ook users die qua niveau of inzet niet voldoen aan onze richtlijnen vinden het ook vaak te streng, maar eigenlijk hebben dat soort mensen maar 2 opties: beter inzetten of weg blijven.

En ik zeg altijd maar: je _moet_ hier niet komen. Als je het niks vind of te streng, blijf dan weg...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:07:
ok, sorry verkeerd gelezen, maargoed, als ik de sfeer zo bekijk lijkt het idd wel een helpdesk hoor, of zit ik net nou in de fora's die het strengste zijn?

ik leg me dr maar bijn eer, jullie forum, jullie zin ;)
:D Nou snap ik je alweer niet....

volgens mij hebben wij totaal verschillende ideeën bij het woord helpdesk.

Met name de subfora die strenger zijn, noem ik minder helpdesk. Met name de soepele subfora hebben een hoger helpdeskgehalte.

Hoe soepeler het beleid, hoe gemakkelijker mensen een vraag kunnen stellen zonder er een moer voor te doen, hoe kleiner de kans dat hun topic op slot gaat en hoe groter de kans dat ze antwoord krijgen.... Missen bepaalde gegevens? Dan wordt er naar gevraagd = helpdesk

Hoe strenger het beleid, hoe meer mensen zelf moeten zoeken/proberen voordat ze een vraag mogen stellen. Stellen ze de vraag netjes, geven ze alle informatie en laten ze zien wat ze zelf hebben ondernomen, dan heeft het topic bestaansrecht. Missen bepaalde basis-gegevens, dan wordt de -gebrek-aan-kristallen-bol-opmerking- naar voren gehaald =! helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, nog iemand, tjah ik had het gezegt GoT-Mensen!

ik wil hier niks mee uitlokken ofsow, maar het doet echt fel de ronde dat het niks meer is @ GoT, kijk ff naar CaseJunkies, welliswaar minder groot(nu toch nog) maar minder zware regels en vast evenveel (zelfs meer mensen) die er gelukkig zijn en hun vragen zien opgelost worden.

ok WFvN, ik begrijp je nu, ik verstond helpdesk dus net anders om ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 00:14 . Reden: stukkie dr bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Ik ben al lang blij dat het beleid hier wat strenger is dan gemiddeld, ik moet er niet aan denken dat alle topics het nivo van een Fok of HK topic krijgen.

En als het niet bevalt? Simpel: :w doei, je bent hier helemaal vrijwilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Omdat te onderbouwen, open eens 5 willekeurige topics in SA en 5 willekeurige topics in OM en vergelijk. OM is veel strenger, maar het niveau ligt daarom ook hoger. Als het aan mij ligt worden alle sub fora zo "streng". Fora voor beginners zijn er ontelbaar, voor mensen met wat meer verstand van zaken niet. Daar is dit forum in de eerste plaats voor bedoeld; newbies gaan maar lekker naar bijvoorbeeld beginnersweb. Als je de sfeer niet past hier ben je nog niet klaar voor dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

als je het daar leuk vind blijf daar :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 30 december 2003 @ 00:13:
[...]

Omdat te onderbouwen, open eens 5 willekeurige topics in SA en 5 willekeurige topics in OM en vergelijk. OM is veel strenger, maar het niveau ligt daarom ook hoger. Als het aan mij ligt worden alle sub fora zo "streng". Fora voor beginners zijn er ontelbaar, voor mensen met wat meer verstand van zaken niet. Daar is dit forum in de eerste plaats voor bedoeld; newbies gaan maar lekker naar bijvoorbeeld beginnersweb. Als je de sfeer niet past hier ben je nog niet klaar voor dit forum.
vind ik maar raar, dus dat wil zeggen dat omdat ik een forum heb voor gevorderden nieuwe leden maar ff naar de concurent ga schuiven? slechte manier van zaken doen alsjet mij vraagt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maar jullie komen vooral uit de CME en DOC hoek, geldt het vooral voor die fora, of voor heel GoT? dat is namelijk wel handig om even vast te stellen, anders blijven we nog in de loze ruimte discussieren. Dat idee heb ik als ik ReseTTims reply lees namelijk een beetje, en ik heb ook een klein beetje het vermoeden dat jullie het ook specifiek in die hoek zoeken.

Of zit ik helemaal verkeerd? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op 30 december 2003 @ 00:14:
[...]

als je het daar leuk vind blijf daar :)
het gaat niet om wat ik vind, het gaat vooral om wat wij vinden, met wij bedoel ik iedereen die denkt zoals ik over GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:19:
[...]
het gaat niet om wat ik vind, het gaat vooral om wat wij vinden, met wij bedoel ik iedereen die denkt zoals ik over GoT.
waarom post je hier dan...... vooral na de post van jou hiervoor :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:17:
[...]

vind ik maar raar, dus dat wil zeggen dat omdat ik een forum heb voor gevorderden nieuwe leden maar ff naar de concurent ga schuiven? slechte manier van zaken doen alsjet mij vraagt O-)
Niets mis met nieuwe leden, zodra ze een bepaald niveau hebben (en dan vooral mentaliteitsniveau, een tweakerinstelling van eerst zelf proberen/zoeken en pas als je er echt niet uitkomt vragen.) Newbies zie ik als personen die weinig ervaring met computers hebben en hier dus niet thuis horen, tenzij ze zich zo profileren dat het duidelijk is dat ze hun uiterste best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[...]

Ohja?

Wat denk je dat een directeur van een universiteit doet als er een stel ouders met hun kleuterkindje aan komen zetten met de vraag of ze hun kind daar mogen plaatsen?

Wedden dat hij in eerste instantie verwijst naar de vele basisscholen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:19:
[...]
Als de regels jullie niet aanstaan kunnen jullie altijd proberen in het management te komen en ze dan te veranderen. GoT is geen democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 30 december 2003 @ 00:18:
maar jullie komen vooral uit de CME en DOC hoek, geldt het vooral voor die fora, of voor heel GoT? dat is namelijk wel handig om even vast te stellen, anders blijven we nog in de loze ruimte discussieren. Dat idee heb ik als ik ReseTTims reply lees namelijk een beetje, en ik heb ook een klein beetje het vermoeden dat jullie het ook specifiek in die hoek zoeken.

ik zit dikwijls op grafische en webdesign, wetenschaps en levensbeschouwing, fotografie en CME, en ik moet zeggen dat die andere wel meevallen, maar CME is erg, vannaf je maar iets opent dat in de zoekmachine te vinden is (en aangezien de omvang van de GoT database is dat bijna alles) word er een slotje op gegooit, zet je een reply dat niet zo duidelijk is of niet echt helpt voor de vraag word je op de vingers getikt. het is een beetje TE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mr. Liu schreef op 30 december 2003 @ 00:20:
[...]

Als de regels jullie niet aanstaan kunnen jullie altijd proberen in het management te komen en ze dan te veranderen. GoT is geen democratie.
Maar GoT is ook niet almachtig ofzo. Ik heb ook weleens een pushmessage gehad waarvan ik dacht wtf is dit nou weer, met als bijschrijft "je komt er vanaf met een aantekening bla". Wie ben je dan eigenlijk wel niet? GoT moet het overduidelijk hebben van de users en niet andersom, de users vinden hun weg toch wel.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ReseTTim schreef op 30 december 2003 @ 00:07:
WOEI eindelijk iemand die het snapt :) ik bedoel dan TS. ik zit hier alweer ruim 2 jaar volgensmij zelfs 3 jaar en ik erger me gewoon dood soms hoe topics nu gesloten worden..
en ga nou niet zeiken dat je met de search alles kan vinden.. want dat is inmiddels te groot en onoverzichtelijk geworden.. daarbij zijn er altijd nog altijd problemen die via een simpele vraag makkelijker opgelost zijn dan te gillen van gebruik de search..

kortom laat topics open. niet meteen alles afkappen en sluiten.. de sfeer is echt minder.. ik heb soms het gevoel van fuck it jongens. hier is geen ruk meer aan gewoon. zie idd het aan topics dat is verdwenen.. in de loop der jaren. cm en oc was altijd barstends vol en nu is er geen ruk aan te beleven.. het hele community is van de baan..

en dan zullen we de pushmessage die met akkoord moet beantwoorden maar ffies tussen ons in laten..

ik zit daarom ook nu nog meerendeel alleen in de HK omdat daar nog een beetje relaxt gedaan wordt.. en niet meteen elk topic wordt gesloten.
Je kan toch je best doen de juiste zoektermen op te geven bij een search? Als ik bijvoorbeeld iets zoek over of mijn oude AGP kaart in een nieuwe PC met AGP 1,5V past (kwam toevallig laatst een topic over langs en was ook al eens eerder een topic van mij over) dan geef ik altijd zo veel mogelijk de juiste zoekwoorden op:
AGP, 1.5V, volt, past
en niet alleen:
AGP
(dit is ff zwaar overdreven, maar het gaat om het idee)

En als je het niet kunt vinden, gebruik dan ook eens Google. Het is op zich mijn beste vriend. :)
En weet je niet hoe je het beste daar in kan zoeken? Nou dan een paar tips:
- http://www.google.nl/intl/nl/help.html
- gebruik zoveel mogelijk zoekwoorden (zoals ik hier boven ook al zei)
- benadruk zoekwoorden die belangrijker zijn (zet er een plusje voor)

Vervolgens als je echt niets kan vinden zet je op zn minst een beknopte opsomming wat je geprobeerd hebt:
- welke searches gebruikt + zoektermen daar op?
- welke websites op gezocht?

Dat maakt al een stuk duidelijker dat je wel degelijk moeite hebt gedaan om het antwoord op eigen houtje te proberen te vinden.
Maar als je geen moeite wilt nemen om eerst op eigen houtje iets te vinden... kijk dan ook niet raar op als anderen daar pissed off op reageren. ;)

En die pushmessage: Ik heb er nog maar 1 gehad en dat was vandaag. En toevallig was dat een keurig nette van elevator, hij melde even dat een topic van mij verplaats vwas van WOS naar SA. _/-\o_

En uitwijken naar HK? Tsjah, ik kan dat niet (zie mijn userid en gelet op toegestane range van t/m 70.000).
Bovendien vind ik dat er dan nog wel relaxtere fora zijn om dan naar toe te gaan (nix ten nadele van GoT en no flame).

Conclusie:
een goed antwoord op je vraagstuk krijgen begint bij je zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:22:
[...]

ik zit dikwijls op grafische en webdesign, wetenschaps en levensbeschouwing, fotografie en CME, en ik moet zeggen dat die andere wel meevallen, maar CME is erg, vannaf je maar iets opent dat in de zoekmachine te vinden is (en aangezien de omvang van de GoT database is dat bijna alles) word er een slotje op gegooit, zet je een reply dat niet zo duidelijk is of niet echt helpt voor de vraag word je op de vingers getikt. het is een beetje TE
Kan jij me vertellen hoe het komt dat van de topics die ik geopend heb maar betrekkelijk weinig slotjes zijn? (ik heb het niet over de BUG en SM-topics uiteraard)
Niet omdat ik op alle gebied alle kennis heb..... zeker niet.....

Waarom blijven mijn topics wel open en die van sommige andere users niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
WFvN schreef op 30 december 2003 @ 00:20:
[...]

Ohja?

Wat denk je dat een directeur van een universiteit doet als er een stel ouders met hun kleuterkindje aan komen zetten met de vraag of ze hun kind daar mogen plaatsen?

Wedden dat hij in eerste instantie verwijst naar de vele basisscholen!
Dat vind ik nogal appels met peren vergelijken, ik kan Leet dude meer gelijk geven.
Je wilt je bezoekers natuurlijk liever voor je zelf hebben. :) Bezoekers gaan wel op hun eigen houtje naar de concurrent als je website hun niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

LuNaTiC schreef op 30 december 2003 @ 00:18:
ik heb het toevallig nu over dat ene hoekje wat jij bedoelt. maar jij weet ook wel dat het overal meer aangeschaafd is.
zo had ik is een vraag over hoe je vanuit w98 een dualboot kon weghalen. het bleek heel simpel achteraf te zijn.. en via een topic kwam ik er ook snel achter. maar ze sluiten het achter wel met gebruik de search.
tja ik heb zoiets van waarom 30min gaan zoeken als iemand het mij in 5min kan vertellen. en wat boeit nou 1 zo'n topic. als het toch niet meer belangrijk is wordt het wel met rust gelaten en verdwijnt het uit beeld.

jullie zeggen ook nu wel heerlijk dat er niet van die topics zijn zoals @Fok en weet ik het allemaal. maar volgensmij is een forum toch nog altijd een site waar mensen andere mensen helpen en in dit geval is het om mensen te helpen met hun problemen over computers.
want ga nou niet zeggen dat alles in boeken staat want dat is niet zo.. de oplossingen zijn vaak in de praktijk op gelost. niet via een 1 of andere theorie.

maar ik heb het dus specifiek over cm en oc gehad omdat ik daar gewoon het meeste zit en over kan vertellen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

JeroenM_tbs schreef op 30 december 2003 @ 00:27:
[...]

Dat vind ik nogal appels met peren vergelijken, ik kan Leet dude meer gelijk geven.
Je wilt je bezoekers natuurlijk liever voor je zelf hebben. :) Bezoekers gaan wel op hun eigen houtje naar de concurrent als je website hun niet bevalt.
Nee hoor, ze gaan klagen ipv weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:22:
[...]

Daar druk je echt de spijker op de kop. Waarom is de datebase te omvangrijk, omdat iedere n00b klakkeloos een topic opent waardoor je juist zoveel topics krijgt bij de search, iets wat de crew juist probeert te voorkomen.

Wat WFvN net zei: over het aantal slotjes, geldt net zo goed voor mij: waarom heb ik (bijna) geen slotjes? nr1. ik heb bijna geen topics nr1a. ik zoek alles eerst uitgebreid op waardoor ik géén topic hóef te openen. nr2 ik ben naast problemen die ik tegekom meer geïnteresseerd wat het forum allemaal te bieden heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door jevn op 30-12-2003 00:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JeroenM_tbs schreef op 30 december 2003 @ 00:27:
[...]

Maar als users niet aan de richtlijnen willen voldoen, ben ik ze liever kwijt dan rijk (ervaring als moderator op Sitechecks.nl); uiteraard geef ik een user de gelegenheid om zich aan te passen. Maar heeft hij daar geen trek in, dan zie ik hem liever vertrekken....

Maar het is zeker niet appels met peren vergelijken. Mijn voorbeeld was in geval van -te-weinig-kennis-

Stel dat diezelfde kleuter hoogbegaafd is, dan kan hij zich wellicht toch staande houden op die universiteit. Maar daar zal hij wel wat voor moeten doen.

Maar nu ander voorbeeld.

Stel: je zit op een school en je hebt lak aan de regels die er gelden. Ook dan geldt: die school is je liever kwijt dan rijk!! De ellende is alleen dat voor leerlingen van 15 jaar en jonger, dat ze niet zomaar van school gezet kunnen worden. Dit klinkt even wat negatief, ik zal het duidelijker uitleggen.
Er zijn leerlingen die er echt de kantjes vanaf lopen en zich zodanig hebben gepresenteerd dat een normale omgang op die school niet meer mogelijk is; de hele verhouding tussen leerling en school is verziekt. Zo'n leerling kan gewoon beter vertrekken. En dat is iets waar een school dan ook zeker mee bezig gaat. Ja..... echt waar.... de leerling wegschuiven naar een concurrent. Alleen gaat dat niet zomaar; vanwege de leerplicht zal de school zelf voor een nieuwe school moeten zorgen. Mgoed, toch echt wel weer een goed vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ReseTTim schreef op 30 december 2003 @ 00:28:

tja ik heb zoiets van waarom 30min gaan zoeken als iemand het mij in 5min kan vertellen. en wat boeit nou 1 zo'n topic. als het toch niet meer belangrijk is wordt het wel met rust gelaten en verdwijnt het uit beeld.
ik neem alleen ff dit puntje, want dit is namelijk wel tekenend: zo denken meer mensen, en als dat voor elk topic zouden denken dan is dat dus niet meer één topic, maar _heel_ veel (het is gewoon een supergroot forum). Dus het is gewoon wel nodig. óf je moet alle topics open houden, en dan worden de die-hards weer ontevreden, verlies je die weer en dan heb je dus ook niks meer over.

Overigens ben ik zelf meer voor bijsturen dan sluiten, en dat is wel grappig want dat gebeurt naar mijn weten juist steeds meer in steeds meer fora. IIG in WOS, SA en ook de devschuur zijn ze daar flink mee bezig. Natuurlijk wordt er nog steeds gesloten, maar dat moet soms met echt 'kansloze' topics.

Dus helemaal eerlijk is het ook niet, want een slotje is makkelijker dan bijsturen en de mods doen juist heel erg hun best en verzetten veeel werk om meer bij te sturen voor het keihard op slot te doen.

Nog even over of het nou over heel GoT was of over CME/DOC: dat vroeg ik alleen om de discussie te vergemakkelijken. Ik vond het namelijk frappant dat T-mug, squid, en nu jij ook je hier vertoonden en daarom dacht ik dus dat het vooral op CME/DOC toegespitst was. Áls dat zo is, is het veel handiger om het topic ook echt alleen over die hoek te laten gaan, anders discussieer je nu veels te breed en eigenlijk in de loze ruimte; het blijft een discussie die al zooo vaak gevoerd is, maar doe je het specifieker over die hoek, dan kun je je beperken tot een kleiner deel :) Kun je dieper ingaan op wat er dan fout gaat, kun je kijken hoe het beter kan, kun je feedback vragen van alleen die mods en de harde kern :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]
Nee, extreem goede manier van zaken doen. We stellen kwaliteit hier boven kwantiteit, en bot gesteld houdt dat idd in dat we mensen die niet wensen te voldoen aan onze kwaliteit elders de kwantiteit gaan versterken. Mensen die willen zijn van harte welkom, maar dan wel aanpassen aan de regels van de gastheer.

Je hele stelling klopt sowieso niet. Stel dat er morgen 100 kantklosfreaks registreren op GoT, moeten we dan voor die 'klanten' een kantklossubforum openen? Tuurlijk niet, GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker, punt. Iedereen die zich (ooit) daartoe wil rekenen is welkom, en anders heb je hier weinig te zoeken.

Ik heb hierboven alles enigszins zwart/wit gesteld maar op de keper beschouwd is het wel zoals de zaken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

ReseTTim schreef op 30 december 2003 @ 00:28:
[...]
En dit vloekt dus heel erg met de bedoeling van GoT, namelijk het bieden van interessante topics voor een hoogopgeleid publiek. Op jouw manier barst het in de topiclist van de zogenaamde McDonalds-snel-ff-afhalen vragen die al honderden keren zijn langsgekomen, en transformeren we GoT dus van een technische denktank en hoogniveau discussieforum tot helpdesk. Nog afgezien van dat het niet strookt met de insteek jaag je daarmee dus hard de 'professionals' weg waar diverse subfora op draaien, simpelweg omdat die de tijd en zin niet hebben om 20 identieke vragen per dag door te moeten lezen en te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
JvS schreef op 29 december 2003 @ 23:33:
Maar ik denk dat je jezelf net even een beetje onderschat [..]
[stating the obvious]
'overschat' bedoel je lijkt me ;)
[/stating the obvious]

Met een andere topictitel en als het topic geopend was door iemand die hier al langere tijd kwam had ik er misschien nog over gedacht de genoemde punten serieus te nemen. Maar nu? Tsja..je kunt niet na 10 posts beweren dat je wel weet hoe het allemaal moet en dat je dit wel efkes met het management van tweakers.net gaat bespreken.

Dan nog een behulpzaam linkje: How to ask questions the smart way. Hoe het daar staat is wel weer een tikje overdreven, maar dan snap je in ieder geval een beetje welke richting je op moet denken. Zulk soorten onderwerpen en manieren van vragen stellen zien we dus graag.

[ Voor 43% gewijzigd door Wilke op 30-12-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Muh, ik stoor me d'r juist aan dat in de HK en NTSM vaak (in mijn ogen) zinloze 'discussies' open blijven. :/ Vooral als het om politiek en maatschappij gaat staat iedereen bij voorbaat al zo met de hakken in het zand dat er onmogelijk een redelijke discussie uit voort kan komen.

Maar goed, ik ben het er helemaal mee eens dat er op een forum van dit formaat streng gemod moet worden om het geheel een beetje bruikbaar te houden. En wie het het er niet mee eens is kan idd. lekker verhuizen naar het eerder gespamde keesjunkies TM... Of fok of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zal ff mijn mening geven over het onderwerp in de topicstart.

Het valt mij op dat de users de fout nooit aan hun eigen kant zoeken, maar altijd aan de kant van de moderator.
Hoe komt het dat er nooit een lichtje gaat branden "Goh, misschien heeft de mod wel gelijk en had ik het ook zelf op kunnen lossen".

GoT is een kennisforum en het is de bedoeling dat die kennis erin blijft. Het is niet voor niets één van de drukste fora en één van de meest informatie computerfora van Nederland en Belgie.

Nu snap ik best dat een gebruiker niet alles kan weten, maar dat is nog steeds geen reden om dan maar een uitzondering te gaan maken. Als je je niet thuisvoelt in een beleid dat al heel lang goed gaat, kan je beter gewoon een ander forum zoeken waar het je goed bevalt.

Ik vind dit een prettig forum, zou ik bijvoorbeeld naar Casejunkies gaan (even als voorbeeld, kan ook een ander forum zijn natuurlijk, dit is dus niet als een soort van aanval bedoeld) dan zou ik me daar echt niet thuis voelen.
Al die topics door elkaar, die steeds over hetzelfde gaan, steeds als er een nieuw iemand bij komt opent die weer ál die topics die iedereen al een keer geopend heeft....

Heb je wel eens een baan gehad? Zie je jezelf al aan het werk, gaat het helemaal fout. Ja sorry baas, ik ben ook maar een n00b. Kan je me niet gewoon ff alles voorkouwen?
Wat zegt jouw baas dan, ik doe het zelf wel, ga jij maar lekker weer naar huis.

Kortom, eigen inbreng is altijd welkom. Die topics gaan echt niet op slot omdat hier psysisch gestoorde en slotjes-geobsedeerde moderators rondhangen. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Charly schreef op 30 december 2003 @ 00:59:
Muh, ik stoor me d'r juist aan dat in de HK en NTSM vaak (in mijn ogen) zinloze 'discussies' open blijven. :/
daar ben ik ook al zo vaak over gevallen :) zo zij er nivo`s en nivo`s :) ik vind het idd waar dat in de hk het nivo wel wat ander mag maar dat ben ik :)

verder gaat het hier om over de tech en niet de prive fora :) dus k kan er weer niets over zeggen behalve dat de mods daar wel nivo kunnen houden :)

nu nog de prive fora :)

offtopic:
mag ik nog een keer zeggen dat de prive fora weer @ front worden gezet omdat daar het nivo wat aan de slechte kant staat.......

[ Voor 15% gewijzigd door disjfa op 30-12-2003 01:18 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wilke schreef op 30 december 2003 @ 00:42:
[...]
Dan nog een behulpzaam linkje: How to ask questions the smart way. Hoe het daar staat is wel weer een tikje overdreven, maar dan snap je in ieder geval een beetje welke richting je op moet denken. Zulk soorten onderwerpen en manieren van vragen stellen zien we dus graag.
Fantastische link _/-\o_
Ik heb me uitstekend vermaakt met het doorlezen van dat document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dreeke schreef op 30 december 2003 @ 01:08:
Die topics gaan echt niet op slot omdat hier psysisch gestoorde en slotjes-geobsedeerde moderators rondhangen. :)
Waarmee we niet willen zeggen dat het tweede niet waar zou zijn, we ontkennen alleen het causaal verband tussen het eerste en het tweede :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 21:10
Mr. Liu schreef op 30 december 2003 @ 01:21:
Fantastische link _/-\o_
Ik heb me uitstekend vermaakt met het doorlezen van dat document.
Mooi om te horen :)

Hij staat in de NOS Policy bij 'dit moet je zeker eens doorlezen, vooral als je topic dicht is gegaan en je niet goed snapt waarom'. Alleen vind ik zelf de schrijftrant wel wat arrogant overkomen hier en daar (zo van "wij zijn hackers en als je niet met ons praat op de manier zoals wij dat willen dan heb je dikke vette pech"). Wel goed beargumenteerd, maar toch - niet iedereen heeft zoveel op met electronica (ook op GoT niet), en da's maar goed ook (een wereld met alleen nerds B) , dat schiet ook niet op).

Maar het beantwoord wel heel goed de vraag "waarom krijg ik geen fatsoenlijk antwoord op mijn vraag en waarom wordt ik als oud vuil behandeld?"

Het is grotendeels houding: als het er op lijkt dat je zelf hard aan het proberen bent geweest en van alles probeert af te leiden waarom het niet werkt en dan vraagt hoe het wel zou moeten, is alles OK. Ontbreekt die instelling, wel: tenzij je ons inhuurt en er voor betaalt verspillen we dan waarschijnlijk gewoon geen tijd aan je. Het is niet alsof je iets van ons kunt eisen of recht hebt op hulp ofzo.

Najah, uitgebreider uitleg is in dat document zelf wel te vinden, ik vond het ook wel vermakelijk (die voorbeelden vooral) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Wilke schreef op 30 december 2003 @ 00:42:
Hmm, supermooie link. Mss handig die in de algemene FAQ op te nemen, of iig. in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
hehe, agree :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp nog steeds niet of het beklag nu gaat over slotjes in het algemeen, of specifiek over het modbeleid van CME/DOC?

Als ik nu de slotjes van vandaag in CME als voorbeeld neem:
- move naar het kleine mods topic (staat ook in Policy dat het daar hoort)
- "waar vind ik mailadres van AMD voor casebadge" (antwoord staat in search en AMD website)
- een 'mod'topic (waar nog meer topicreports als serieuze replies op komen)
- een ik wil een kant-en-klaar-schema vraag (antwoord staat in Faq)

Kortom, ik zie zo 1-2-3 niet waar we in CME:
- te streng zijn
- geen respect tonen voor 'n00bs'
- vet afzeiken
- mensen wegsturen
- saai en stijf zijn
- een hels probleem maken van 'foute' postings

Dat er topics gesloten worden wegens searchvraag klopt. Dat de search onwerkbaar, onbruikbaar is klopt niet. Als ik iets in 10 seconden kan vinden, kan iedereen dat in de tijd dat een topic openen en passief wachten op antwoord kost.

Ik denk dat een hoop mensen een forum verwarren met een aantal andere dingen. Een forum is namelijk geen snelheidsmonster, geen fastfoodstyle helpdesk, geen chatkanaal, geen IRC, 27mc bakkie of kroeg. Ook in een bibliotheek kun je niet verwachten dat ze exact dát boek pakken, doorlezen en op de juiste pagina openslaan met je antwoord. Je wordt vriendelijk verwezen naar de indexbakken en PC's - en het correcte onderwerp-rek - en zoveel verschilt dat niet met de handelingen die een moderator uitvoert.
Daarnaast: het is een slotje (afgehandeld, klaar), geen geldboete of celstraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Kan dit onderwerp niet toegevoegd worden in de FAQ van LA. Bijvoorbeeld: HELP, ik vind het beleid op GOT te streng. Wordt een beetje moe van deze topics en elke keer wordt hetzelfde verhaaltje afgedraaid. GOT loopt IMHO prima en een soepeler beleid voeren zal naar mijn idee het niveau van GOT doen verslechteren.

Maak gewoon een extra kopje onder dit onderdeel in de FAQ en verwijs daarnaar bij topics als deze.

Specifieke opbouwende kritiek moet natuurlijk altijd kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Brakkie op 30-12-2003 03:17 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik vind het ondertussen wel mooi geweest. Gum-T kwam even verkapt klagen over een meer dan terechte vroegere ban die nu in ere is hersteld voor z'n nieuwe account, Brakkie heeft gelijk dat dit soort topics veel te veel energie kosten, en ter illustratie van z'n punt zie ik euss hier ook weer een half uur verspillen aan idd hetzelfde type posting dat we iedere keer afdraaien als dit soort topics (soms ook in nuttiger context) langskomen.

Oftewel: topicstarter leest het niet meer, deze gaat op slot om te voorkomen dat meer mensen hier tijd aan gaan verspillen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 30-12-2003 03:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.