[MSVC++] Autocomplete corrupted na wijzigingen *

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben een project aan het maken waarin ik uitvoerig gebruik maak van de STL.
Nu heb ik in de standard include file MAP een paar dingetjes veranderd om het een en het ander te debuggen, maar daarna heb ik die file weer veranderd naar hoe ie origineel was.

Het probleem is nu, VOOR ik dat deed kreeg ik als ik "map_object." tikte in de MS VC editor een mooi autocomplete lijstje met alle methoden en parameters die die map klasse bezit. NADAT ik die file bewerkt heb krijg ik echter maar een paar (totaal nutteloze) dingen meer in dat lijstje.

Mijn vraag is nu: hoe krijg ik MS VC zover dat 'm weer de volledige autocomplete lijst weergeeft voor een map klasse?

Ik heb die MAP include file ook wel even toegevoegd aan de header files van mijn project, misschien dat dat iets veranderd heeft?

Ik kan wel in het ClassView venstertje een voor een methodes en parameters toevoegen aan de map klasse als ik die MAP include file bij de header files van mijn project gezet heb, maar daar heb ik weinig zin in, en het zou trouwens ook niet nodig mogen zijn. Bij mijn eigen header files moet ik dat ook nooit doen, en toch weet 'm altijd de juiste layout van m'n klassen.

't is een kleinigheidje, maar wel immens irritant!
Ik vind die autocomplete functie namelijk nogal handig, het bespaart me
veel opzoekwerk!
Suggesties iemand?

PS: Sorry voor de topic, ik weet niet meteen hoe ik het stijlvoller kan uitdrukken :)

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 29-12-2003 22:46 ]

Verwijderd

Mja, bij die autocomplete die standaard bij MSVC zit heb ik altijd zoiets van: als het werkt is het leuk en anders heb je pech. Helaas heb ik geen vast recept wat je moet doen als het niet werkt. Wat je kunt proberen is een keer alle intermediate files (dus dan ook alle, een clean doen alleen is niet genoeg) weggooien en je project opnieuw openen.

Als dat niet werkt, misschien es je project opnieuw aanmaken, je oude source files manually toevoegen en verder geen rare dingen doen als systeem header files aan je project toevoegen.

En verder off topic: probeer eens Visual Assist. Die heeft z'n eigen source file parsing en autocomplete en werkt wonderbaarlijk goed. Als je daar een keer mee gewerkt hebt wil je niet meer zonder.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

DieterVDW schreef op 29 december 2003 @ 22:45:
PS: Sorry voor de topic, ik weet niet meteen hoe ik het stijlvoller kan uitdrukken :)
offtopic:
hummja kan toch niet zooo moeilijk zijn :/

Professionele website nodig?

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Wat vaak werkt om autocomplete weer werkend te krijgen (naast de suggesties van Ash) is de juiste header file openen, iets typen, weer weghalen en opnieuw saven (als je je project open hebt staan). Daarna doet ie het vaak weer.

www.madwizard.org

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

www.wholetomato.com, en kijk eens naar visual assist. Echt de moeite waard!

Overigens helpt het ook wel als je even de versie van je MSVC++ erbij vermelt, want we zitten immers alweer op 7.1 :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
'k es alles weggevaagd (behalve m'n source files natuurlijk)
en nieuw project aangemaakt, en dat werkte gelukkig!
(Had ik eigenlijk zelf moeten op denken |:( )

'k ga es die Visual Assist uitchecken!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

CodeRush for Visual Studio .NET is nog beter, dus als je Visual Studio .NET gebruikt Moet daar echt eens naar gaan kijken; www.devexpress.com.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit: voor zover ik me door de marketing poop heen heb kunnen werken lijkt het me alleen bedoelt voor .net talen, en dus niet voor C++ (* .oisyn naar topictitle), en is het ook geen intellisense/code completion/hoe je het ook wilt noemen

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2003 04:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1