Toon posts:

DNS server met Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Als ik met Windows 2000 server een aantal websites zelf wil gaan hosten, hoe stel ik de dns in, ik moet er iig twee dns servers van maken, zover ben ik.
Heeft iemand een kort 'howto' of een website waar dit uitgelegd word ?

Het idee is dat ik een Win2000 server in ga zetten zodat de IIS diverse websites gaat hosten. Het configureren van de webserver is niet zo'n probleem. Eerst DNS, en dan gaan we eens nadenken over de mail ;)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

TeeDee

CQB 241

Met IIS kan je redelijk simpel middels host header names meerdere sites op 1 ip hosten.
DNS kan je imho gewoon die van je provider doen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

Ik denk dat je het beste even wat howto's van DNS algemeen en Windows 2000 DNS kunt doorlezen, aangezien de kennis die je nu tekort komt allemaal netjes gedocumenteerd staat ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:39:
Hoi,
Als ik met Windows 2000 server een aantal websites zelf wil gaan hosten, hoe stel ik de dns in, ik moet er iig twee dns servers van maken, zover ben ik.

Het idee is dat ik een Win2000 server in ga zetten zodat de IIS diverse websites gaat hosten. Het configureren van de webserver is niet zo'n probleem. Eerst DNS, en dan gaan we eens nadenken over de mail ;)
Gezien jouw kennis kun je beter die namen registreren bij een bedrijf zoals WideXS waar zij de DNS runnen, maar je wel zelf de instellingen bepaalt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 21:34

bitflusher

flushed die *** pc

wat wil je eigenlijk met de dns names en websites?

websites voor intern gebruik > eigen dns

websites van buiten bereikbaar > dns bekend bij provider

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Als je zelf niet veel van DNS afweet, zou ik het lekker door de provider laten afhandelen. Waarschijnlijk gebruiken die keurig 2 aparte machines (misschien zelfs wel op 2 verschillende netwerken en/of lokaties) en hebben een kleinere kan op uitval dan jouw kabel/dsl-verbinding.

Misschien moet je even zoeken naar een provider waar je (via een controlpanel ofzo) evt. zelf aanpassingen in je dns-zone kunt maken.

Ik weet dat SiteMaster en WideXS dat bieden... van andere providers weet ik dat niet.

[ Voor 36% gewijzigd door jurri@n op 30-12-2003 09:59 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:39:
Hoi,

Je laat de externe hosting door een Name Provider doen zoals boven al genoemd is. Het interne gedeelte vang je af door met HostHeaders te gaan werken.

Wil je zelf DNS gaan hosten zul je inderdaad 2 DNS servers moeten hebben en aan een hele lijst van eisen moeten voldoen in verband met redundancy en uitval en dergelijke.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1