[Exchange 2003] Services starten niet

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 12:46
De situatie
Nieuwe AMD 2200+ machine, asrock K7S8X (sis chipset), losse Promise SX4 RAID5 array, verse Windows Server 2003 Standard installatie.
AD opgezet met een aantal users / computers.
Exchange geinstalleerd (netjes de stappen doorlopen van de setup, dus forestprep / domainprep, IIS installeren enz).
Daarna voor de users mailboxen aangemaakt. De client's draaien Windows XP home dus worden niet opgenomen in het domain maar maken alleen gebruik van exchange.

De bedoeling
OA het delen van de agenda's, dat is geen enkel punt zodra/zolang exchange draait.

Het probleem
Bij het opstarten van Windows 2k3 worden de exchange services niet gestart en krijg ik een foutmelding.
Bekijk ik dan de event viewer staan er de volgende errors:
  • Timeout (30000 milliseconds) waiting for the Microsoft Exchange Management service to connect.
  • The Microsoft Exchange Management service failed to start due to the following error:
    The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
  • Timeout (30000 milliseconds) waiting for the Microsoft Exchange System Attendant service to connect.
  • The Microsoft Exchange System Attendant service failed to start due to the following error:
    The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
  • Timeout (30000 milliseconds) waiting for the Microsoft Search service to connect.
  • The Microsoft Search service failed to start due to the following error:
  • The Microsoft Exchange Information Store service depends on the Microsoft Exchange System Attendant service which failed to start because of the following error:
  • The Microsoft Exchange MTA Stacks service depends on the Microsoft Exchange System Attendant service which failed to start because of the following error:
Iets daarvoor krijg ik de melding dat er een service of driver niet gestart is tijdens het opstarten en dat ik dus de eventviewer moet raadplegen.

Wat heb ik geprobeerd?
GoT search --> geen vergelijkbaar probleem
Google --> geen oplossing gevonden
EventID.net --> Oplossing gevonden voor deinstallatie van Exchange 2000 :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Exchange vragen horen in Software Algemeen thuis, ik verplaats je topic dus nog eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40

pistole

Frutter

Heb je ook in de MSKB gezocht?

Hoe zit het qua domain structuur; is de machine ook een DC? Zijn er anders meldingen te vinden op een bestaande DC? Kan de machine communiceren met een DC? Is resolving goed geregeld (dns) ?

Ik frut, dus ik epibreer

• _-= Erikje =-_
Domain structuur: 't is maar 1 machine, resolving werkt goed, zowel forward als reverse dns werken allebei, domainname resolved naar die machine, clients resolven ook.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke van de services weigert als eerste te starten ? Denk dat als je dat weet je iets hebt om gericht te troubleshooten. De rest van de afhankelijke services zullen het toch niet gaan doen totdat de eerste draait.

Zoals ik uit je openingspost opmaak is dat de Exchange Management Service, welke niet tijdig reageert. Misschien de Exchange AdminTools opnieuw te installeren ? Of meldt het evenementenlogboek nog meer details ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _-= Erikje =-_
Nee verder geen details, nu deed ik net een reboot en toen bleef de machine enige tijd op "Preparing network connections" hangen (kan zijn dat ie dat altijd al deed, 'k heb net de monitor weer aangesloten), maar nu krijg ik weer compleet andere services die het ook niet doen. Ik ga nu aan de hardware twijfelen, affijn een nachtje geheugentesten & maar even verder kijken dan.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik zou je netwerkdrivers een goed testen/vervangen door nieuwere. Ik heb de afgelopen weken al 3 servers (allemaal spliksplinternieuwe hardware) moeilijk zien doen onder Win2K3 door de netwerk drivers. Van spontane reboots, tot de meest vage problemen onder IIS met asp. In 2 van de 3 gevallen was een andere driver voor de netwerkkaart de oplossing, in het 3de geval zijn we terug gegaan naar Win2K.

• _-= Erikje =-_
tsja, sis/asrock bieden geen specifieke windows 2003 drivers aan. Misschien heb ik nog ergens een realtek liggen, proberen we die gewoon :)
Maar ik ga eerst dit bord vervangen door een Asus A7N8x-x
Pagina: 1