Toon posts:

[XP] BSOD + fysieke geheugendump*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de voeding van mijn computer (windows 2000) is doorgebrand, heeft ie allerlei vage problemen. Ten eerste krijg ik een BSOD wanneer ik veel programma's heb openstaan, waarin staat dat er sprake is van een "fysieke geheugendump" met een stopcode (driver irql not less or equal). Eergister heb ik een dvd brander gekocht die dezelfde foutmeldingen genereerde. Om een en ander op te lossen, leek het beter om de computer opnieuw te installeren. De partitie heb ik toen verwijderd, maar windows 2000 wilde deze niet meer formatteren. In een andere computer heb ik toen de schijf op NTFS geformatteerd, maar de windows opstartcd blijft de melding geven dat het geen windows-partitie is. Ook opstartdiskettes van XP geeft een foutmelding (BSOD: windows is shutting down to prevent damage + unmountable bootvolume, stop: 0x000000ED (0x81B5C030,0xC000003F,0x00000000,0x00000000).
Weet iemand a) hoe ik dit kan oplossen, en b) waar het waarschijnlijk aan ligt en of ik nieuwe hardware moet aanschaffen?

Computer: athlon 1800 op een asus moederbord

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al in de BSOD FAQ gekeken (deze staat bovenaan het forum in de "HOWTO List") ?

Heb je je geheugen al eens getest met www.memtest86.com ?