[laptop] programma's crashen

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-08 08:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik stel deze vraag voor mijn vader:

Onlangs heeft hij 2 jaar geleden bij de Aldi een Medion laptop gekocht.

(specs: einde topic)

Het probleem is alsvolgt: hij heeft office 97 en 2002 allebei geprobeert, waarbij het volgende voorkomt: als hij een office prog. (voor het gemak ffkes Word) dan start deze netjes op, laad alles en dergelijke, maar zal alleen blijven werken als er verbinding met inet is: de utp kabel aangesloten. Zodra ik deze er niet in zit tijdens opstarten van word laad hij alles, maar na 5 sec (zonder iets te doen/klikken/typen) vliegt ie eruit en krijg je zo'n typisch winXP melding: don't send/send report etc. foutmelding.

Dit geldt echter ook voor autoroute, deze loopt tijdens laden vast in het laadscherm en verdwijnt na 40 sec. zonder enige foutmelding. Ook hier geldt wanneer de utp kabel is aangesloten dat hij doorstart (alles werkt naar behoren), zo niet, dan niet.

Alle software is legaal (dus geen rip-off's, copies of wat dan ook, orgineel van de cd met orginele code).

Bij Medion wisten ze geen raad en heeft mijn vader zelfs een nieuw laptop gekregen: zelfde probleem.

Uiteraard windows opnieuw geinstalleerd, de betreffende programma's etc. maar het mocht niet baten. Ook alle drivers opnieuw geinstalleerd geupdate: vooral geconcentreerd op LAN drivers.

Zodra ik de utp erin stop ook al staan win aan (desbetreffende programma's uit) en start dan willekeurig prog op doet ie het wel, dus ik hoef winXP niet te booten om het te verhelpen.

Dit is natuurlijk niet handig daar de laptop gebruikt moet worden voor presentatie's en er dus niet altijd inet voor handen is.

Specs: intel p4 2.6, 512 mb Ram, Merk Medion (aldi)
Software: WinXp Home, Office (97 en 2002 geprobeert), Autoroute 2002 -> allen legaal!!!

ps, ik denk dat dit onder softeware algemeen valt: tis geen internet probleem (opzichzelf, dat werkt naar behoren).

T60P Widescreen

Verwijderd

ik zou eens office xp proberen ?
Tis een long shot maar wie weet .....

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Lijkt me toch wel stert, want bij mijn computer (die laptop is dus van mijn vader), werkt het wel gewoon, het zou gewoon moeten werken!

Daar komt bij dat Autoroute niet in XP versie te krijgen is: dus dan zitten we toch nog met een probleem.

T60P Widescreen

Verwijderd

Probeer eens memtest te draaien op het apparaat :)

/me heeft ooit een week lopen afvragen waarom zijn Linux doos Segmentation faults kreeg |:(

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Toch nog een kick, want ik word helemaal gek.
Ik heb nogmaals alles opnieuw geinstalleerd met -il-legale winXP home/prof, maar het mocht niet baten. Ook heb ik office 97, 2002 en XP geprobeerd maar die vertonen dezelfde kuren.
Kan iemand mij een oplossing geven?Nogmaals; dit is een nieuwe laptop ter vervanging van de vorige die dezelfde problemen vertoont. We dachten dat het een hardware fout was, maar niets blijkt minder waar.

De bios is sumier, en Medion weet ook geen raad; ze kenden dit verschijnsel ook helemaal niet. Ook MS en Google konden me na nogmaals mailen/searchen geen oplossing geven.

Iemand? :/
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:27:
Probeer eens memtest te draaien op het apparaat :)

/me heeft ooit een week lopen afvragen waarom zijn Linux doos Segmentation faults kreeg |:(
test dat dan mijn memory? zoniet? wat dan wel: want weet dat dit een compleet nieuwe is: de oude die dezelfde problemen heeft gehad is om deze vervangen door een compleet neiuwe: zonder iets over te zetten. Dus iets hardwarematig's zou me sterk lijken

edit:
bdw is die memtest een programma? zit dat standaard in windows XP? Kan het allicht eens proberen

[ Voor 46% gewijzigd door Seesar op 27-01-2004 17:34 ]

T60P Widescreen