aangezien het zo niet langer meer kan, heb ik dus besloten om zelf een kistje te bouwen. Weet iemand waar ik los een pci-rekje kan kopen ? Heb al gegoogled en op got gezocht maar vindt niets.
Euhh het gaat nu om dat kistje
Zelf bouwen is beste optie, met 18mm MDF of dergelijke
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
gewoon uit een oude at kast:P of je gaat nar de winkel en koopt een kastje voor 35 eurie en klaar is kees:P
Verwijderd
Met Meccano kom je een heel eind! (heb ik zelf ook wel eens gedaan, als houder aan de " zijkant' van de PCi-sloten)
Ik neem aan dat je zo'n rekje zoekt waar je je uitbreidingskaarten in kunt vastzetten? Niet alleen geschikt voor PCI, maar ook voor AGP, MCA, ISA, VLB, EISA, etc
Als je dat zoekt, kun je het beste (= goedkoopst, snelst, makkelijkst) een oude kast slopen en het rekje er uit zagen.
Als je dat zoekt, kun je het beste (= goedkoopst, snelst, makkelijkst) een oude kast slopen en het rekje er uit zagen.
[ Voor 2% gewijzigd door McFizban op 29-12-2003 21:51 . Reden: Moet toch wat minder lang over m'n antwoorden nadenken. ]
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
of gewoon zelf zagen/dremelen uit hout of stukje aluminium.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Het is niet dat kastje hoor. Het is dit
(Ik weet het, slordig werk maar dit gaat geoptimaliseerd worden)
En die rekjes van oude AT-kasten: Heb nog maar 1 kast liggen en daar zit dat I/O-shield aan vast

En 35€ voor zon rekje is nu toch ook wel overdreven. Zijn ze nergens apart te koop?
(Ik weet het, slordig werk maar dit gaat geoptimaliseerd worden)
En die rekjes van oude AT-kasten: Heb nog maar 1 kast liggen en daar zit dat I/O-shield aan vast
En 35€ voor zon rekje is nu toch ook wel overdreven. Zijn ze nergens apart te koop?
Dat is niet gezond voor je systeem, aangezien het nu bloot ligt voor STOF, en allerlei magnetische velden. Wat ik je dus ook HEEL STERK aanraad is gewoon een kast kopen. Mischien dat je van iemand een dremel kan lenen, en de kast kapot dremelt om alsnog goede koelprestaties te krijgen !?!
Dit kastje heb ik laatst gebruik voor een systeem, is leuk, best ruim, en je kunt een fan voor je hd plaatsen:
De CX4 P4 midi tower:

Linkje naar de pricewatch
Als je een its meer flashy kast zoekt maar ook goedkoop is de Xenon TC CW P4 een goede keuze.
De Xenon TC CW P4:

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een bigtower, neem de Matrix tower van Chieftec, heeft een goed design en je kunt er 5 fans standaard in zetten.
De chieftec MA-01BL-D:

Pricewatch linkje naar de blauwe versie
Pricewatch linkje naar de zwarte versie
Pricewatch linkje naar de zilveren versie
Mecano is natuurlijk ook een oplossing als je geen kast wilt
Maar ik raad het je wel aan !!
Ik hoop dat dit je een beetje geholpgen heeft
Dit kastje heb ik laatst gebruik voor een systeem, is leuk, best ruim, en je kunt een fan voor je hd plaatsen:
De CX4 P4 midi tower:

Als je een its meer flashy kast zoekt maar ook goedkoop is de Xenon TC CW P4 een goede keuze.
De Xenon TC CW P4:

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een bigtower, neem de Matrix tower van Chieftec, heeft een goed design en je kunt er 5 fans standaard in zetten.
De chieftec MA-01BL-D:

Pricewatch linkje naar de blauwe versie
Pricewatch linkje naar de zwarte versie
Pricewatch linkje naar de zilveren versie
Mecano is natuurlijk ook een oplossing als je geen kast wilt
Ik hoop dat dit je een beetje geholpgen heeft
Hij heeft al een case
Maar daar zit geen connectorbackplate in.
Als je op de avond voor de grote-grof-vuil-dag door je stad/dorpje gaat fietsen kom je wel wat oude PC's tegen, en tegenwoordig steeds meer ATX kasten
Heb je nog wat fans en heatsinks erbij ook!
Als je op de avond voor de grote-grof-vuil-dag door je stad/dorpje gaat fietsen kom je wel wat oude PC's tegen, en tegenwoordig steeds meer ATX kasten
Heb je nog wat fans en heatsinks erbij ook!
Oude AT Kasten willen je hier nog wel eens bij helpen, want daar zitten meestal pc rekken in die je er gewoon uit kan schroeven, en dan hoef je niet te zagen.
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Je hebt een kastje, en het is toch niet moeilijk om even die bovenkant af te zagen, met een metaalzaagje ben je er zo door.
En voor de aansluitingen van je mb: die zitten meestal in de doos van je mb.
En voor de aansluitingen van je mb: die zitten meestal in de doos van je mb.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
ga naar de locale afval-verwerker en gap een kast tussen de troep weg. of check marktplaats/handjecontantje
Verwijderd
op hcc stonden nieuwe kasten van 25 euro... waarom dan zo moeilijk doen? of is nederland zo erg aan het bezuinigen? zometeen maakt iedereen zijn eigen ventilatortje van hout met LEDjes erin
Ach, waarom geld uitgeven als het niet hoeft?
LCD schermpje nodig? Sloop het uit een oud mobieltje!
Fan nodig? Sloop het uit een oude AT voeding!
Kast nodig? Bouw wat van hout en bewerk het met een dremel!
Mijn motto als verkoper in het onderdelenhuis: "Zeik niet zo, die greep past wel als je daar met een 5mm boortje een gaatje maakt
"
Ik moedig dit dus wel aan, pak gewoon je dremel, en zaag die plaat er uit!
We zijn toch niet voor niks tweakers?
Verf over? Smijt het tegen je kast! En vertel het ons!
Mijn motto als verkoper in het onderdelenhuis: "Zeik niet zo, die greep past wel als je daar met een 5mm boortje een gaatje maakt
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 30-12-2003 02:23 . Reden: typo ]
Verwijderd
dit is toch niet het klussen en wonen forum?MaCe1337 schreef op 30 december 2003 @ 02:21:
Mijn motto als verkoper in het onderdelenhuis: "Zeik niet zo, die greep past wel als je daar met een 5mm boortje een gaatje maakt"
MaCe1337 schreef op 30 december 2003 @ 02:21:
Mijn motto als verkoper in het onderdelenhuis: "Zeik niet zo, die greep past wel als je daar met een 5mm boortje een gaatje maakt"
offtopic:
Goed als ik dat even in m'n sig zet? 
[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 30-12-2003 06:00 ]
* Maasluip plugt zijn eigen junk
bigtowertje kopen gratis af halen? Ik heb er nog wel eentje staan, krijg je ook nog een gratis PI mobotje bij als je wil.
bigtowertje kopen gratis af halen? Ik heb er nog wel eentje staan, krijg je ook nog een gratis PI mobotje bij als je wil.
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Ik heb er wel 1 voor je weet nie twaar je woont maar ik heb wel een rack zelfs een heel mooikassie voor je .
Overigens heb ik ook een spiksplinternieuwe Compaq server kast die ik niet gebruik en anders bij de vuilnis beland .
die kast is trouwens een 19 inch uitvoering
Overigens heb ik ook een spiksplinternieuwe Compaq server kast die ik niet gebruik en anders bij de vuilnis beland .
die kast is trouwens een 19 inch uitvoering
Pagina: 1