[Draadloos netwerk] Win98, WinXP, E/Q-Tech spul werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb twee pc's, namelijk een P2 450Mhz met Windows 98 en een AMD 1800+ met Windows XP.

Ik heb sinds kort ADSL en heb hiervoor een ADSL modem (SpeedTouch 510) en een E-Tech wireless router met Q-Tech PCI WLAN kaartjes.
Ik heb dit op de AMD geinstalleerd, werkte meteen vanaf het begin perfect.
Modem + router staan op dit moment nog op de werkkamer, maar gaan na het sleutelen met de inkomende telefoonlijn naar de meterkast.

Dan heb ik nog een P2 450, die in de keuken staat en waar mijn ouders op internetten. Ik heb hier het WLAN kaartje ingedrukt en geinstalleerd. Alles best.

Toen probeerde ik te connecten, maar ik krijg geen verbinding!
Ik liep weer naar boven en op mijn AMD was de verbinding ook weg!
Nadat ik de P2 had afgesloten en weer naar boven was gelopen zag ik dat hier de verbinding weer terug was :/

De P2 geeft in het schermpje van het meegeleverde stukje software aan:
Link Status: No Association.

Ik heb bij het netwerkkaartje aangegeven dat hij IP adres krijgt toegewezen, alleen krijg ik nu een 162.bla.bla.bla adres toegewezen, met een 255.255.0.0 subnetmasker terwijl het iets in de zin van 192.168.1.102 met als subnetmasker 255.255.255.0 moet zijn.

Als Channel gebruik ik channel 9 (standaard) en als SSID ANY en als connection mode Infrastructure.
Zet ik deze bij die P2 op Ad-Hoc, dan heeft hij wel verbinding (90% bereik) maar met wat en met wie; dat kan ik niet vinden!
Het kaartje werkt wel, aangezien pingen naar mezelf positieve resultaten geeft.

Het zit dus zo;
P2 + AMD aan (beide proberen te connecten) = geen verbinding.
P2 aan (proberen te connecten) = geen verbinding.
AMD aan (proberen te conneten) = wel verbinding.

Wie weet hier een oplossing voor??

Verwijderd

Ik zou eens een ander kanaal gebruiken ipv 9 wellicht heeft de buurman er ook eentje en storen ze elkaar of stoort een ander apparaat?

Verder zou je kunnen kijken of je encryptie goed staat ingesteld op beide pc's en router mits je deze gebruikt uiteraard.

Check ook eens over er niet toevallig nieuwe drivers beschikbaar zijn voor win98

• Peedy
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 21:48:
Ik zou eens een ander kanaal gebruiken ipv 9 wellicht heeft de buurman er ook eentje en storen ze elkaar of stoort een ander apparaat?

Verder zou je kunnen kijken of je encryptie goed staat ingesteld op beide pc's en router mits je deze gebruikt uiteraard.

Check ook eens over er niet toevallig nieuwe drivers beschikbaar zijn voor win98
Buurman? Welke buurman? 8)
De buurman woont 400m verderop (buiten bereik) en die ken ik wel en die heeft geen draadloos netwerk anders had ik het moeten aanleggen O-)

Encryptie staat uit, geen encryptie.. ook om bovenstaande reden.

Drivers -> ik heb deze WLAN card en ik heb nog geen nieuwe drivers kunnen vinden voor Windows 98... aangezien hij van Mei 2003 is en erachter staat 'CD-Driver' en ik hem net gisteren heb gekocht...

(edit; bij Apparaatbeheer in WinXP geeft hij bij deze kaart bij Stuurprogramma aan; Driverdate: 21-5-2003...dus zit wel goed)

[ Voor 17% gewijzigd door Peedy op 29-12-2003 22:15 ]

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 29 december 2003 @ 22:11:
[...]

Buurman? Welke buurman? 8)
De buurman woont 400m verderop (buiten bereik) en die ken ik wel en die heeft geen draadloos netwerk anders had ik het moeten aanleggen O-)

Encryptie staat uit, geen encryptie.. ook om bovenstaande reden.

Drivers -> ik heb deze WLAN card en ik heb nog geen nieuwe drivers kunnen vinden voor Windows 98... aangezien hij van Mei 2003 is en erachter staat 'CD-Driver' en ik hem net gisteren heb gekocht...

(edit; bij Apparaatbeheer in WinXP geeft hij bij deze kaart bij Stuurprogramma aan; Driverdate: 21-5-2003...dus zit wel goed)
Als het je buurman niet kan zijn zou ik toch een ander kanaal te proberen omdat andere apparaten je signaal kunnen storen. Anders zou ik je router eens resetten wellicht is daar een nieuwe firmware voor??

• Peedy
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 09:31:
[...]

Als het je buurman niet kan zijn zou ik toch een ander kanaal te proberen omdat andere apparaten je signaal kunnen storen. Anders zou ik je router eens resetten wellicht is daar een nieuwe firmware voor??
Er was vandaag net nieuwe firmware uit (vet toevallig!!) en ff geinstalleerd... maar; nog niets... :(

Ook de drivers die op de Realtek site stonden (probleem is waarschijnlijk bekend bij E-Tech) halen niets uit... wat nu??

Btw; ik heb ook ander kanaal geprobeerd, maar dat haalde ook niets uit :'(

• Peedy
Ok nu word het raar... hij vind alles, echt alles!
Encryptie; no, channel; 11, netwerk SSID; wireless, type; Infrastructure, signal; 80%...

Dat klopt allemaal.... het enige probleem is dat hij zegt;
Status: Not Associated !!!!
Moet ik iets instellen in de wireless router ofzo? Ik kan hier geen optie vinden waarvan ik zeg; ja! Dat is het!

Het word alsmaar gekker :'(

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Als ik het zo, lijkt het wel alsof je AP geen goede IP adressen uitgeeft.
Zoals eerder vermeld in dit topic, zou ik je AP resetten en van vooraf aan beginnen.

Heeft je tweede PC ( P2 ) geen vast IP adres ?

• Peedy
nextware schreef op 30 december 2003 @ 14:37:
Als ik het zo, lijkt het wel alsof je AP geen goede IP adressen uitgeeft.
Zoals eerder vermeld in dit topic, zou ik je AP resetten en van vooraf aan beginnen.

Heeft je tweede PC ( P2 ) geen vast IP adres ?
AP = wireless router??
Nee, tweede PC heeft geen vast IP adres.. hij pakt automatisch een of ander 162. adres.... dus het klopt wel dat hij ze verkeerd uitdeelt, maar ik heb het spul ook al gereset :S....

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

welk kanaal gebruik je nu? 9 of 11?

Ten eerste moet je de P2 weer op infrastructure zetten (ad-hoc noemen we over draadjes genomen peer to peer, dus directe verbinding naar een andere pc).

Met de Q-tec software moet je ook een extra icoontje naast je klok krijgen, rechtermuisknop en dan netwerk kiezen (in jouw geval wireless). Je kan wel laten scannen, maar dat werkt hier ook niet, terwijl hij dus onder het tabje netwerk?? (niet helemaal zeker, maar ergens kan je wireless netwerken aanwijzen) wel de boel vind :)

Als laatste optie kan je alle instellingen evt keihard onder netwerkeigenschappen van je netwerkkaart in gaan miepen (dus niet onder de eigenschappen van tcp/ip!) en dat meegeleverde auto progje links laten liggen (vaste instellingen vd netwerkkaart overrulen dat progje zowieso.

Owww, en voordat ik het vergeet: mocht je dat proggie toch gebruiken van qtec: vergeet alsjeblieft niet de instellingen op te slaan zoals ik elke x vergat... (anders doet ie na een herstart zowieso weer niets....)

[ Voor 12% gewijzigd door tvdleur op 30-12-2003 14:48 ]

• Peedy
Ok...zoals altijd is het weer een bekende oplossing die je weer met je domme kop in de wind slaat...
Zoals al eerder genoemd in dit topic; reset je router.

Dus dacht pEeDy; dan doen we dat...we pakken een pen..jassen hem in achter de router en klaar is pEeDy.

Maar; het werkt nog steeds niet... dus we zoeken verder, zoals elke n00b zal doen...

Zoek zoek zoek...

Na een paar uurtjes zoeken krijg je dan opeens een geniale ingeving!
Zou je het pennetje niet een paar seconden in het reset knopje van de router moeten steken ipv die ene klik zoals jij een paar uur geleden hebt gedaan?
Goh...laten we dat eens proberen!

Bzzzzzt.....reset.......bzzzzzt. computer start op...bzzzzt.. het geluid van overvliegende bits van WAN naar PC....

Dus een wijze les voor ons allemaal (en al helemaal voor mezelf): een router resetten doe je door middel van het pennetje gedurende EEN PAAR SECONDEN in het reset knopje te steken!!!!!!!!!! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

hmmm heel handig. ik dacht namelijk hiervoor dat het gewoon een compatibiliteit probleem was met een netwerk tussen windows xp en windows 98. ik heb mijn pc geformateerd en er windows xp op gezet omdat ik dacht dat hij dan wel goed zou werken |:(. maar nu doet hij het ook dus nu zit ik en met draadloos netwerk en een hele mooie schone pc ;)

• Peedy
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:42:
hmmm heel handig. ik dacht namelijk hiervoor dat het gewoon een compatibiliteit probleem was met een netwerk tussen windows xp en windows 98. ik heb mijn pc geformateerd en er windows xp op gezet omdat ik dacht dat hij dan wel goed zou werken |:(. maar nu doet hij het ook dus nu zit ik en met draadloos netwerk en een hele mooie schone pc ;)
Haha fjoe!! Ik dacht dat ik de enige was die zo dom was (sorry :Y)) :P
Naja, mooie schone PC is nooit mis ;)
Pagina: 1