Toon posts:

Toshiba Pentium II moederbord.....Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb thuis veel moederborden etc. liggen. Ik heb een probleem met een Pentium II moederbord. Het is waarschijnlijk een Toshiba KX616 moederbord (Als ik hem aanzet zie ik toshiba staan).

Het probleem:
Ik heb het moederbord helemaal aangesloten. Ik heb alleen een hardeschijf erin zitten een diskettestation. Als ik hem dan aanzet, dan komt een scherm met TOSHIBA erop. Ik zie dan opeens de numlock lampjes etc. knipperen, en dan blijft het hele systeem hangen. En voor dat het systeem blijft hangen piept het moederbord 1 keer. Als ik dan op Numlock druk, dan reageert het lampje er ook niet meer. :'(

Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden. ;)

Alvast bedankt voor de reactie!!!!!!!!!!!! _/-\o_

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Clear cmos al geprobeert?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al door genomen?

tvw

Verwijderd

Is er een plankje geheugen op het mobo geprikt?

Verwijderd

Komt die ene beep meteen of komt deze nadat het Toshiba scherm getoond wordt ? Als hij later komt is dat waarschijnlijk een normale beep die aangeeft dat alles in orde is. In dat geval zal de harde schijf wellicht niet kunnen booten.

Wellicht kun je in de bios aangeven dat je van cd wilt booten, probeer dan eens van een bootcd te booten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 20:50:
Is er een plankje geheugen op het mobo geprikt?
Ja, dat heb ik erop zitten (128MB SD-ram)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 20:52:
Komt die ene beep meteen of komt deze nadat het Toshiba scherm getoond wordt ? Als hij later komt is dat waarschijnlijk een normale beep die aangeeft dat alles in orde is. In dat geval zal de harde schijf wellicht niet kunnen booten.

Wellicht kun je in de bios aangeven dat je van cd wilt booten, probeer dan eens van een bootcd te booten. :)
Nadat ie het toshiba scherm heeft geprojecteerd. Dan gaan dus de Num-lock lampjes branden, en dan piept ie 1 keer.

Ik kan ook niet in de bios komen, en ik kan dus niet zien welke bios ik heb. Ik denk zelf een AMI ofzow, maar dat weet ik dus niet.

Ik krijg alleen maar het wite TOSHIBA scherm te zien, en een piepje te horen. Meer helaas niet.

Ik hoop dat er wel iets aan gedaan kan worden :'(

Verwijderd

Je zult toch in de bios moeten kunnen komen op de een of andere manier, probeer eens <del>, <F1> of zoek even naar andere mogelijke toetsen met [search=bios toets] ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 20:57:
Je zult toch in de bios moeten kunnen komen op de een of andere manier, probeer eens <del>, <F1> of zoek even naar andere mogelijke toetsen met [search=bios toets] ofzo...
Ik heb daar gekeken, maar ik kan daar dus niks vinden van een Toshiba moederbord, ik ga gewoon eens DEL en F1 proberen

P.S. Het is geen laptop moederbord

//EDIT:
Ik ga eens de orginele voeding erop zetten. Kan dat kwaad omdat ie nu al 6 maanden in de kast staat?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 21:07 ]

Pagina: 1