Toon posts:

Demon DSL Express i.c.m. Draytek Vigor 2200E router... Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow!

Ik heb een paar dagen terug m'n Demon ADSL lijntje opgeleverd gekregen, en het gaat als een tierelier.
Maar ik krijg het zaakje met geen mogelijkheid aan de praat wanneer ik m'n Draytek Vigor 2200E router er achter hang.

Deze staat nu ingesteld op Statisch of Dynamisch IP, DHCP enabled etc. etc.
In "online status" van de router zie ik dat ie een IP toegewezen krijgt, maar de clients krijgen geen verbinding met internet.
En zo lang het modem aan het router hangt *moet* ik ook handmatig een vast IP adres instellen om verbinding met m'n router te krijgen, net als bij het modem.
Het modem is overigens een ZyXEL Prestige huppeldepup. (analoog).

Ik heb al bij Demon op de website gekeken en wat gegoogled maar ik kan nergens vinden hoe het precies werkt.

:'(

Verwijderd

euh ik denk dat het een mac adres probleem is

ik heb zelf ook demon en je moet je macadres registreren als t goed is,
dit betekend dat je alleen op DIE pc internet hebt beetje naaistreek maarja.
nou zou je moeten kijken of je op je router of je daar handmatig een mac adres in kan voeren van de pc waarop je je mac adres hebt geregistreerd, zo niet :S

ik heb zelf demon op een ouwe 10mbit pci poepkaart me mac adres geregistreerd en deze weer uit me pc gehaald, dat mac adres staat nu in me routr en t werkt..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Het werkt nu, maar vraag me niet waarom.
Ik heb alleen het modem gereset, niks ingesteld, en het werkte spontaan.
Met een mac adres dat niet bij Demon bekend was!
Toen ik daarna met de laptop op internet wilde vroeg ie wel eerst of ik het mac adres wilde registreren terwijl ik hier al gewoon kon internetten.
Is dat raar of niet?

Nouja het werkt in elk geval... Nu MSN nog aan de praat zien te krijgen.