Ik heb een aplett gemaakt waarin ik een object van punt a naar punt n kan laten bewegen. Deze code ziet er als volgt uit.
De code functioneert aardig maar toch wil ik zelf nog wat meer optimalisatie toepassen. Nu heb ik al de point classe helemaal uitgeplozen en niet veel gevonden. Waar ik naar opzoek ben is dit. Ik wil eigenlijk de if's die de richting bepalen vervangen door 1 i die de afstand tussen de point heading en zich zelf vermindert met n en m stappen. Ik zit zelf te denken aan een pythagoras functie die de nieuwe afstand tussen het punt en zijn heading zet, alleen kan ik niet zomaar de afstand (point.distance()) zetten. Heeft iemand dus nog suggesties hoe ik dit voor elkaar krijg.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| public void DoAnimation() { if(this.getX() <heading[heading_index].getX() ) { x += movementSpeed; } if(this.getY() < heading[heading_index].getY()) { y += movementSpeed; } if(this.getX() >heading[heading_index].getX() ) { x -= movementSpeed; } if(this.getY() > heading[heading_index].getY()) { y -= movementSpeed; } if (distance(heading[heading_index])< 1){ if (heading_index+1 < heading_count) { heading_index += 1; } else { heading_index = 0; } } } |
De code functioneert aardig maar toch wil ik zelf nog wat meer optimalisatie toepassen. Nu heb ik al de point classe helemaal uitgeplozen en niet veel gevonden. Waar ik naar opzoek ben is dit. Ik wil eigenlijk de if's die de richting bepalen vervangen door 1 i die de afstand tussen de point heading en zich zelf vermindert met n en m stappen. Ik zit zelf te denken aan een pythagoras functie die de nieuwe afstand tussen het punt en zijn heading zet, alleen kan ik niet zomaar de afstand (point.distance()) zetten. Heeft iemand dus nog suggesties hoe ik dit voor elkaar krijg.