Welke router bij ADSL Tiscali?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik overweeg om over te stappen van @home breedband naar Tiscali ADSL Family. Dit scheelt namelijk per maand 10euro.

1)Is deze overstap verstandig?

Op de site van Tiscali kon ik niet ontdekken welk modem er bij het abbonement geleverd wordt. Volgens mij is dit de Speedtouch 510. Ik ben op zoek naar een DRAADLOZE MODEM/ROUTER, maar deze wordt helaas niet door Tiscali geleverd. Nu hoorde ik dat de speedtouch 510 wel een router functie heeft maar dat je achter de router een hub moet hangen.

2) Is dit verstandig of kan ik beter een draadloze router/modem kopen, zo ja welke? (De Speedtouch 570 misschien?)

3) Hoe moet ik met de speedtouch 510 en de eventuele hub een draadloze verbinding maken?

Verwijderd

Ik heb veel slechte ervaringen met speedtouch bij klanten, dat zou ik dus zeker niet doen.. Mocht je geen wireless willen dan zou ik voor de zyxel prestige gaan, kwaliteit voor weinig geld.

Verwijderd

Speedtouch is best ok, zolang je maar firmware 4.0.2 en niet 4.0.0.9 hebt. Echter denk ik dat je voor minder geld voor een vergelijkbare modem terecht kan, E-tech dingen zijn er al voor 50 euro(wired).

Dat wireless zou ik niet doen, tenzij je echt niet anders kan.

Verwijderd

E-tech ben ik ook niet zo kapot van.. Tijdens mijn werk kom ik veel routers tegen. Van zowel thuiswerkers als bedrijven. E-tech en Speedtouch zijn misschien leuk voor de simpele thuisgebruiker, bij de een werkt het prima en bij de ander geeft het problemen..

Maar uhm, ik denk dat als je even goed zoekt in de search je vast wel een leuke router tegenkomt...

Verwijderd

Mja, dit zijn grotendeels vragen waar wij je niet bij kunnen helpen. Persoonlijke keuzes :)

Wat betreft je tweede vraag; je kunt een draadloze router kopen en deze achter je SpeedTouch hangen óf je koopt een draadloze modem/router die de SpeedTouch vervangt. Als je niets extra betaalt voor het modem bij je verbinding is de eerste optie waarschijnlijk het beste, als je kan kiezen voor wel of geen modem is de tweede een aardige :)

Nogmaals; dit zijn persoonlijke afwegingen. Wij gaan je niet helpen bij het uitzoeken van een bepaald merk, iedereen heeft goede en slechte ervaringen met álle merken :P

Dit topic is gesloten.