Toon posts:

[XP] Loss of Focus / Windows "ALT+TAB't" uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een ongelooflijk vervelend ^%$%^ probleem in winXP.
Als ik een spel zit te spelen minimaliseert XP uit zichzelf het venster van het spel, zeg maar hetzelfde effect dat ALT+TAB indrukken heeft.

Ik neem aan dat "jullie" begrijpen dat dit een erg vervelend probleem is.

Het zou kunnen dat het probleem zich voordoet sinds ik bittorrent heb ge-installeerd, en daarmee - zonder het te weten - een hele lading aan spyware, en echt een HELE lading, mee kreeg.

AdAware en SpyBot vinden allebei steeds een hele hoop zooi, en halen genoeg weg, maar ik blijf dit probleem houden. Ook het gebruik van internet explorer is zo goed als onmogelijk geworden.

Systeem ->

WinXP ( zonder SP1 )
Amd 1900+
512 mb ddr
nvidia GF4 ti4800 - ForceWare 53.03
SbLive! 5.1
DVD lezertje
CD-brandertje
Joystick - USB
Stuurwieltje - USB

Is er iets dat ik ben vergeten :?

( ik heb gezocht op 't forum, kon niets vinden dat betrekking had op dit probleem )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meestal een programma wat een nieuw venster opent wat dat bij mij veroorzaakt.
Heb je al een volledig up-to-date virusscanner over je pc heen gehaald, preferabel een met een trojan scanner :) ?
Installeer SP1, en navolgende patches ? Er zijn veel belangrijke security updates uitgekomen sinds de release van XP.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
doet Norton2k4 dat :?

Verwijderd

Dat het door die spyware komt is bijna zeker dan, aangezien je dat probleem ervoor niet had. Het feit is, als je SP1 zelfs niet hebt staan dat je systeem redelijk op een gatenkaas gaat lijken. Overal bugs, gaten, .. Browser-Hijacks zijn dan niet zo'n groot probleem meer en zo krijg je dus ook hopen spyware ed. Probeer eens vreemde processen te zoeken, die te stoppen en te kijken of het probleem blijft. Spyware verwijderen is zowieso niet zo'n makkelijke taak. Maar toch, zou moeten de enige oplossing zijn. Verwijder dus _alle_ spyware (check eens regedit, msconfig,...) en je processen. Post dan eens je resultaten aub

oja, patch je systeem dan ook eens dicht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 20:09 ]

Verwijderd

Cracks e.d. gedownload?
Grote kans dan op virussen/backdoors.

Kijk ook eens met HijackThis naar resten van achtergebleven spyware.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande reacties - begin eens met SpyBot en of HijackThis (evt. dmv. [rml][ HOWTO] Spyware Scannen[/rml])

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar m'n schijf geformatteerd en Windows re-install gedaan, en daarna meteen alle "gaten" gedicht.

In ieder geval danku etc, etc... Blabla. :ppPPPpPPPpPPpPP
Pagina: 1