Toon posts:

DC++ op pc achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik DC++ al een tijdje en ben er ook erg te spreken over.

Nu willen 2 bekenden van me het ook gaan gebruiken, maar bij beiden werkt het zoeken/downloaden niet. Het verschil tussen hun en mijn PC is dat de mijne rechtstreeks aan internet hangt en dat zij achter een router zitten.

Het vreemde is dat ze wel kunnen connecten naar een HUB, maar dat het zoeken en/of downloaden vervolgens niet werkt. Met internetten ed. hebben ze verder ook helemaal nergens last van.

Het lijkt me dat het iets te maken heeft met het feit dat ze achter een router zitten, maar is dit probleem ook te verhelpen?

Volgens mij hebben de volgende zaken er ook mee te maken:
- Kazaa vertoont hetzelfde verhaal
- We kunnen online FIFA tegen elkaar spelen, maar alleen maar als ik host ben. Andersom wil niet (direct IP)

Is dit te verhelpen, of is hier gewoon domweg niks aan te doen?

Ik hoor het graag.

Verwijderd

met NAT de poorten van de betreffende programma's doorsturen, en in DC++ ff spelen met active/passice mode, ik weet niet meer welke je nodig heb..

maar in de help staat dat wel goed uitgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 20:45 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

in de router bv port 414/415 naar pc2 en 416/417 naar pc3.

in dc++ in active met forced ip op bovenstaande porten (bcdc++ kan je zoekpoort apart instellen naast de connect poort.)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ff ip invullen in dc++
poorten doen en klaar :z

Verwijderd

Ik heb ook een router met nat, maar gebruik dc++ gewoon zonder portforwards en dergelijke. Dit hoeft ook niet, connecties worden vanuit dc++ naar buiten open gezet, en dat staat meestal open tenzij ze een firewall hebben die uitgaand verkeer vanuit dc++ blokkeerd.

suc6

Verwijderd

Zie: http://www.broadbandreports.com/faq/6518

En oh ja, Zone Alarm en DC++ gaan absoluut niet samen!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 20:50 ]

Pagina: 1