Toon posts:

Athena.tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de frontpage kom, ben ik ingelogd (T.Net). Als ik dan op een nieuws item klik zit ik ineens niet meer op www.tweakers.net, maar op athena.tweakers.net, en daar ben ik dan weer uitgelogd.

Moet ik nou ook voor athena een cookie laten zetten en de firewall aanpassen?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kun je beter wel doen, ik neem aan dat Femme dit bedoelt heeft als een doort van loadbalancing tussen athena en appie (beide webservers van t.net)

Als je maar genoeg linkt naar athena dan balance je al een beetje ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DNS round robin werkt inmiddels, alleen komen de meeste requests (van het forum en Fok! ?) nog op Appie, dus ik laat 'm ff kunstmatig doorlinken naar Athena.

Met round robin ziet de ene helft van de bezoekers tweakers.net op het IP van Appie en de andere helft op het IP van Athena. Dat is een redelijke vorm van load sharing.

Verwijderd

hmmm uiteindelijk toch geen mod_backhand? (kan me herinneren dat daar wat mee was, maar ik weet niet meer wat).

Ik neem trouwens aan dat je hiervoor wel twee identieke systemen nodig hebt, want kennelijk splitst dit programma de aanvragen gewoon in twee delen,en wordt niet gekeken naar de serverbelasting...