Weer eentje: nieuwe pc voor zusje (suggesties gevraagd)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik moet voor mijn zusje een systeempje in elkaar gooien. Zij wil een beetje kunnen internetten en worden, maar ook photoshoppen, quarken en coreldrawen.

Ik heb het volgende verzonnen:

Gigabyte GA-VX7 (VIA chipset)
Celeron 433
64 MB SDRAM
8,7 GB Maxtor hdd
Diamond Speedstar A90 16 MB AGP
Philips 107/S11 monitor

Verder nog de gewone zooi als kast, muis, floppy, geluidskaart, etc.

Heeft iemand ervaring met dat Gigabyte moederbord, want ik ken het niet. (bij die winkel verkopen ze helaas geen abit). Weet iemand of die Diamond Speedstar A90 een beetje leuke kaart is en of die monitor 1024x768x32 in 85 Hz aan kan.

Andere suggesties zijn ook altijd welkom, maar bedenk wel dat een pc voor een ander meestal (en dus ook in dit geval) niet veel mag kosten.

Verwijderd

Die videokaart is heel erg goed. Je kunt ook allerlei goeie spellen doen ipv Quark en dergelijk niet erg belastende proggies.

Enne, zusjes moeten natuurlijk nooit een te zware PC hebben. Die mollen ze alleen maar. Da's sonde

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Heb je quark? of bedoel je quake? :) :)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

Gewoon geen computer kopen ....

Verwijderd

Nix op aan te merken.(voor een zusje dan)

• Evert
  • Niet online
Voor degene die het niet weet: Quark is een DTP programma, staat ook wel bekend als QuarkXpress. En nee, mijn zusje speelt geen kweek. Ik wel :)

Ok, de videokaart is goed, nu nog het moederbord en de monitor. Iemand?

Verwijderd

Prima hoor! Alleen een vraagje! Is ze een heavy gebruiker (niet professioneel, maar toch veel gebruikend) van Photoshop en Corel? in dat geval zou ik er dan 128Mb inproppen.

Verwijderd

Yup!
Steek er 128 MB in.

• Evert
  • Niet online
64 MB extra intern geheugen kan er altijd nog bij. Ze wil gewoon kijken hoe het met 64 gaat en vind ze het toch wat langzaam en zo, dan koopt ze er 64 bij. Net als dat ze misschien nog een scanner wil. Die dingen kunnen altijd nog.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Okee ik spreek mijn voorkeur over mijn monitor (Hansol 710 P, 1600x1200 @ 75 hz, dot pitch van 0.24 als ik mij niet vergis) wel weer eens uit... dat dinkie kost zo'n 625 dus prijs/kwaliteit zeer goed
Wil je veel uitgeven dan zou ik voor de LG 795+ gaan, echt de meest platte monitor die ik ken....

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:45

winnie

de poes...

Je zou ipv de speedstar ook een velcity 100 kunnenn nemen. Da's een voodoo3 2000 met 8 MB ipv 16. Voordeel: onbetwist de beste in 2dbeeldkwaliteit/prijs (matrox is beter en duurder). Zo'n velocity-kaartje kost 120 piek. En 128 ineens is altijd goedkoper dan 64 MB maal twee. Zeker als je die tweede strip al drie maanden later gaat kopen. Bovendien zitten je dimm-sloten niet meteen vol.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

ja doe maar wat meer geheugen fotosjop vreeeeet geheugen.
Heb zelf nu 64MB en coreldraw heeft t best moeilijk.

Een aardige monitor is ook belangrijk, bij die DTP progjes zitten allemaal van die losse paletjes (schermpjes) die je op je scherm hebt rondslingeren, dat vreet ruimte anders ben je de hele tijd aan het schuiven.

enne dat zusje doet tenminste nog wat met die pc, ipv alleen maar van die domme spelletjes...... dusse niet zo zeiken

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1