DVD met Full install van XP

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 08:25
Ik had een vraagje maar aangezien ik niet echt weet hoe het noemt hetgeen ik wil kon ik de search niet gebruiken.
Ik zou dus graag een DVD maken die als hij ingevoerd wordt in de DVD speler van mijn PC automatisch een unattended installatie van Windows XP maakt en die ook Office 2003 meeinstalleert en de broodnodige programma's, drivers en codecs, maar ook de account voor m'n internetverbinding enzo. Dit alles zonder dat ik een code moet invoeren ofzo. Is dit mogelijk of jaag ik dromen na. Zelfs als dit gedeeltelijk mogelijk is ben ik al tevreden. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik dat moet doen of weet er iemand een how to staan op het internet.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 22:02

AirX

Tweak Guru

Je kunt het beste GHOST of DRIVEIMAGE of andere image software gebruiken.

Als je echt unattended wilt:
http://unattended.msfn.org/xp/gettingstarted.htm

[ Voor 78% gewijzigd door AirX op 29-12-2003 19:45 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De makkelijkste manier is om gewoon met Ghost of Drive Image een image van je harddisk te maken die je later weer terug kunt zetten.

Het maken van een "echte" unattended install van XP is vrij complex en vooral arbeidsintensief werk. Trek daar gerust een paar maanden voor uit en dan ben je misschien nog steeds niet 100% tevreden over het resultaat.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22
mwaah opzich valt het best te doen. je installed eerst windows met alles wat je in je install wilt hebben op je pc. daarna maak je een boot-flop met ghost waarmee je een image maakt (op een andere schijf)

en dan had je in de nieuwere ghost versies een tool om alles te automatiseren. dus opstarten en hij gaat los. daarmee maak je een boot-image. die 2 images maak je 1 dvd van (dus bootable met de settings om alles automatisch te doen en de image van windows er bij op) en voila. ik heb het zelf nog nooit automatisch gedaan. maar wel met een bootable dvd met een image erop (moest alleen wel zelf aangeven waar ik de image heengeschreven wou hebben in de bootable ghost-applicatie)

suc6 :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande tips - verder is dit eigenlijk een beetje te weinig informatie om nog iets mee te doen.

Over het hoe en wat van een unattended installatie, of een bootable CD (om je Ghost mee terug te zetten), is eigenlijk best wel veel in de search over te vinden en zoals je topic nu opgezet is, is het te breed om hier opnieuw een topic over te wijden (er zijn de afgelopen weken diverse van dit soort topics geweest).

Zoek even terug (zet bv. het aantal dagen op 31 van WOS en kijk gewoon door de topiclijsting heen - je zal zien dat er best wel veel van dit soort dingen tussen staan). Kom je er dan nog niet uit - open dan gerust een nieuw topic :)

Dit topic is gesloten.