Ik heb al flink in AV gezocht, maar ik kan niet vinden of wat ik wil proberen nu kwaad kan of niet. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Ik ben dagen beziggeweest om mijn surround-speaker kabels weg te werken. Nu moet ik ze aansluiten, maar 1 kabel is helaas niet gemerkt. Ik weet dus niet welke ader aan de versterkerkant overeenkomt met de ader aan de speaker-kant. Nu kan ik het gewoon op de gok aansluiten, maar ik weet niet of het kwaad kan. Blaas ik dan mijn speaker misschien op? Het betreft een compleet surround systeem, dus versterker en speakers horen bij elkaar.
Het komt dus neer op:
Kan verkeerd aansluiten kabel op versterker fataal zijn?
Hoe kom ik erachter welke ader bij welke ader hoort op een kabel?
Ik ben dagen beziggeweest om mijn surround-speaker kabels weg te werken. Nu moet ik ze aansluiten, maar 1 kabel is helaas niet gemerkt. Ik weet dus niet welke ader aan de versterkerkant overeenkomt met de ader aan de speaker-kant. Nu kan ik het gewoon op de gok aansluiten, maar ik weet niet of het kwaad kan. Blaas ik dan mijn speaker misschien op? Het betreft een compleet surround systeem, dus versterker en speakers horen bij elkaar.
Het komt dus neer op:
Kan verkeerd aansluiten kabel op versterker fataal zijn?
Hoe kom ik erachter welke ader bij welke ader hoort op een kabel?
Look behind you! A three headed monkey!