Toon posts:

mailserver thuis (imap)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

zou iemand mij kunnen helpen.

Mijn ISP is zeelandnet (kabel) en ik heb een thuisnetwerk via een router.
ik heb al wat services draaien op een pc (server) zoals bestandbeheer en printbeheer.
graag zou ik op deze pc een mailserver willen installeren die alle mail ophaalt van onze adressen en dat ik vervolgens via het IMAP protocol vanaf elke werkplek de mail kan ophalen.

Weet iemand zo'n mailserver voor mij ?

alvast vriendelijk bedankt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:35

DkF

Het is natuurlijk de bedoeling dat je eerst zelf een op zoek gaat...

Zowiezo handiger, want wij weten natuurlijk niet wat jij precies allemaal voor voorkeuren hebt, en wat jij nou handig vindt werken qua beheer enzo...

Maargoed, persoonlijk vindt ik Kerio Mailserver wel een goeie (www.kerio.nl)

Verwijderd

Topicstarter
geloof me ik had al behoorlijk wat gezocht maar ik kom vaak in aanraking met mailservers die perse met een eigen domein werken.

en dat vond ik eigenlijk een beejte teveel van het goede, maar als het niet anders kan zal ik eerst een domein moeten maken dan !!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

In principe werken alle mail servers met een domein omdat dat juist de basis is van een mailserver (dus, de mail voor een bepaald @domein afhandelen). Aangezien jij van die functie geen gebruik wil maken kan je ook gewoon een bogus domain invullen wat bv alleen op je LAN (of helemaal niet) werkt. Vervolgens maak je een paar users aan en laat je de pop connector de verschillende pop boxen leegtrekken en herverdelen onder die users.

Zoals DkF ook al zei, Kerio kan dit erg simple! Aanrader!! (ook meteen webmail etc en alles ev ook secured!)

Wees consequent, maar niet altijd

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:35

DkF

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:44:
geloof me ik had al behoorlijk wat gezocht maar ik kom vaak in aanraking met mailservers die perse met een eigen domein werken.

en dat vond ik eigenlijk een beejte teveel van het goede, maar als het niet anders kan zal ik eerst een domein moeten maken dan !!
Had dat er dan ff bij gezet ;)

En volgens mij kan je idd bij veel servers, zoals Ook al zegt, een nep-domein invullen, dat werkt dan verder niet voor het versturen, maar voor de functionaliteit die jij zoekt voldoet het wel...
Gewoon de SMTP van je provider gebruiken en klaar is kees...

[ Voor 7% gewijzigd door DkF op 29-12-2003 20:40 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Oh, enne btw, waarschijnlijk heb je al een domein naam, doe maar eens 'nslookup w.x.y.z' in een DOS box ;) waarbij w.x.y.z je externe IP adres is

Wees consequent, maar niet altijd

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DkF schreef op 29 december 2003 @ 20:37:
[...]

Had dat er dan ff bij gezet ;)

En volgens mij kan je idd bij veel servers, zoals Ook al zegt, een nep-domein invullen, dat werkt dan verder niet voor het versturen, maar voor de functionaliteit die jij zoekt voldoet het wel...
Gewoon de SMTP van je provider gebruiken en klaar is kees...
anders gewoon een dyndns accountje toch :)
teminste als je ip of zeeland "domein" veranderlijk is .. maar zeelandnet ken ik niet zo goed

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 29-12-2003 21:43 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor al deze info zal eens kijken,

als ik een domein neem moet ik dat dan ook in het netwerk invoeren, werk namelijk gewoon met een werkgroep !!!
Pagina: 1