Ik heb echt vanalles geprobeerd, veel gezocht en gewoon niet gevonden. Daarom is dit nu mijn allerlaatste hoop..
Ik zal proberen even het probleem te omschrijven. Ik wil voor een site met javascript een aantal regels tekst kopieren naar het plakbord. De tekst is bijvoorbeeld.
menuitem 212;
menuitem 219;
menuitem 102;
menuitem 012;
Menuitem is de naam van het menuitem, het getal erachter staat voor het aantal hits.
Ik krijg het op dit moment voor elkaar om de dit naar het plakbord te laten kopieren ALLEEN het probleem is dat dit niet kan met de enters tussen de verschillende regels.
Als ik het dus nu plak in bijv excel wordt het niet net onder elkaar gezet maar NAAST elkaar.
Ik heb al dingen geprobeerd met <BR>(er wordt gewoon <BR> neergezet)\n\r\t maar niks werkte..hieronder de code die ik gebruik.
Wie kan mij helpen?
Ik zal proberen even het probleem te omschrijven. Ik wil voor een site met javascript een aantal regels tekst kopieren naar het plakbord. De tekst is bijvoorbeeld.
menuitem 212;
menuitem 219;
menuitem 102;
menuitem 012;
Menuitem is de naam van het menuitem, het getal erachter staat voor het aantal hits.
Ik krijg het op dit moment voor elkaar om de dit naar het plakbord te laten kopieren ALLEEN het probleem is dat dit niet kan met de enters tussen de verschillende regels.
Als ik het dus nu plak in bijv excel wordt het niet net onder elkaar gezet maar NAAST elkaar.
Ik heb al dingen geprobeerd met <BR>(er wordt gewoon <BR> neergezet)\n\r\t maar niks werkte..hieronder de code die ik gebruik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| // functie die de tekst naar plakbord gooit. function copy_to_clip(inhoud) { if (window.clipboardData) { window.clipboardData.setData("Text", inhoud); } alert("De statistieken zijn gekopieerd naar het klembord"); } |
code:
1
2
3
4
5
| // de manier waarop inhoud wordt gegenereerd met gebruik van php // dit wordt dus een paar keer gedaan in een while loop en uiteindelijk wordt // $clipBoardData geprint... $clipBoardData .= $menuName . " " . $menuStats . ";"; |
code:
1
2
| // de regel in de website die de functie aanroept <a href="javascript:copy_to_clip('Home 216;Links 48;Downloads 21;Muziek 111;');"> |
Wie kan mij helpen?