Toon posts:

Newbie verschil in processoren

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbie in de zelfbouw pc wereld en zit eigenlijk met een brandende vraag:

Wat is het verschil tussen:
AMD Duron & AMD Athlon

en wat is het verschil tussen:
Intel Celeron & Intel Pentium

het gaat mij hierbij niet o het verschil tussen Intel & AMD want dat is een merk keuze en die is voor idereen persoonlijk.

Jeffrey

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:21:
Ik ben een newbie in de zelfbouw pc wereld en zit eigenlijk met een brandende vraag:

Wat is het verschil tussen:
AMD Duron & AMD Athlon

en wat is het verschil tussen:
Intel Celeron & Intel Pentium

het gaat mij hierbij niet o het verschil tussen Intel & AMD want dat is een merk keuze en die is voor idereen persoonlijk.

Jeffrey
De grootte van de L2-cache.

Dat is bij de Duron en Celeron lager, daarom zijn het budget-processors.

Een ander verschil is dat de Duron en Athlon (XP bedoel je, neem ik aan) dat ze een verschillende core hebben. Dit geldt niet voor de Applebreds, dat zijn gewoon Tbred B's (zitten ook Tbred A's tussen)

edit:
Je hebt hier vandaag al een andere topic over geopend, is gesloten. Terecht, dit is een vraag die je als tweaker moet weten. Je kan het evt. opzoeken. http://www.google.nl/

edit:
Wow, ik was nu wel het eerst. Ik leer wel snel typen >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 19:30 ]

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 11:09
Duron en Celeron zijn de budgetprocessoren. Goedkoper, maar ook minder prestaties per Mhz.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je zou eens in de search kunnen duiken. Ook http://gathering.tweakers...essage/17919685#cursussen is wellicht interessant. :) en anders zou Google je ook nog kunnen helpen ;)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Er zijn altijd verschil in de snelheden, de ware MHZen. Dus laat je niet beindrukken door de + rating die amd gebruikt. Het hoofdzakelijk verschil tussen de duron en de XP is de cash. De duron heeft 64K en de XP 256. En de nieuwere XP(2500+) barton heeft zelfs 512Kb cash.

De Celleron is ongeveer het zelfde. Deze heeft minder cash (128Kb) en is 400FSB de P4 (512Kb) draaid op 800FSB.
Het zit hoofdzakelijk allemaal in de groote van de cash.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum .. Daar zul je CPU overzichten vinden. De verschillen zijn er duidelijk uit te halen :)

Trouwens is het echt geen excuus om jezelf als newbie te bestempelen, zodat je een nieuw topic na een slotje kan openen. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Verder zijn er nog altijd "newbie"-fora als beginnersweb.nl, iksnaphetniet.nl, computeridee.nl, helpmij.nl, etcetera.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.