Toon posts:

Abit KX7-333R niet met XP2600 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neefje heeft op de HCC beurs een nieuwe Abit KX7-333r moederbord gekocht. Daarbij heeft hij vanmiddag een Athlon XP 2600+ gekocht.
Ik het systeem in elkaar zetten, opstarten en hij doet het niet. Na enige vage problemen dat hij geeneens bij de post boot kwam, toch nog in de bios gekomen.

Zoals ik al zei een athlon xp 2600, ik heb op de website van abit gekeken en daar stond een bios update die deze processor ondersteunde.
Toen ik de bios had geflashed gaf hij aan : Athlon XP processor 1015+ aan. Ik in de bios instellingen zitten kloten.
Toen ik em op het hoogste mutiplierer had gezet stond er 2000+, maar wou hij niet verder door de POST, gaf een error dat de CPU unworkable of changed was.

Toen de multiplier omlaag gezet en hij staat nu op 1400 (100) en bij de post en in windows geeft hij 1,15 GHZ aan :?

Ik heb dus de nieuwste bios gebruikt, hij boot verder wel door naar windows enzo maar 2600+ of ruim 2 GHZ (wat het hoort te zijn) komt niet op het scherm...

Kan iemand me helpen ?!

Verwijderd

Kijk eens in de BIOS of de FSB wel goed ingesteld staat, dit probleem had ik laatst ook met een amd XP 2400+ op een ECS K7S5A board. Had FSB omhoog geschroefd en daarna gaf hij gewoon 2400+ aan bij het opstarten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
OKee.. en wat moet die FSB zijn ?

Verwijderd

Moet je ff checke in de handleiding van het moederbord.
Maar in het geval van de AMD XP 2600+ denk ik 333 MHz

Verwijderd

In je BIOS staat de FSB altijd gedeeld door 2.

Bijvoorbeeld: 266 MHz FSB is 133 FSB in de BIOS.

In jouw geval wordt dit dus 166 FSB in je BIOS

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 20:27 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
3 seconden googlen: http://www.amd.com/us-en/...734%5E4348%5E4351,00.html
166Mhz dus. Niet dat ik dat niet uit mijn hoofd wist hoor.
Maar vergeet niet de mp op de originele waarde terug te zetten!

Verwijderd

Topicstarter
OK. ben nu heel wat wijzer !!
Ik heb samen met mn oom hier wat onderzoek gedaan naar het bord en het blijkt dat er alleen een processor met 266 mhz op kan. Mijn processor is een 333mhz. Of dit de Barton of Thoroughbred is weet ik niet (kan ik aan de processor zien ? hij heeft een rechthoekige core).

Kan het een groot probleem veroorzaken dat ik een processor heb van 333 mhz en het bord maar 266 mhz aankan, zowel, kan ik dmv de FSB en Multiplier daar wat aan veranderen ?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik gewoon overclocken tot 166 Mhz FSB ipv 133.
Anders ben je je proc aan het onderclocken.
Maar je hebt er eentje met een geunlockte mp, dus daar kan je ook mee spelen.

Overklocken kan mooi, je hebt een gelockte agp/pci bus, dus wat dat betreft geen problemen. Alleen de temp van je northbridge in de gaten houden... maar met een beetje flow in de case moet het wel lukken!

Edit: ff linkje voor overclocken: http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/KX7-333R/

[ Voor 11% gewijzigd door bigfoot1942 op 29-12-2003 21:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.