Toon posts:

[XP] IE Hoe standaard vlaggetje te veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik vraag me af hoe je t vlaggetje kan veranderen in een ander icoontje en dat bedoel ik dit:

[img]=http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J3FQWG1D51/picserver.jpeg[/img]

Sorry als hier meerdere topics over waren of dat dit misschien in de verkeerde rubriek is geplaatst maar kon het zo even niet vinden :)

Verwijderd

In XP Professional werkt het volgende:

Start -> Run -> gpedit.msc (intikken)

Je krijgt dan een schermpje met links een boomstructuur.

Ga naar User Configuration -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> Browser User Interface -> Custom Logo

Daar kun je het spulletje veranderen.

Verwijderd

Windows XP?
Run: GPEDIT.MSC
-User Configuration
- Windows Settings
- Internet Explorer Maintenance
- Browser User Interface
- Custom Logo

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Start -> Run -> gpedit.msc (intikken)
Cannot find the file 'Start' or one of it components :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd XP (Home edition) maar wat voor fileformat moet het zijn? jpg. gif? :)

Verwijderd

Topicstarter
DR schreef op 29 december 2003 @ 19:17:
[...]

Cannot find the file 'Start' or one of it components :'(
Bij mij lukt het ook niet :{ doe ik iets verkeerds?

Verwijderd

Als je bitmapjes maakt (.bmp) werkt het.

edit:

Ik begrijp dat jullie het Run boxje niet kunnen vinden?

Klik linksonder op de "Start" knop (heet misschien in een
nederlandse Windows XP versie wel geen start) en Kies
voor "Run..."

Als je een beetje modern toetsenbord hebt kun je ook
de linker Windows toets tesamen met de "R" toets indrukken.

Je krijgt dan het Run window. Tik daar in GPEDIT.MSC
gevolgd door Enter...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 19:26 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:21:
Bij mij lukt het ook niet :{ doe ik iets verkeerds?
Ja je hebt XP home. Dat betekent geen gpedit.msc

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aktama,

Wederom - welkom op GoT :)
Toen je je registreerde, ben je je akkoord gegaan met de registratievoorwaarden (deze kan je nog eens rustig hier doorlezen: Registratievoorwaarden en faq). Een van de onderdelen van de registratievoorwaarden is de eisen aan een topic die we op GoT stellen.

De eisen die we aan een topic stellen is ook hetgene wat GoT onderscheid van een willekeurig ander forum (zoals bv. FOK!) waar meer mag.

Nu snap ik dat het niet echt gemakkelijk zoeken is als je dat vlaggetje wilt wijzigen - je moet maar net weten dat dat ding een 'throbber' heet, en dan kom je er wel - maar nu deze informatie gegeven is lukt het je nog niet helemaal.

Mag ik je dan vragen om gewoon wel heel duidelijk aan te geven *wat* er niet werkt: "Bij mij lukt het ook niet :/" vertelt ons toch echt te weinig om hier iets mee te kunnen. Geef gewoon duidelijk aan wat er niet lukt - maar belangrijker nog, probeer eventjes een aantal dingen voordat je je vraag hier verder stelt :)

Nu kan het zijn dat de 'gpedit.msc' methode zoals deze door o.a. Cheatah aangegeven is, niet werkt omdat je XP Home hebt. Kijk dan ook eens naar de manier zoals DR die aangeeft :)

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 29 december 2003 @ 19:27:
[...]

Ja je hebt XP home. Dat betekent geen gpedit.msc
Oke, maar hoe kan ik het dan aanpassen? Zijn er ook handige Tweak Proggies voor dat je weet?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:30:
Oke, maar hoe kan ik het dan aanpassen? Zijn er ook handige Tweak Proggies voor dat je weet?
Via het registry, of via de IEAK.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Met TweakUI kan het ook, zoek op de microsoft site naar "powertoys" of "tweakui"

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 december 2003 @ 19:28:
Aktama,

Wederom - welkom op GoT :)
Toen je je registreerde, ben je je akkoord gegaan met de registratievoorwaarden (deze kan je nog eens rustig hier doorlezen: Registratievoorwaarden en faq). Een van de onderdelen van de registratievoorwaarden is de eisen aan een topic die we op GoT stellen.
Ik zal het straks even goed doornemen :)
De eisen die we aan een topic stellen is ook hetgene wat GoT onderscheid van een willekeurig ander forum (zoals bv. FOK!) waar meer mag.
Weet ik ook, maar helaas heb ik momenteel een ban op FOK! en weet zo even geen andere site waar mensen zitten die deskundig genoeg zijn vandaar dat ik het op GoT eventjes vroeg..
Nu snap ik dat het niet echt gemakkelijk zoeken is als je dat vlaggetje wilt wijzigen - je moet maar net weten dat dat ding een 'throbber' heet, en dan kom je er wel - maar nu deze informatie gegeven is lukt het je nog niet helemaal.
Ik wist idd niet dat het zo heette daarvoor ook dank :) en blijkbaar moet je dus precies melden wat voor foutmelding er staat, bij deze zal ik daar rekening mee houden
Mag ik je dan vragen om gewoon wel heel duidelijk aan te geven *wat* er niet werkt: "Bij mij lukt het ook niet :/" vertelt ons toch echt te weinig om hier iets mee te kunnen. Geef gewoon duidelijk aan wat er niet lukt - maar belangrijker nog, probeer eventjes een aantal dingen voordat je je vraag hier verder stelt :)
Ik probeerde dmv de quote van DR aan te geven dat ik dus hetzelfde kreeg qua melding dat hij het programma niet kon vinden ;)
Nu kan het zijn dat de 'gpedit.msc' methode zoals deze door o.a. Cheatah aangegeven is, niet werkt omdat je XP Home hebt. Kijk dan ook eens naar de manier zoals DR die aangeeft :)
Het werkt idd niet en daarom heb ik hierboven ook gevraagd of er ook een Tweak programma is die het wel kan wijzigen in XP Home :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:33:
Met TweakUI kan het ook, zoek op de microsoft site naar "powertoys" of "tweakui"
Ik heb dat programma ook, maar ik zie toch echt geen optie waar ik dat kan aanpassen volgens mij :) Misschien kan je even een plaatje posten welke rubriek ik moet hebben?

Heb al onder IE gekeken en ook General maar daar stond niet echt iets erover

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:10:
Hoi, ik vraag me af hoe je t vlaggetje kan veranderen in een ander icoontje en dat bedoel ik dit:

[[url==http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J3FQWG1D51/picserver.jpeg]afbeelding[/url]]

Sorry als hier meerdere topics over waren of dat dit misschien in de verkeerde rubriek is geplaatst maar kon het zo even niet vinden :)
Je kunt volgens mij dit ook aanpassen via TweakUI van MS zelf toch!

offtopic:
Hoe heet die Visual Style voor Windows XP die jij hebt? Ik vind hem er namelijk erg leuk uit zien.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 29 december 2003 @ 19:56:
[...]

Je kunt volgens mij dit ook aanpassen via TweakUI van MS zelf toch!
Nee, ik kan de betreffende optie niet vinden (zie post even terug in deze draad)
offtopic:
Hoe heet die Visual Style voor Windows XP die jij hebt? Ik vind hem er namelijk erg leuk uit zien.
StyleXP :) En dan "Toothpaste" geloof ik als thema

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 20:09:
Nee, ik kan de betreffende optie niet vinden (zie post even terug in deze draad)
Heb je wel de laatste versie van TweakUI dan? Want ik heb die optie namelijk wel erin. Ben nu niet thuis, maar vanavond post ik anders wel even een screenshot daarvan.
StyleXP :) En dan "Toothpaste" geloof ik als thema
Thanks! :) Die ga ik ook eens proberen.

Profile

Pagina: 1