[GPS<>PDA]vraag over PDA navigiatie icm mp3 autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Hallo

ik zit er zeer sterk te denken om een PDA aan te schaffen voor gebruik als autonavigatie

kans is groot dat dit een IPAQ word icm TOMTOM NAVIGATOR versie 2
Wat ik graag wil weten is het volgende:

is het mogelijk om ervoor te zorgen dat wanneer de navigatiesoftware in de PDA een instructie geeft (bv: ''na 100m linksaf'') dat de de autoradio/mp3 automatisch op MUTE gaat of Telefoonstand (=geluid dempen na laag nivo) ??

dit is voor mij best wel belangrijk aangezien hele ritten zonder muziek van radio en/of cd geen optie is :) en ik vind het ook wel prettig die gesproken instructies alleen als mn radio dan niet zachter springt uit zichzelf dan hoor ik er nog niets van ;)

hoop dat iemand hier een antwoord/oplossing/work-around voor heeft, dit is tot nu toe grootste vraagteken om nog niet te kiezen voor een PDA navigatie

laptop navigatie of radio met navigatie vallen af omdat laptop niet echt ''mobiel'' is en radio met navigatie is met EN te duur EN ben al in bezit van goede mp3radio :)

* yonexfreak wacht met spanning af :>

PS: elke x handmatig radio/mp3 op ''mute'' zetten is geen oplossing :P

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

-ET-

Phone Home

Zal ongetwijfeld mogenlijk moeten zijn. Iedere PDA heeft een koptelefoon aansluiting. Dan zou je elke keer als een signaal op die lijn komt de radio moeten laten muten. Of dat electro technisch haalbaar is weet ik niet. (ben geen electrotechnicus). Maar dat lijkt me het logischte.

Maar heb jij je radio dan zo knal hard staan dat je een pda niet meer kan verstaan. Ik heb zelf een Ipaq 3950 en die hoor ik toch echt boven de radio uit. En meestal in de binnenstad zet ik de radio wat zachter omdat je dan toch geconcentreerder moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
-ET- schreef op 29 december 2003 @ 18:56:
Zal ongetwijfeld mogenlijk moeten zijn. Iedere PDA heeft een koptelefoon aansluiting. Dan zou je elke keer als een signaal op die lijn komt de radio moeten laten muten. Of dat electro technisch haalbaar is weet ik niet. (ben geen electrotechnicus). Maar dat lijkt me het logischte.

Maar heb jij je radio dan zo knal hard staan dat je een pda niet meer kan verstaan. Ik heb zelf een Ipaq 3950 en die hoor ik toch echt boven de radio uit. En meestal in de binnenstad zet ik de radio wat zachter omdat je dan toch geconcentreerder moet rijden.
nou radio staat niet knalhard ofzo ..meestal tussen de 20<>30 afhankelijk van het nummer ;)
ff wat extra info over radio (maybe kunnen experts er wat mee..)
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/kd-s891r.jpg
specs:
Uitgangsvermogen: 4 x 45 W
1-bits DAC (24-bits resolutie)
Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
Geschikt voor MP3
cEQ
Lijnuitgangen (2 paar)
Rotary Encoder Multi-Control
ANDERE EIGENSCHAPPEN

CD-speler
CD Text
Directe toegang tot nummers (1-12)
Random/Repeat afspelen
+/-10 toets
Tuner
RDS
HS-II tuner
18 FM en 6 MW/LW voorkeuzes
SSM (voor FM) Zoeken (op/neer) AFNS/PNC
Stereo/mono schakelaar (voor FM)
Versterker

Hoog/laag instelling
Balance/Fader regeling
Verlaging van het volume
Loudness regelaar
Display

Multi-Colour display
Witte LED achtergrondverlichting
Niveaumeter
Aan/uit-schakelaar verlicht tijdens standby

Algemeen
Afneembaar front met doosje
COMPU PLAY
Power-Off Mode Eject
Voorkeursinstelling
ISO connector
Telefoonmute
hoop dat het idd met een eenvoudige oplossing mogelijk is :)
het wegwerken ervan is later zorg, dat valt wel te regelen om het achter dashboard te prikken.. ;)

extra info: ik weet niet hoe goed het geluid uit een PDA is...misschien valt de speaker reuze mee, heb alleen niemand in omgeving/kennissenkring die me dit kan laten horen :) vandaar bovenstaande vraag..

[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 29-12-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ook radio signaal via pda laten lopen, er mp3tjes op pleuren, dus muziek vanaf de pda spelen, tomtom onderbreekt dan vanzelf het signaal van de muziek
dit kun je doen dmv een fm transmitter van 20 - 30 euro, erg simpele goedkope oplossing
je radio ontvangt dan alles op bijvoorbeeld fm 88.0 of 92.0 ofzo, zowel muziek (mp3/wma) vanaf de pda, en tomtom navigatie instructies

P.S> speaker van de pda alleen is altijd erg zwak, dus je hebt een gewone radio in de auto nodig die het ontvangen signaal dus harder kan zetten dan de standaard pda speaker. Maar als je een externe radio hebt is dat geen probleem

Benodigdheden:
- pda
- fm transmitter (20 - 30 euro)
- radio in de auto

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm die hou ik in gedachten :) (bedankt)
is naar mijn persoonlijke smaak niet de mooiste oplossing (zou nl graag dus alles via radio willen laten lopen ipv anders..)

maargoed als er geen andere alternatieven zijn ga ik hier eens wat nader onderzoek naar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 14:27
je radio beschikt over "Telefoonmute" zoals je zelf aangeeft.
Aan de achterzijde van je radio heb je waarschijnlijk dan wel een pin (ingang), die ook deze naam draagt (of iets in de zin van tel mute).

Als je deze pin verbindt met GND, dan zal je radio zichzelf in mute zetten. Nu moet je enkel nog iets maken dat wanneer er signaal op je PDA audio out komt, je deze verbinding maakt.

Hoop dat je er iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Screec schreef op 30 december 2003 @ 19:22:
je radio beschikt over "Telefoonmute" zoals je zelf aangeeft.
Aan de achterzijde van je radio heb je waarschijnlijk dan wel een pin (ingang), die ook deze naam draagt (of iets in de zin van tel mute).

Als je deze pin verbindt met GND, dan zal je radio zichzelf in mute zetten. Nu moet je enkel nog iets maken dat wanneer er signaal op je PDA audio out komt, je deze verbinding maakt.

Hoop dat je er iets aan hebt
mn telefoonmute is een knop op mn radio (=aan/uit knop 1x indrukken is telefoonmute, langer indrukken is in/uitschakelen radio)
wat er aan achterkant staat zou ik moeten nakijken :)

alleen hoe ik iets moet maken dat wanneer er een signaal opkomt mn radio in deze mute komt en er dan ook weer vanaf gaat is me een raadsel :)

maar in ieder geval bedankt voor de info

btw ik neem toch wel aan dat de mensen met een pda navigatie radio luisteren en ook wel zoiets gebruiken als ik wil :? zo uniek lijkt me nu ook weer niet wat ik wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Heeft iemand hier reeds een oplossing voor gevonden? Ik ben er niet vies van om zelf zoiets in elkaar te solderen, alleen weet ik niet waar te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik heb er wel een oplossing voor

stem van de navigatie uitzetten. Je kan prima aflezen wat je moet gaan doen. Ik heb een paar dagen met stem gereden, maar vind zonder toch echt wel een heel stuk fijner en beter rijden

daarnaast rij ik op de taxi en vind ik het met een stem wat minder professioneel overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Wij zitten met exact het zelfde probleem, zonder goede electronische kennis is dit niet zomaar te fixen. Wat je kan proberen is een oude carkit ombouwen, want in een carkit zit vaak de benodigde electronica wel. Zonder die electronica blijft je radio de heletijd 'op mute' staan zolang je de kabel in je pda hebt.

Hoe wij het hebben opgelost is het volgende, gewoon een mobiel speakersetje kopen die versterkt is en op batterijen werkt. Het volume hiervan is vaak voldoende om duidelijk te horen als je je radio op gemiddeld geluidsniveau hebt staan. Je kan gewoon een auto adapter kopen (12volt naar 3,4.5,6,7.5,9 volt) om te voorkomen dat je steeds batterijen in dat speakersetje moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Ik heb deze Qubit PDA Carkit gevonden die doet wat ik wil, maar vind er geen handelaars of prijzen voor.
Pagina: 1